Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:45:27 GMT

طرح ضیافت الهی در ۲۸ بقعه شاخص قم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۰۴۳

طرح ضیافت الهی در ۲۸ بقعه شاخص قم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: امسال و پس محدودیت‌های دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، طرح مذکور با قوت و با رعایت مسائل بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ۲۸ بقعه شاخص استان قم به صورت ویژه و در همه بقاع به صورت عمومی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح شامل بخش‌های مختلفی همچون برپایی مجالس سخنرانی با حضور اساتید برجسته حوزوی، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون همچون قرآن، کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به احکام شرعی و سخنرانی چند رسانه‌ای، اقامه نماز جماعت، حضور مبلغان اعزامی و بومی برای تبلیغ دین و ترویج سنت حسنه وقف و نیز مراسم ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برخی مساجد و موقوفات شاخص هم مجری طرح ضیافت الهی هستند گفت: مسجد جامع در ناحیه یک شهرستان قم، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در جعفریه و موقوفه عربشاهی در کهک، از این دست امکان هستند.

وی ادامه داد: امسال در ناحیه یک قم ۱۰ بقعه با حضور ۶۰ نفر مبلغ، ناحیه دو ۱۰ بقعه با حضور ۱۸ مبلغ و در کهک، هشت بقعه با ۱۰ مبلغ، به صورت شاخص طرح ضیافت الهی را از ابتدای ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا درآورده‌اند.
اسکندری تصریح کرد: در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر نیز در همه بقاع متبرکه برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضیافت افطاری ساده در بعضی بقاع شاخص گفت: طبخ و توزیع غذای گرم به صورت بسته‌بندی بین زائران و خانواده‌های ساکن در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان، از دیگر بخش‌های طرح ضیافت الهی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برنامه سحرگاهی «تسبیح سحر» از برخی بقاع متبرکه نواحی دو گانه قم روی آنتن زنده سیمای مرکز قم می‌رود گفت: این ویژه برنامه با همکاری شبکه نور تهیه شده و طی آن، کارشناسان روحانی به تفسیر و تبیین فرازهایی از صحیفه سجادیه می‌پردازند.

اسکندری افزود: برنامه تسبیح سحر به عنوان برنامه سحرگاهی شبکه قم، هر شب از جوار یکی از بقاع متبرکه و به صورت زنده پخش خواهد شد.

کد خبر 5465905

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه رمضان 1401 قم سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی هنر گرد و خاک ماه مبارك رمضان طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 ابوطالب شفقت افزود:تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.
شفقت افزود:امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.
دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان