Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@23:26:44 GMT

رشد ۶۶ درصدی صدور مجوزهای صنایع‌دستی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۰۷۷

رشد ۶۶ درصدی صدور مجوزهای صنایع‌دستی در مشهد

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد از رشد ۶۶ درصدی صدور مجوزهای صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرکلالی اظهار کرد: در راستای چابک‌سازی امور صدور و تمدید مجوزهای صنایع‌دستی از سوی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به مشهد تفویض اختیار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: با اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای صنایع‌دستی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مصوب وزارتخانه متبوع و شناسایی افراد واقعی واجد شرایط بیش از هزار مجوز فعالیت در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی تمدید و صادر شده است. سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تصریح کرد: تعیین تکلیف و نظام‌مند کردن وضعیت مالکیت کارگاه‌های صنایع‌دستی، انجام  مکاتبات و برگزاری جلسات با اتحادیه‌های مربوطه صنایع‌دستی به منظور تشدید نظارت‌ بر کارگاه‌های صنایع‌دستی و راستی‌آزمایی کارگاه‌های صنایع‌دستی، تهیه فرم‌های بازدید و تکمیل آن‌ها توسط کارشناسان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی، بازدیدهای مختلف در سطح شهر به منظور شناسایی کارگاه‌های صنایع دستی فعال از جمله اقدامات انجام شده پس از تفویض اختیار امور صنایع‌دستی بر عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان بوده است. امیرکلالی اضافه کرد: کارگاه‌های ساخت شیشه فوتی و چلنگری که تاکنون به معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل هیچ گونه مراجعه‌ای نداشته‌، پس از تفویض اختیار توسط اداره مشهد شناسایی شده است.  وی گفت: در مشهد بیش از ۲۵۰۰ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در ۸۶ رشته صادر شده است که ۸ رشته از صنایع‌دستی به‌ صورت مستقیم با موضوع زیارت مرتبط است. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنایع دستی خراسان رضوی کارگاه های صنایع دستی مجوزهای صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی