Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان پیشین بوکس جوانان آسیا تاکید کرد که اگر مدال جهانی خریدنی بود، چرا احسان روزبهانی برای خودش نخرید؟ - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن کارکردی، ملی پوش اسبق تیم ملی بوکس ایران است که در سال‌های حضورش در تیم ملی موفق به کسب عنوان قهرمانی در آسیا و ایران شد و بعد از مهاجرت به انگلیس نیز بدون تغییر تابعیت مدتی در بوکس حرفه‌ای فعالیت و پس از آن بوکس را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد فدراسیون بوکس در چند سال اخیر گفت: به جرات می‌توانم بگویم شخصی که ریاست فدراسیون را برعهده دارد تمام تلاش خود را برای موفقیت این رشته به کار گرفته است؛ شرایط بوکس نسبت به زمانی که  مجبور به مهاجرت و ترک ایران شدم، خیلی بهتر شده است. اگر  فدراسیون قبل نمره صفر را داشت، در حال حاضر این نمره به 6 یا 7 رسیده است.

وی با اشاره به جوسازی‌های اخیر علیه بوکس ایران گفت: متاسفانه این روزها شاهد اظهار نظرهایی در خصوص مدال برنز جهانی ورزشکار ایران هستیم، اما باید به این دوستان گفت مدال جهانی خریدنی نیست؛ درست است که بوکس ورزشی است که باید ارتباط قوی با داوران داشت و بارها نیز شاهد ناحقی شدیم، اما این موضوع در خصوص شه‌بخش صدق نمی‌کند!

کارکردی تصریح کرد: دانیال شه‌بخش را نمی‌شناسم اما مبارزات او را دیده‌ام. بوکس این جوان در حد مدال المپیک و جهانی است و باید از این دوستان پرسید به چه هدفی و چرا تنها به خاطر حسادت عملکرد خوب او را زیر سوال می‌برند. شه‌بخش با تمام محدودیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، توانست در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد و پس از آن هم موفق شد بعد از سال‌ها دل مردم ایران را با کسب مدال جهان شاد کند؛ شک نکنید اگر حمایت‌های لازم از او صورت بگیرد با توان فنی بالایی که دارد می‌تواند در المپیک هم صاحب سکو شود.

دارنده مدال طلای قهرمانی جوانان آسیا تصریح کرد: روزبهانی در تمامی رویدادهای جهانی و المپیک حضور داشته است و اگر واقعا مدال خریدنی بود، چرا برای خودش نخرید. این ادعا واهی است و مدال جهانی را نمی‌توان خرید. این مدال را باید سالیان پیش می‌گرفتیم و حالا که بعد از سال‌ها این مهم رقم خورده است، باید دست رئیس فدراسیون بوسید. اگر کمی جانب انصاف را رعایت می‌کردند متوجه می‌شدند که دانیال شه بخش مبارزات خود را یک طرفه برده است و بوکسوری نبود که بازی را باخته باشد!

وی افزود: بوکس از آن دسته رشته‌های ورزشی است که باید لابی قوی داشت؛ همان‌طور که دیدیم در بازی‌های المپیک 2012 لندن "آنتونی جاشوا" انگلیسی مبارزه‌اش در فینال را یک طرفه به بوکسور ایتالیا باخته بود، اما با لابی قوی در نهایت انگلیس را برنده اعلام کردند؛ اما این موضوع در خصوص شه‌بخش صدق نمی‌کند، چراکه او تمام حریفان خود را یک طرفه برده و وقتی مبارزاتش را می‌بینی این موضوع به راحتی قابل مشاهده است.

کارکردی با انتقاد از صحبت‌های روزبهانی گفت: این شخص خودش با ناحقی به اردوهای تیم ملی راه پیدا کرده است، چرا حالا که تیم ملی کشورش بعد از سال‌ها دارد نتیجه می‌گیرد نتیجه زحماتشان را زیر سوال می‌برد؛  اصلا نمی‌گویم فدراسیون بوکس ایران کمبودی ندارد قطعا کاستی‌هایی هم وجود دارد، اما نباید تا این حد بی انصاف باشیم و مدال شیرین یک ورزشکار را زیر سوال ببریم.

ملی‌پوش اسبق بوکس در ادامه گفت: احسان روزبهانی از رقبای من در تیم ملی بود و بارها و در رویدادهای مختلف او را شکست دادم؛ سال 2010 برای حضور در مسابقات بین‌المللی روسیه پیش از بازی‌های آسیایی گوانگجو، من، محمد شوریان و احسان رزوبهانی در اردو حضور داشتیم که من و شوریان نفر اول و دوم بودیم و روزبهانی هم هفته‌ای یک یا دو بار در اردوها حضور پیدا می‌کرد. اکبر احدی سرمربی وقت تیم ملی آن زمان بود؛ با توجه به اینکه دست من شکسته بود، احدی گفت در دیدار خودت با احسان روزبهانی تو دستت را بگیر و از رینگ پایین بیا تا روزبهانی با شوریان بازی کند، احسان می‌برد و شما دو نفر به روسیه بروید و هرکسی موفق به کسب مدال شد به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو راند و تنها با یک دست با او مبارزه کردم و در نهایت دستم را گرفتم؛ در ادامه شوریان و روزبهانی به مصاف یکدیگر رفتند با این حال آقای ناطق نوری گفت ما روی تو حساب کرده‌ایم اما متاسفانه نایب رییس وقت آن زمان زندگی ورزشی‌ام را نابود کرد. در اعزام به روسیه من به فینال راه پیدا کردم و روزبهانی حذف شد اما او جلوی چشمان خودم گفت انتخابی من و حسن کارکردی چه زمانی برگزار می‌شود؟ در صورتی که او در انتخابی‌ها هم دو بار به من باخته بود. حالا شما از این شخص که تنها منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرد چه توقعی دارید. برای همه روشن است که استکی باعث مطرح شدن روزبهانی شده است اما حالا خودش همه چیز را فراموش کرده است و در گفت‌وگو با رسانه‌های مخالف کشور هر صحبت خلاف واقعی را مطرح می‌کند. رسانه‌ای که با من نیز صحبت کرد، اما چون توقع داشت فقط علیه ایران و بوکس ایران صحبت کنم، صحبت‌هایم را پخش نکرد.

کارکردی در ادامه با اشاره به عملکرد بوکس طی چند سال اخیر گفت: در این 4 سال گذشته که ثوری رییس فدراسیون بود و استکی سرمربی تیم ملی شد، جایگاه ایران تغییر کرد، اتفاقات خوبی افتاد، بعد از 86 سال اولین مدال جهانی را گرفتیم؛ بعد از 11 سال به فینال رقابت‌های آسیایی راه پیدا کردیم؛ بوکسورهای ما شخصیت قهرمانی پیدا کردند و اردو بین المللی می‌روند. نباید به راحتی همه این موارد را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: فدراسیون در رده سنی جوانان سرمایه‌گذاری خوبی داشته و شرایط حضور ملی‌پوشان در مسابقات آسیایی و بین المللی را فراهم کرده است. تیم ملی رده سنی جوانان با سرمایه گذاری و پشتوانه سازی که در این بخش صورت گرفته، پیشرفت چشمگیری داشته است و هر لحظه در رده سنی بزرگسالان یک نفر به هر دلیل نتواند ادامه بدهد، می‌توانند نفرات جدید را جایگزین کرد، اما دوران ما به این شکل نبود و ممکن بود یک نفر سال‌های زیادی در تیم ملی بماند.

ملی‌پوش پیشین بوکس ایران اظهار داشت: آن زمان که ملی‌پوش بودم اردوی تیم ملی تنها برای پایتخت‌نشینان بود و نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس ایران با تصمیمات غلطی که گرفت، بوکس ایران را نابود کرد اما الان شاهد هستیم که قدرت از تهران گرفته شده و هر بوکسوری از هر جای کشور که قابلیت و توانایی داشته باشد، می‌تواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد. خدا را شکر اکنون حمایت‌های خوبی از ورزشکاران صورت می‌گیرد و بوکس جایگاه خود را پیدا کرده است.

کارکردی در پایان گفت: حسین ثوری تمام تلاش خود را می‌کند تا بوکس ایران را به جایگاه واقعی خود برساند و از هیچ انتقاد منصفانه‌ای دوری نمی‌کند. امیدوارم تیم ملی بوکس روند رو به رشدی را که شروع کرده همچنان ادامه دهد و در مسیر موفقیت گام بردارد.

بردبار، کاندیدای ریاست کمیته داوران کنفدراسیون بوکس آسیا

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی بوکس ایران بوکس تیم ملی بوکس ایران بوکس فدراسیون بوکس بوکس ایران مدال جهانی تیم ملی ملی پوش سال ها شه بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این اختتامیه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی امیریان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه بود.

در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» سردار ادیبی گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی است. رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود. دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. ملت ایران در دفاع مقدس ثابت کرد توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است.

وی افزود: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مساله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف توسط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود.

سردار ادیبی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره افزود: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظار ما از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم. در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس توسط ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092937 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید