Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی گفت: نابسامانی بازار خودرو ناشی از سوء مدیریتی است که مردم تاوان آن را می پردازند. از طرف دیگر هزینه های اضافی ناشی از بَرج های خودروسازان را مردم باید بپردازند. به واقع چرا باید جیب مردم را برای حقوق هزاران کارمند و کارگر اضافی خودروسازان خالی کرد؟ اینها مشکلاتی است که ضرورت دارد مجلس به صورت جدی به آن ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص وضعیت این روزهای بازار خودرو و افزایش قیمت ها در آغاز سال جدید، گفت: مجلس نسبت به کیفیت خودرو، قیمت خودرو و انحصار خودرو انتقاد های اساسی دارد.

وی افزود: چرا باید این دو شرکت خودروسازی داخلی علیرغم فراهم بودن تمامی امکانات و پشتیبانی ها، باز هم زیان ده بوده و قیمت تمام شده بالایی داشته باشند و مردم هم از قیمت ها ناراضی باشند. این مسئله تبدیل به کلاف سر در گمی شده است که واقعا عجیب و غریب است.

علیرغم تخصیص امکانات برای خودروسازان، شاهد افزایش روزانه قیمت خودرو هستیم

سلیمی ادامه داد: از طرفی برق ارزان و سوخت ارزان در اختیار آنان قرار گرفته است. از طرف دیگر بازار را منحصرا در اختیار آنان قرار داده اند و وام های بسیار سنگینی را هم در اختیارشان گذاشته اند که تولید خود را انجام دهند. جالب آنکه این دو خودروسازی ظلم بسیاری هم در حق قطعه سازان انجام می دهند تا جایی که طلب آنها را بعضا دو سال بعد می دهند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ولی با تمامی این امتیازهایی که دارند، روز به روز شاهد افزایش قیمت ها هستیم. دلار گران می شود بهانه می آورند و قیمت ها را صعودی می کنند ولی زمانی که ارزان می شود، محصول خود را ارزان نمی کنند و حتی باز هم افزایش قیمت دارند. قیمت فولاد رو به افزایش می گذارد، خودرو گران می شود ولی زمانی که ارزان می شود باز هم بهانه می آورند و قیمت ها کاهش نمی یابد. مبنای قیمت گذاری اصلا معلوم نیست که امیدواریم این مبنا تغییر کند.

نابسامانی بازار خودرو ناشی از سوء مدیریتی است که مردم تاوانش را می پردازند

وی تصریح کرد: این نابسامانی ناشی از سوء مدیریتی است که مردم تاوان آن را می پردازند. از طرف دیگر هزینه های اضافی ناشی از بَرج های خودروسازان را مردم باید بپردازند. به واقع چرا باید جیب مردم را برای حقوق هزاران کارمند و کارگر اضافی خودروسازان خالی کرد؟ اینها مشکلاتی است که ضرورت دارد مجلس به صورت جدی به آن ورود کند.

سلیمی اضافه کرد: امیدواریم بتوان بحث واردات خودرو را به صورت مدیریت شده دنبال کرد. البته در این باره شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی وارد کرده که امیدواریم بتوان مجمع را مجاب کرد که شرایط فعلی باعث می شود که خودروسازان هیچ تلاشی برای ارتقای خودروی داخلی انجام ندهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان تاکید کرد: از طرف دیگر مجلس به دنبال آن است تا پلتفرم های خودرو و برخی از مسائل دیگر در خودروسازی ها را دانش بنیان کند. چرا که متاسفانه خودروسازی ها در حوزه تحقیق و پژوهش کار چندانی انجام ندادند و همین منشا برخی مشکلات و مصیبت ها برای مردم شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار خودرو طرف دیگر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • روح الامینی: باید انحصار از بازار خودرو برداشته شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت