Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی موضوعی نظام QS در سال ۲۰۲۲، دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند از میان ۵۱ رشته موضوعی در ۱۸ رشته در بین دانشگاه‌های برتر جهان حائز رتبه شوند که نسبت به نتایج سال ۲۰۲۱ در رشته محیط زیست برای اولین بار موفق به کسب رتبه شده‌اند.

بررسی وضعیت دانشگاه‌های جامع برتر کشور در این نتایج، نشان‌دهنده نقش فعال دانشگاه تهران در ۱۵ رشته و سپس دانشگاه‌های شیراز در ۴ رشته و فردوسی مشهد در ۲ رشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر این اساس، دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب رتبه در رشته‌های مهندسی نفت با رتبه ۱۵۰-۱۰۱ و مهندسی مکانیک با رتبه ۵۰۰-۴۵۱ از حوزه موضوعی مهندسی و فناوری شده است. همچنین دانشگاه فردوسی مشهد برای اولین بار در میان دانشگاه‌های برتر جهان در رشته مکانیک موفق به احراز رتبه شده است.

لازم به توضیح است نظام رتبه‌­بندی QS یکی از نظام‌­های رتبه‌بندی بین‌­المللی است که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می­‌گیرد. یکی از مهمترین رتبه­‌بندی­‌هایی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه­‌ها در ۵ حوزه موضوعی هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت است که براساس پنج شاخص «شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، شاخص h-index و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه که امسال برای اولین‌ بار رشته‌های مهندسی به شاخص‌های ارزیابی این نظام اضافه شده است» انجام می‌پذیرد.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این شاخص­‌ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، جهت معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند. بخشی از اطلاعات مورد نیاز از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌­ها به دست می­‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رتبه بندی کیو اس دانشگاه فردوسی مشهد رشته های مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان