Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:58:18 GMT

اعلام برنامه مسابقات قرآن در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۵۸۹

اعلام برنامه مسابقات قرآن در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه مسابقات سراسری قرآن در سال ۱۴۰۱، با بیان اینکه مرحله شهرستانی از تیر آغاز می‌شود و تا نیمه اول مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از نیمه دوم مرداد مرحله استانی مسابقات آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اردیبهشت آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچون چند سال اخیر یک ماه به علاقه‌مندان فرصت داده خواهد شد تا در رشته‌های مختلف، که همزمان در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات اطلاع‌رسانی خواهد شد، ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن مرحله نیمه‌نهایی نیز خواهد داشت، افزود: این مرحله از مسابقات در سال ۱۴۰۱ به سبک جدیدی برگزار خواهد شد تا نتایج را به عدالت نزدیک‌تر کند؛ در مورد جزئیات شیوه جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مجیدی‌مهر با تاکید بر اینکه بخش نغمات مسابقات شامل رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به لحاظ مکانی و زمانی از مسابقات قرائت مجزاست، گفت: مرحله نهایی مسابقات بخش نغمات دینی را در آذر به میزبانی استان قزوین برگزار خواهیم کرد؛ در دی ماه مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت و حفظ به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در اواخر بهمن و اوایل اسفند، همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی باید رکورد گذشته خود را که ۸۵ کشور بود، ارتقا دهد و از ۹۰ کشور بیشتر شود.

مجیدی‌مهر تاکید کرد: دغدغه ستاد برگزاری کسب رتبه از سوی نمایندگان ایران نیست و ضوابط فنی و اجرایی برای شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی عادلانه رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای مختلفی را از حوزه آمریکای لاتین دعوت خواهیم کرد و فعالیت‌های مستمری در این حوزه آغاز شده است؛ از برخی کشورهای آفریقایی که در چند سال اخیر در مرحله نهایی مسابقات غایب بوده‌اند، نیز شاهد حضور شرکت‌کننده‌هایی خواهیم بود.


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ابراز امیدواری کرد که برخی نواقص آئین‌نامه و شیوه‌های اجرای مسابقات رفع شود تا به نفع شرکت‌کنندگان باشد.

کد خبر 5466093 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات قرآن فعالیت های قرآنی ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان ماه امید قرآن حضرت خدیجه س قرآن کریم فعالیت های قرآنی اوقات شرعی شیعه شهر تهران سازمان دارالقرآن الکریم آیت الله خامنه ای رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات سراسری قرآن دوره مسابقات مرحله نهایی قرآن کریم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، هیات داوران سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک پس از برگزاری نشست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه را معرفی کردند.

اثر رادیویی نوایی (موسیقی مقامی ایران) به تهیه‌کنندگی محمد چگنی در بخش پاسداشت زبان پارسی و اثر رادیویی مزرعه ماهی از راحله اکبری در بخش شعار سال به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک راه یافتند.

دیگر خبرها

  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک