Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که بزرگترین عامل رشد بی سابقه تورم در این کشور افزایش قیمت سوخت و قبوض انرژی بوده است.

بر اساس این گزارش شاخص نرخ مشتری (CPI) از ۶.۲ درصد در ماه فوریه به ۷ درصد در ماه مارس رسیده که ۰.۸ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش نشان می‌دهد. این رقم بزرگتر از انتظار اقتصاددانان است که نرخ ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد را پیش بینی کرده بودند.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که قیمت سوخت را پیش از تصمیم اخیر دولت برای کاهش ۵ پنس از مالیات انرژی محاسبه کرده است. با این حال کارشناسان معتقدند که این اقدام تاثیر چندانی بر رشد فزاینده نرخ تورم ندارد.

بهای سوخت در انگلیس به نسبت سه ماه گذشته ۵۴ درصد افزایش بافته و تقریبا هر روز با یک رشد نسبی رکورد می‌زند. قیمت بسیاری از کالاها در کشور جهش قابل توجهی را تجربه کرده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص نرخ مشتری در ماه جاری آوریل، زمانی که خانوارها با افزایش بی سابقه قبوض انرژی مواجه شدند، از ۸.۵ درصد فراتر خواهد رفت.

«ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس در واکنش به این گزارش اظهار داشت که افزایش نرخ تورم به دلیل "فشارهای جهانی در زنجیره تامین و بازارهای انرژی صورت گرفته و تجاوز روسیه به اوکراین آن را تشدید کرده است."

این درحالیست که دفتر آمار ملی انگلیس دو روز پیش گزارش داد که اقتصاد انگلیس با فاصله قابل‌توجهی از حدی که انتظار می‌رفت، افت کرده و عملا رشدی را تجربه نکرده است. بر اساس این گزارش، اقتصاد انگلیس در ماه فوریه (بهمن/اسفند)  ۰.۱ درصد رشد داشته که در قیاس با ماه قبل از آن ۰.۷ درصد افت نشان می‌دهد.

صاحبان مشاغل هشدار داده‌اند که با افزایش تورم در ماه‌های آینده اقتصاد کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. «سورن تیرو» رئیس بخش اقتصاد اتاق‌های بازرگانی بریتانیا می‌گوید که دولت باید حمایت مالی بیشتری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای مقابله با فشارهای فزاینده هزینه‌ها ارائه کند. او گفت: «کاهش رشد اقتصادی در فوریه احتمالاً شروع یک دوره طولانی مدت است، زیرا افزایش تورم، قبوض انرژی و مالیات‌ها به طور فزاینده‌ای به محرک‌های اصلی اقتصاد بریتانیا آسیب می‌زند.»

نرخ تورم در انگلیس که از قبل بر اثر پیامدهای ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همه‌گیری کرونا و افزایش بهای سوخت تحت فشار بود، تحولات اوکراین نیز به آن دامن زده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را تجربه کند.

برچسب‌ها اوکراین انگلستان نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلستان نرخ تورم اوکراین انگلستان نرخ تورم نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد