Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@06:35:47 GMT

نشانی خدا با «خانه ای در کوچه فردوس»

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۹۱۱

نشانی خدا با «خانه ای در کوچه فردوس»

از آنجایی که ایام مبارک ماه رمضان به عنوان یکی از طلایی ترین زمان‌های جذب مخاطب محسوب می‌شود، هر سال با نزدیک شدن به این روزها، شبکه‌های مختلف سیما، تدارک وسیعی برای تولید برنامه‌های متنوع و جذاب انجام می‌دهند. از جمله این شبکه ها می توان به شبکه جهانی جام جم اشاره کرد که با هدف حفظ، گسترش و اشاعه هویت دینی ـ اسلامی و جذب مخاطب خارج از کشور اقدام به تولید ویژه برنامه افطاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ «خانه ای در کوچه فردوس» عنوان برنامه ­ای است که به همین منظور در گروه معارف اسلامی تهیه و در جدول پخش شبکه جانمایی شده است. به همین بهانه با محمد تربتی طرقبه، تهیه کننده و کارگردان و همچنین مرتضی زارع یکی از بازیگران این مجموعه گفت و گویی انجام شده است.

محمد تربتی طرقبه، تهیه کننده و کارگردان برنامه «خانه ای در کوچه فردوس» در خصوص این برنامه گفت: «خانه ای در کوچه فردوس» مجموعه ای سی قسمتی است که به مدت ۶٠ دقیقه، هر شب به هنگام افطار، به وقت وین با طراحی و سردبیری علیرضا لک روانه آنتن خواهد شد. در این برنامه با بهره گیری از مفاهیم و تعالیم صحیفه سجادیه به تبیین روابط مورد تاکید دین مبین اسلام بین اعضای خانواده پرداخته خواهد شد.

وی آیتم های برنامه را متنوع دانست و تشریح کرد: این برنامه ترکیبی از بخش­ های نمایشی، تحلیلی روانشناختی، معرفی آداب و رسوم استان های مختلف ایران، حضور میهمانان ویژه و... تشکیل شده است؛ در بخش نمایشی، سیدعلیرضا مرتضوی که به عنوان دایی خانواده شکیبا ایفای نقش کرده است به عنوان کارشناس و از منظر روانشناسی به تبیین موضوع می پردازد. همچنین در بخش میهمان ویژه از کسانی دعوت به عمل آمده است که سابقه درخشان و موفقی در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی دارند.

کارگردان این برنامه در خصوص مجریان و بازیگران بخش نمایشی اشاره کرد: اجرای برنامه بر عهده شهرام شکیبا و ستاره سادات قطبی بوده و مرتضی زارع، احمد یاوری شاد، کاملیا ابراهیمی، امیرعلی و صدرا شکیبا و آمیتیس حجت الاسلامی بازیگران این مجموعه هستند که در هر قسمت با یک موضوع به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی در خصوص تاثیرات این برنامه بر مخاطب خارج از کشور گفت: نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی و معرفی آداب و رسوم استان های مختلف ایران همچنین به تصویر کشیدن حال و هوای ماه مبارک رمضان در ایرانِ اسلامی قطعا می تواند از دلتنگی ایرانیانی که در غربت بوده و بی تاب وطن هستند، بکاهد.

تهیه کننده برنامه در پایان اظهار داشت: امیدوارم همه ما ساکن کوچه فردوس باشیم. کوچه ای که همسایه طبقه بالایی آن هوای همه را دارد و فقط کافیست دست دراز کرده و او را با عنوان خدای مهربان صدا کنیم.

زارع: در مجموعه های مناسبتی محتوای متفاوت داستان بر بازیگر تاثیر گذار است

مرتضی زارع بازیگر کهنه کار و حرفه ای سینما، تئاتر و تلویزیون که یکی از بازیگران اصلی بخش نمایشی «خانه ای در کوچه فردوس» است، گفت: در مجموعه های مناسبتی مضمون و محتوای کار با سایر کارها متفاوت است از این حیث که بازیگر هرچه حس بهتری نسبت به داستان داشته باشد و آن را باور کند، در ارائه آن موفق تر خواهد بود زیرا زمانی که کارهای هنری ریشه در دین، مذهب، فرهنگ و آیین دارند باعث می شود انسان با مرور دوباره ارزش ها و باورهایش دچار تحول و تغییر شود.

وی درباره پیام این برنامه برای مخاطب خارج از کشور گفت: به زعم من، این مجموعه می تواند علاوه بر اینکه برای مخاطبان خارج از کشور به دلیل دوری از ایران و اتفاقات و مناسبات ماه مبارک رمضان، یادآور خاطرات باشد، با ترسیم محاسن اخلاقی و دینی همچنین آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی به حفظ و گسترش هویت ایرانی ـ اسلامی کمک نماید.

زارع درخصوص تاثیرگذاری نقش در مجموعه مناسبتی بیان کرد: بازی در هر نقشی در واقع تجربه و اندوخته جدیدی برای آینده است اما مضاف بر این، در مجموعه های مذهبی، مضمون و محتوای کار مناسبتی بیشتر تاثیر بر خود انسان دارد که با یادآوری نکات اخلاقی و دینی به پالایش روح و روان شخص می انجامد. 

وی در ادامه از ارزیابی گروه تولید این مجموعه گفت: یکی از اتفاقات مثبت برای من، آشنایی با این گروه و کار با تهیه کننده و کارگردانی است که علاوه بر اینکه در کار خود موفق است یک انسان شریف بوده و در کمال آرامش کار تولید را پیش می برد و سعی دارد از هر گونه حاشیه ای پرهیز کرده و به همه عوامل احترام بگذارد. تجربه بسیار عالی از این کار برای من ایجاد شده و امیدوارم فرصت دوباره ای فراهم شود که بتوانم با آقای تربتی همکاری داشته باشم.

زارع در پایان گفت: اگر همه ما سعی کنیم از خود شروع کرده و با اخلاق باشیم و عاشق و سالم زندگی کنیم  مهمترین کار و رسالت خود را انجام داده ایم.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبکه جام جم خارج از کشور تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های این نشر برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برنامه انتشارات بین المللی جمال برای نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳، ان شاءالله برنامه متنوع و جذابی خواهد بود تا مخاطبان عزیزمان و دوستداران کتاب بتوانند بهره‌ی خوبی از غرفه جمال ببرند.

وی افزود: بخشی از این برنامه، رونمایی از اولین خروجی دپارتمان رمان نشر جمال که به تازگی کار خودش را آغاز کرده خواهد بود؛ رمانی از جناب سید میثم موسویان با نام «روزهایی که از آن سر در نمی‌آوریم» که درباره اهالی یک روستاست که دچار خشکسالی می‌شوند و یک جادوگر به آنها توصیه‌هایی می‌کند و... این رونمایی با کمک غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

مدیر انتشارات جمال گفت: همچنین رونمایی از رمان عطر گل محمدی نوشته استاد داود امیریان از دیگر برنامه‌های نشر جمال در این نمایشگاه خواهد بود. این رمان درباره زندگی رسول اکرم با محوریت صحابه ایشان است.

سبحانی نسب اظهار داشت: با همکاری غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جشن تولدی برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم که در پویش مثل ما، مثل ماه محور بودند برگزار خواهیم کرد و  نیز نویسندگان توانمند و پرسابقه جمال مثل آقایان سید محمد مهاجرانی، دکتر مسلم ناصری، علی شعیبی، داوود امیریان و غلامرضا حیدری ابهری در غرفه برای گفتگو با مخاطب حضور خواهند داشت. عوامل تولید محتوای انتشارات هم در غرفه جمال حضور پیدا خواهند کرد و با مخاطبان عزیز، گفتگوی صمیمانه خواهند داشت و همه این‌ها بخشی از برنامه نشر جمال در غرفه کتاب کودک و نوجوان است.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که نشر جمال در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی کتاب با آن مواجه بود، مکان کوچک غرفه بود که با توجه به سابقه و تعداد بالای عناوین نیازمند غرفه‌ای شایسته حضور نشر جمال در نمایشگاه هستیم.

مدیر انتشارات جمال گفت: انتشارات جمال  با بالای ۵۰۰ عنوان کتاب در غرفه نمایشگاه بین المللی کتاب برای اهالی کتاب حضور خواهد داشت. کتب چاپ اولی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی بالغ بر ۱۰۰ عنوان است و حدود ۱۳۰ جلد از عناوین ما هم تجدید چاپ شده است.

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب بیان کرد: ما در نمایشگاه امسال، سه غرفه خواهیم داشت؛ غرفه کودک و نوجوان، غرفه بزرگسال و غرفه بین‌الملل. برنامه جدید امسال ما، پک‌هایی است که تدارک دیده‌ایم. حدود هشت پک که شامل پک کودک خداشناس، خانواده کتاب‌خوان، این قند پارسی، رسم عاشقی، قهرمانان وطن و چند بسته دیگر است که به ترتیب شامل کتاب‌های خداشناسی کودکان، ضرب‌المثل‌های فارسی، خانواده موفق و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر