Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@02:23:08 GMT

تصویر مردی که قرار بود جای زلنسکی در اوکراین حکومت کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۱۲۸

تصویر مردی که قرار بود جای زلنسکی در اوکراین حکومت کند

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، زلنسکی با انتشار عکسی از مدودچوک با دستبند و ظاهر ژولیده اعلام کرد در یک عملیات ویژه توسط سرویس امنیتی اوکراین، سیاستمدار طرفدار روسیه را بازداشت کرده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین در پیامی اعلام کرد حاضر است به عنوان مبادله اسرا وی را در قبال آزادی دختران و پسران دربند اوکراینی به مسکو دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیگارش و سیاستمدار اوکراینی، که از وی به عنوان خائن نام برده می‌شود، قرار بود توسط کرملین و بعد از سقوط دولت زلنسکی، جای وی در کی یف بنشیند.

قبل از حمله روسیه به اوکراین وی به اتهام خیانت در بازداشت خانگی به سر می‌برد اما هنگام جنگ ناپدید شده و خبری از وی در دست نبود.

مدودچوک در سال 2014 به اتهام تهدید علیه صلح، امنیت و ثبات و حاکمیت ارضی اوکراین و تضعیف نهادهای دموکراتیک اوکراین توسط آمریکا تحریم شد.

این تاجر ثروتمند پس از آغاز درگیری‌ها در دونباس در سال 2014 با اعمال نفوذ شخصی با پوتبن، به عنوان واسطه میان مسکو و کی یف عمل کرد.

پوتین در سال 2019 در مصاحبه با الیور استون، فیلمساز اذعان کرد پدرخوانده دختر مدودچوک بوده است.

رئیس جمهور روسیه گفت:"نمی‌توانم بگویم چقدر بهم نزدیک هستیم. اما به خوبی یکدیگر را می‌شناسیم. او رئیس دفتر کوچما، رئیس جمهور سابق اوکراین بود و از من خواست در مراسم تعمید دخترش شرکت کنم. طبق سنت ارتدوکس روسی، شما نمی‌توانید چنین درخواستی را رد کنید."

سابق بر این مدودچوک زمانی مشهور شد که در نقش وکیل مدافع واسیل استوس، شاعر مخالف اوکراینی، در اتحاد جماهیر شوروی وارد عمل شد.

استوس در سال 1985 در اردوگاه کار اجباری شوروی درگذشت.

ایوان باکانوف رئیس SBU {سرویس امنیتی اوکراین} در بیانیه‌ای به طعنه گفت:"ممکن است سیاستمدار طرفدار روس باشید و سال‌ها برای دولت متجاوز کار کنید. ممکن است از چنگال عدالت فرار کرده و پنهان شده باشید. ممکن است با هدف استتار لباس نظامی اوکراین به تن کنید. اما هیچ کدام از اینها به شما کمک نکرد تا از مجازات فرار کنید. غل و زنجیر در انتظار شماست."

باکانوف به خائنان و طرفداران روسیه و نیروهای اطلاعاتی آنها هشدار داد که هیچ مخفیگاهی برایشان وجود ندارد.

 

رسانه‌های اوکراینی با انتشار این عکس به طعنه نوشتند رئیس «نووروسیه»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند