Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یازدهمین نشست بررسی پیش‌نویس توافقنامه جستجو و نجات در دریای خزر با حضور 5 کشور برگزار و در مورد فرآیندهای تسهیل جستجو و نجات دریایی با مسئولیت هر دولت ساحلی توافق شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یازدهمین نشست بررسی پیش‌نویس توافقنامه جستجو و نجات در دریای خزر در فروردین 1401 در حالی برگزار شد که در این نشست مجازی، هیات‌های کارشناسی هر پنج کشور حاشیه دریای خزر به بررسی موارد مرتبط با همکاری کشورهای مربوط در خصوص ارائه خدمات مطلوب جستجو و نجات دریایی در دریای خزر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت جمهوری اسلامی ایران با مدیریت اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و حضور مؤثر نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌های مرتبط در این نشست شرکت داشتند و به بیان نظرات و مواضع ایران در این رابطه پرداختند.

این موافقتنامه بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکمنستان بوده و با هدف تحکیم همکاری و هماهنگی اقدامات طرف‌هادر زمینه جستجو و نجات در دریای خزر و ارتقاء ایمنی دریانوردان و تسریع در نجات جان افراد مضطر در دریا است.

این اجلاس با اتکا به روابط دوستی میان کشورهای حاشیه دریای خزر و اصول و موازین حقوق بین‌الملل در این زمینه خواهد بود؛ همچنین در این موافقتنامه سازمان بنادر و دریانوردی از طرف وزارت راه و شهرسازی با سایر کشورها و با هماهنگی جمهوری ترکمنستان به عنوان دبیرخانه توافقنامه در حال مذاکرات تخصصی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اساسی‌ترین بخش مذاکرات در این موافتنامه، توافق بر فرآیندهای تسهیل جستجو و نجات دریایی با مسئولیت هر دولت ساحلی است و این امید می‌رود که با نهایی شدن موافقتنامه، گام موثری از سوی همه کشورهای حاشیه دریای خزر در ارتقای ایمنی دریانوردی در دریای خزر برداشته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دریانوردی خزر جستجو و نجات دریایی جستجو و نجات دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود