Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر بخواهیم پر فروش‌ترین بیمه‌های ایران را مطرح کنیم، بدون شک بیمه‌های خودرو در صدر این لیست قرار می‌گیرند. در این مطلب سعی می‌کنیم با معرفی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه (و بیان نکات مربوط به آن‌ها) اطلاعات جامع و خوبی را در این زمینه به شما ارائه کنیم.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث خودرو یک بیمه اجباری برای تمامی خودروها بوده که تمامی دارندگان خودرو باید حتماً آن را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیمه به زبان ساده شخص ثالث می‌تواند هر فردی به جز راننده مقصر باشد که در تصادف یا سانحه رانندگی مشکل‌دار شده است. این بیمه خودرو می‌تواند سقف تأمین خسارت‌های متفاوتی داشته باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، اما به صورت معمول سقف پوشش جانی این بیمه به اندازه یک دیه کامل ماه حرام (که در آن سال تعیین شده است!) می‌باشد.

سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث برای خسارت‌هایی که به خودرو فرد خسارت دیده داده می‌شود، دارای حداقل‌هایی است که نمی‌تواند از آن هرساله کمتر باشد. شما هرچقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید این مبلغ را برای بیمه خود افزایش دهید تا در صورت بروز هرگونه حادثه قادر باشید با کمک بیمه خسارت طرف مقابل را پرداخت کنید.

هزینه و حق بیمه شخص ثالث خودرو چقدر است؟

حقیقت این است که بیمه شخص ثالث یک مبلغ ثابت برای هر خودرو و هر فردی ندارد، بلکه عوامل زیادی هستند که در این حوزه می‌تواند تأثیرگذار باشد. عوامل مختلفی همچون تعداد دفعات تصادف با خودرو، نوع خودرو، حق بیمه‌ای که اداره کل بیمه هر ساله تعیین می‌کند، نوع ماشین و ... می‌توانند در تعیین هزینه حق بیمه خودرو تأثیرگذار باشند.

اگر علاقه‌مند به محاسبه بیمه شخص ثالث خودرو باشید، می‌توانید با کمک سامانه ازکی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های انتخاب بیمه فعالیت می‌کند، اقدام کنید. با کمک ازکی می‌توانید به راحتی  در کمترین زمان هزینه بیمه شخص ثالث خودروی خود را با توجه به سوابقتان تعیین کرده و اقدام به خرید یا تمدید بیمه خود کنید.

بیمه بدنه ماشین به زبان ساده

همان‌طور که احتمالاً در بالاتر هم مشاهده کردید، بیمه شخص ثالث تنها خسارات مالی فردی غیر از راننده مقصر را می‌تواند متحمل شده و پرداخت کند. اگر طی تصادف یا حادثه‌ای، خودرو شما آسیب ببیند، چه کاری باید انجام دهید؟ آیا راهی برای جبران خسارت شما وجود دارد؟ جواب بله است!

بیمه بدنه در واقع به همین علت و دلیل طراحی شده که صاحبان خودروهایی که در حادثه‌های رانندگی مقصر شناخته می‌شوند، بتوانند از این پوشش بیمه‌ای استفاده کرده و خسارت‌های خودرو خود را جبران کنند.

تفاوت اصلی در قیمت‌گذاری این نوع بیمه با بیمه شخص ثالث در این است که مبلغ این نوع بیمه یک فاکتور اصلی دارد و آن هم قیمت خودروی شماست! البته عوامل دیگری همچون تعداد دفعات تصادف و سانحه هم در این قیمت گذاری بی تأثیر نیستند، اما عامل اصلی را این موضوع می‌شناسیم.

پوشش بیمه بدنه خودرو شامل چه چیزهایی می‌شود؟

با کمی گشت و گذار در بازار بیمه متوجه می‌شوید که چند دسته بندی اصلی در پوشش بیمه بدنه وجود دارد. به عنوان مثال در هنگامی که خودروی شما به سرقت برود یا در تصادف دچار حادثه شود، می‌توانید از بیمه بدنه خودرو کمک بگیرید، اما این ها تمام دسته بندی‌ها نیستند!

مواردی همچون حوادث آتش سوزی، ایجاد خسارت به لاستیک‌های ماشین، انفجار خودرو و حتی برخورد صاعقه به وسیله نقلیه هم جزو دسته بندی‌های اصلی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بیشتر موارد دیگری همچون پوشش شکستن شیشه، اثرات رنگ‌ها، مواد شیمیایی و اسید پاشی (که جزو موارد نادر هستند!) و ... را هم تحت پوشش خودرو خود قرار دهید.

شما می‌توانید با استعلام بیمه بدنه از طریق سایت ازکی به راحتی راجع به شرکت‌های بیمه‌ای که این خدمت را ارائه می‌کنند، اطلاع کسب کرده و در این راستا یک تصمیم گیری جامع و کامل داشته باشید. در نظر بگیرید که ازکی می‌تواند با مقایسه شرکت‌های بیمه در این راستا به شما کمک کند که به سرعت بهترین شرکت بیمه متناسب با شرایط خود را پیدا کرده و از آن خرید کنید.

دیگر نیازی به نسخه فیزیکی بیمه نامه ندارید!

از خرداد ماه سال 99 یعنی حدود دو سال گذشته، این قانون توسط بیمه مرکزی اعلام شد که دیگر نیازی به نسخه فیزیکی بیمه نامه نیست و شما می‌توانید با همراه داشتن نسخه الکترونیکی، کارهای مربوط به بیمه را انجام دهید.

این موضوع نشان می‌دهد که خرید از سایت‌هایی که امکان خرید آنلاین را برای ما فراهم می‌کنند نه تنها روند و سرعت دریافت بیمه نامه را افزایش داده، بلکه نیازی به حضور فیزیکی شما برای دریافت بیمه نامه نخواهد بود.

خرید آنلاین بیمه خودرو به چه صورت خواهد بود؟

شما می‌توانید برای خرید انواع بیمه خودرو و همچنین سایر انواع پوشش‌های بیمه‌ای، همچون بیمه درمان تکمیلی انفرادی، عمر، مسافرتی و حتی آتش سوزی از ازکی کمک بگیرید. ازکی یک شرکت بیمه نیست، اما می‌تواند تمامی خدمات مورد نیاز شما در این حوزه را همچون انتقال تخفیف بیمه بدنه را برای شما انجام دهد.

اگر علاقه‌مندید که همین الان بیمه خود را تهیه یا تمدید کرده به سایت ازکی مراجعه کنید. تیم پشتیبانی ازکی به صورت 24 ساعته در خدمت شماست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث خودرو شما می توانید بیمه خودرو بیمه بدنه بیمه نامه بیمه خود بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان