Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:31:48 GMT

کاربردهای مختلف بوتاکس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۴۴۹

کاربردهای مختلف بوتاکس

دیسپورت یک نوع برند تجاری بوتاکس برای درمان چین وچروک‌هاست. این روش غیرتهاجمی به طور موقت حرکت عضلانی را، به منظور کاهش خطوط اخم، در نواحی مورد نظر کاهش می‌دهد. از بوتاکس دیسپورت گاهی برای شرایط خاص پزشکی نیز استفاده می‌شود.

با افزایش سن معمولا علائمی از جمله خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک‌ها، سایر نشانه‌های قابل مشاهده در صورت ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این علائم و نشانه‌ها کاملا طبیعی هستند، اما در صورتی که از این اثرات ناشی از پیری ناراضی هستید، راه‌هایی برای کاهش چین و چروک و از بین بردن علائم پیری پوست وجود دارد.

دیسپورت برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
تزریق بوتاکس دیسپورت به عنوان یک تنظیم کننده عصبی شناخته می‌شود. پس از تزریق بوتاکس دیسپورت، عضلات ریلکس می‌شوند و دیگر منقبض نخواهند شد. این انقباضات یک از عوامل افتادگی پوست هستند. با مسدود شدن این انقباضات، پوست صاف و یکدست شده و ظاهری جوانتر به چهره می‌دهد.

از دیگر مزایای تزریق دیسپورت میتوان به پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید در آینده اشاره کرد، در نتیجه تا مدت‌ها پوستی صاف و یکدست خواهید داشت. تزریق با یک سوزن نازک انجام می‌شود. این روش عمل غیر تهاجمی است و از این رو هیچگونه از کار افتادگی یا زمان بهبودی نیاز ندارد. می‌توانید پس از تزریق بوتاکس دیسپورت بلافاصله سرحال و شاداب به زندگی عادی خود برگردید.

نواحی ذکر شده در زیر معمولا رایج‌ترین نواحی تزریق بوتاکس هستند، و نتایج معمولا فوری بوده و تا ۶ ماه دوام دارند.

خط اخم

خطوط اخم معمولا شیارهای بین ابروها هستند که در نتیجه حالات و حرکات طبیعی شکل می‌گیرند. به مرور زمان این خطوط دائمی و عمیق می‌شوند و دیگر حتی در زمانی که فرد اخم نمی‌کند هم قابل مشاهده هستند. در برخی افراد این خطوط اخم ممکن است باعث ایجاد ظاهری اخمو یا ناراحت شود که باعث استرس اجتماعی و عاطفی خواهد شد.

درمان خطوط اخم معمولا نیاز به ۴۵ تا ۶۰ واحد تزریق دارد. عضلات بین ابروها و پیشانی ریلکس می‌شوند و شیارهای عمیق از بین می‌روند.

پیشانی

خطوط و چین و چروک‌های پیشانی نیز مانند خطوط اخم ناشی از حالات و حرکات طبیعی صورت است، اما با استرس بدتر می‌شود. این خطوط نازک و کوچک روی پیشانی، با افزایش سن عمیق‌تر و بیشتر می‌شوند.

درمان خطوط پیشانی معمولا به ۲۴ تا ۳۶ واحد تزریق نیاز دارد. پوست به سمت بالای صورت لیفت و سفت می‌شود و این خطوط ریز صاف می‌شوند.

خطوط پنجه کلاغی

این خطوط، شبیه جا پای پرنده، از گوشه بیرونی چشم آغاز می‌شوند. با افزایش سن، به طور طبیعی پوست اطراف چشم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و با گذشت زمان این خطوط عمیق‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. این روند عمیق شدن خطوط با برخی حرکات خاص چشم مانند چشمک زدن یا جمع کردن چشم‌ها تسریع می‌شود.

درمان خطوط پنجه کلاغی معمولا نیاز به ۴۸ تا ۷۲ واحد تزریق دارد. پوست اطراف چشم، صاف‌تر و روشن‌تر می‌شود، و خطوط از بین می‌روند.

لب بالا

چین و چروک‌های لب، گاهی خطوط لب یا خطوط اطراف لب نامیده می‌شوند. این خطوط شامل خطوط عمودی و ریز بالای لب هستد، آرایش لب اغلب در این شیارها جمع شده و باعث تیره‌تر شدن این قسمت می‌شود، و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند.

لب‌ها نواحی حساسی هستند که به راحتی خشک شده و ترک می‌خورند. حساس بودن لب‌ها به علاوه قرار گرفتن در معرض عواملی همچون گرد و غبار و نور خورشید، می‌تواند روند تشکیل چین و چروک را تسریع کند. همچنین با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و الاستین، حجم لب‌ها کاهش می‌یابد. و در نهایت سیگار کشیدن نیز، به دلیل تولید رادیکال‌های آزاد، می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و تسریع روند پیری پوست شود. حرکت تکراری لب‌ها هنگام سیگار کشیدن نیز می‌تواند باعث ایجاد خطوط لب شود. درمان خطوط لب به طور معمول نیاز به ۱۲ واحد تزریق دارد. پوست لب‌ها جوانتر و لیفت می شود، و خطوط چروکیده صاف می‌شوند.

دست‌ها

به منظور درمان عرق کف دست، بوتاکس در لایه درم کف دست‌ها تزریق می‌شود تا تولید عرق را با هدف قرار دادن غدد عرق، که غدد اکرین نامیده می‌شوند، تا حد زیادی کاهش دهد. توکسین از انتشار استیل کولین از فیبرهای عصبی کولینرژیک، که غدد عرق را کنترل می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

هایپرهیدروزیس دست ها  یا تعریق پیش از حد کف دست به وسیله تزریق بوتاکس درمان می شود. نتایج بوتاکس کف دست اغلب ۴ تا ۱۰ روز بعد نمایان شده و تا ۵ الی ۹ ماه دوام دارند.

زیر بغل

بوتاکس برای درمان تعریق زیاد زیر بغل نیز استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس زیر بغل به یک منطقه خاص از آن انجام می‌شود تا موقتا سیگنال‌های شیمیایی عصبی که باعث تعریق می‌شوند را مسدود کند. با انجام این کار، تعریق شدید کاهش می‌یابد. ممکن است حدودا ۱ هفته طول بکشد تا نتایج به دست آیند.

نگران این موضوع هستید که عرق‌ها کجا می‌روند؟ نگران نباشید. درست است که دیگر ناحیه مورد نظر عرق نمی‌کند، اما عرق جای دیگری نمی‌رود و یا ذخیره نمی‌شود. جاهای دیگر همچنان عرق می‌کنند.

روش بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت در مطب پزشک انجام می‌شود. معمولا بوتاکس توسط متخصصین پوست و جراحان زیبایی انجام می‌شود.

در طول درمان، پزشک بوتاکس دیسپورت را به ۵ ناحیه مختلف اطراف پیشانی و ابرو تزریق کند.

به منظور پیشگیری از ناراحتی و درد، ممکن است پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده کند. ممکن است کمی احساس فشار ناشی از تزریق را حس کنید، اما نباید ناراحتی زیادی را تجربه کنید.

تزریق بوتاکس چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. بیشرین زمان در مطب پزشک صرف آماده‌سازی می‌شود. در صورت رخ ندادن عوارض جانبی، بلافاصله پس از تکمیل تزریق می‌توانید مطب را ترک کنید.

ممکن است پزشک به شما یک نوبت تمدید برای چند ماه دیگر بدهد.

آیا تزریق بوتاکس دیسپورت خطر یا عوارض جانبی به همراه دارد؟

بوتاکس دیسپورت علاوه بر اثربخشی، ممکن است عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی خفیف بوده و خودشان از بین می‌روند. این عوارض عبارتند از:

سردرد

درد در ناحیه تزریق

واکنش‌های آلرژیک در محل تزریق، مانند جوش و کهیر

مشکلات سینوس

گلو درد

تورم پلک

حالت تهوع

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی

در صورت بدتر شدن هریک از این علائم، یا از بین نرفتن علائم پس از یکی دو روز، حتما با پزشک تماس بگیرید. افرادی که از داروهای شل کننده عضلانی یا آنتی کولینرژیک استفاده می‌کنند، ممکن است به دلیل تداخل دارویی با دیسپورت، علائم بدتری را تجربه کنند.

امکان جابجایی دیسپورت از محل تزریق به دیگر نواحی بدن وجود دارد، اگرچه چنین اتفاقی نادر است. این عارضه ممکن است باعث مسمومیت بوتولینوم شود که ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

مشکلات بلع و تنفس

دوبینی یا تاری دید

افتادگی پلک

ضعف عضلانی

مشکل در صحبت کردن

حالت تشنج

بی‌اختیاری ادرار

در صورت تجربه هریک از علائم فوق، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر دیسپورت ممکن است نیاز به درمان پزشکی اضطراری داشته باشید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوتاکس تزریق بوتاکس چین و چروک ها افزایش سن انجام می شود عوارض جانبی درمان خطوط واحد تزریق خطوط اخم کف دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود

ایتنا - دانشمندان در مورد آب پدیده‌ای را کشف کرده‌اند که درک ما را از شیوه کار جهان را از اساس تغییر می‌دهد و ممکن است به ابداع فناوری‌های جدید منجر شود.
تیمی از موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) فرایندی به نام «اثر فوتومولکولی» را کشف کرده‌اند که برای نخستین بار نشان می‌دهد آب می‌تواند بدون هیچ منبع گرمایی و تنها با استفاده از نور، تبخیر شود.

این پژوهش ممکن است یک معمای ۸۰ ساله را هم که می‌گوید چرا ابرها نور خورشید را طوری جذب می‌کنند که به نظر می‌رسد قوانین فیزیک را نقض می‌کنند، حل کند. دانشمندان و اقلیم‌شناسان دهه‌‌ها درباره اینکه چرا نحوه جذب ابرها از آنچه نظریه نشان می‌دهد بیشتر است، سردرگم بوده‌اند.

ژولن روآن، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه پوردو که خود در این پژوهش مشارکت نداشت، گفت: «کشف تبخیر ناشی از نور به جای گرما از برهمکنش میان نور و آب دانش تحول‌آفرین جدیدی ارائه می‌کند.»

«این می‌تواند به ما کمک کند تا از شیوه برهم‌کنش نور خورشید با ابر، مه، اقیانوس‌ها و سایر آب‌های طبیعی به منظور اثرگذاری بر آب‌وهوا و اقلیم درک جدیدی به دست آوریم... این تحقیق از جمله موارد نادر اکتشاف‌های واقعا انقلابی محسوب می‌شود که جامعه علمی بلافاصله به طور گسترده آن را نپذیرفت اما این تا وقتی که تایید شود، زمان می‌برد؛ گاهی اوقات زمانی طولانی.»

این کشف می‌تواند همه‌چیز را از محاسبات تغییرات اقلیمی گرفته تا پیش‌بینی‌های آب‌و‌هوایی تحت تاثیر قرار دهد و در عین حال برای مواردی نظیر انرژی و تولید آب پاک کاربردهای عملی جدیدی را بگشاید.

به گفته پژوهشگران، کاربردهای اولیه احتمالا در سیستم‌های نمک‌زدایی خورشیدی انجام خواهد شد و برای تولید آب شیرین، روشی کارآمدتر نسبت به روش‌های کنونی را ممکن می‌کند. 

گنگ چن، استاد ام‌آی‌تی که در این تحقیق شرکت داشت، گفت: «من فکر می‌کنم این کاربردهای زیادی دارد.»

«ما در حال بررسی همه این جنبه‌‌های مختلفیم و البته بر علوم پایه نیز تاثیر می‌گذارد؛ مانند تاثیر ابرها بر اقلیم، زیرا ابرها غیرقطعی‌ترین جنبه مدل‌های اقلیمی محسوب می‌شوند.»

این یافته‌ها در مجله علمی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، پی‌ان‌ای‌اس، (Proceedings of the National Academy of Sciences ,PNAS) در مقاله‌ای با عنوان «اثر فوتومولکولی: برهم‌کنش نور مرئی با تداخل هوا‌ــ‌‌آب» منتشر شد.

این مقاله توضیح می‌دهد که دانشمندان چگونه مجموعه‌ای از ۱۴ آزمایش بسیار دقیق را انجام دادند تا ثابت کنند فوتون‌های طیف نور مرئی می‌توانند خوشه‌های آبی را که در معرض هوا قرار گرفته‌اند، «شکاف» دهند.

این تحقیق همچنین نشان داد که اثر فوتومولکولی محدود به آزمایشگاه نیست و در طبیعت رایج است.

شانون یی، دانشیار مهندسی مکانیک در جورجیا تک، که در این پژوهش مشارکت نداشت، گفت: «مشاهدات موجود در این مقاله حاکی از سازوکار فیزیکی جدیدی است که تفکر ما را در مورد علم سرعت واکنش‌های شیمیایی (یا اصطلاحا سینتیک) تبخیر از اساس تغییر می‌دهد.»

«چه کسی فکرش را می‌کرد که ما هنوز در حال یادگیری موضوعی پیش‌‌پا‌افتاده‌ در حد تبخیر آبیم؟»

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه