Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رشیدی در گفت گو با الف در ادامه گفت: علت تاکید رهبری بر استفاده از تولیدات دانش بنیان به این دلیل است که تولیدات دانش بنیان تولید فناور محور است و باعث می‌شود بسیاری از کارهای اساسی که ما نیازمند به آنها هستیم و مجبور به واردات آنها از کشورهای خارجی هستیم با اتکا به تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شود و ما می‌توانیم آنها را در داخل تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید دانش بنیان زمینه تولیدات وسیعی در ابعاد گوناگون و در همه عرصه ها است و باید به آنها بها داده شود. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید دانشگاه‌ها را نیز به سمت دانش بنیان کردن صنعت ببریم .

رشیدی تصریح کرد: علم و دانش در دانشگاه ها در حد پایان نامه و رساله باقی مانده و تبدیل به محصول نشده است.

 رشیدی در ادامه گفت: نهادها و دستگاه های مختلف و مجلس و دولت باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آنها حمایت جدی کنند تا تولیدات آنها به محصول تبدیل شود و نیاز صنایع را به‌طور کلی برطرف کند.

 وی در ادامه بیان کرد: فراهم بودن بستر قانونی برای سوق دادن صنایع و ... برای استفاده از تولیدات شرکت های دانش بنیان نقش مهمی دارد و البته قانونی که سال گذشته مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب کرد می تواند کمک زیادی به این حوزه بکند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد امروز تولیدات دانش بنیان و استقبال داخلی ها از این تولیدات بسیار کم و ناچیز است. در حالی که ما در حوزه های مختلف دارای دانش ساخت محصولات هستیم ولی هنوز شاهد پیشرفتی نبوده ایم.

 وی تأکید کرد: این که این دانش تبدیل به محصول شود و موجب اشتغال و کارآفرینی شود موضوع مهمی است که هنوز در کشور شاهد آن نبوده ایم.

 این نماینده مجلس یازدهم گفت: قانون مصوب مجلس یک گام  جدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا به این وسیله از واردات نیز رهایی پیدا کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد