Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کهگیلویه وبویراحمد از انتخاب شهرستان لنده به‌عنوان پایلوت طرح‌های اشتغالزایی با حمایت ویژه این ستاد خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، اولین نشست شورای اشتغال شهرستان لنده با حضور فرماندار، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان، روسای بانک ها، کارآفرینان و سرمایه گذاران بومی و شرکت های دانش بنیان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان لنده گفت: اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان لنده در سال ١۴٠١سالی است بر مبنای شعار سال مقام معظم رهبری است که امیدواریم بتوانیم در حوزه دانش بنیان و اشتغالزایی بتوانیم گام های مهمی براساس ظرفیت های شهرستان برداریم.

جلال دانش گفت: کسانی که در حوزه اشتغال چالش ها و فرصت های خوبی را با طرح و ایده دارند می توانند بیان کنند تا در ادامه مسیر بتوانیم به پیشرفت و توسعه روز افزون برسیم.

وی گفت: ملت چین ملتی سخت کوش هستند که ما نیز باید با بهره گیری از الگو های اقتصادی باید رویکرد ها به همراه فرهنگ کار باید تغییر پیدا کند تا در مسیر تعالی قرار بگیریم.

فرماندار شهرستان لنده گفت: فرهنگ کار اگر در جامعه اصلاح شود، شاهد اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارهای زیادی خواهیم بود و در بحث اشتغال هرگز مشکلی نخواهیم داشت.


وی گفت: از ظرفیت های گردشگری رودخانه های مارون و جن موگرمون با این همه ظرفیتی که داریم نتوانستیم به درستی استفاده کنیم.
دانش گفت:اگر جایی فردی موفق است که دامپروری خود را از ٣٠٠راس به ۵٠٠می تواند ارتقا دهد باید کمک کنیم تا این فرصت ایجاد شود.
وی گفت: امروز فضای مجازی به عنوان یک فرصت در کنار تهدیداتی که دارد می تواند نقش موثری در ایجاد فرصت های اشتغالزایی داشته باشد.

در ادامه نیز رئیس اداره کار شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: مهمترین رکن این جلسه تعیین فعالیت های موجود جهت سرمایه گذاری در بخش غیر دولتی با استفاده از تسهیلات بانکی است.

کریمی گفت: فرهنگ باید باید تغییر کند و هرزمان موفق به این اقدام شده ایم می توانیم یک جهش در امر تولید ایجاد کنیم.


وی افزود: فرمانداری شهرستان لنده تنها شهرستانی است که بیش از ۴٠٠نفر را جهت ایجاد شغل معرفی کرده است که فرصت خیلی خوبی برای اشتغالی است.

در ادامه هجیر آبسواران نماینده دامداران شهرستان لنده گفت: بنده از سال ٩٧ در راستای تحقق شعار سال طرح دامداری۵٠٠راسی را شروع کردیم ولی باتوجه به افزایش قیمت  ها متاسفانه حمایت لازم و پشتیبانی لازم صورت نمی گیرد.

این تولید کننده دام گفت: با راه اندازی این طرح علاوه بر اشتغالزایی صورت گرفته در سطح روستا شاهد مهاجرت معکوس ساکنین در سطح روستا شده است.
وی گفت: انتظار داریم که مسولان نسبت به بحث خرید تضمینی دام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام صورت گیرد.

در ادامه قنبری از تولید کنندگان شن وماسه گفت:عدم حمایت از تولیدکنندگان در حوزه صنعت، شیلات و کشاورزی باعث شد که کارخانه ما پس از 40سال تعطیل شده است.

وی گفت: انتظار داریم کمک های مختلف در حوزه های صورت گیرد تا بتوانیم زمینه ساز اشتغال برای جوانان و افزایش تولید باشیم.
در ادامه خالقی از نمایندگان مرغداری های شهرستان لنده گفت:از سال ٧٢تا کنون واحد مرغداری ٢۰هزار قطعه را راه اندازی کردیم و تا کنون توانستیم با هزار مشقت و بدبختی سرپا نگهداریم.
وی گفت: اگر حمایت تسهیلاتی صورت گیرد می توانیم ضمن نوسازی واحدمرغداری سهم به سزای در تولید داشته باشیم.

در ادامه نیز مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لنده گفت: مهمترین رکن در بحث اشتغال توجه به ظرفیت ها و افرادی است که باید با این فرصت  

محمد پور تولید کننده کارخانه آب معدنی گفت:گفتن اشتغال راحت است ولی برخی از ادارات در بحث اشتغالزایی عامل سنگ اندازی هستند که این مهم باید رعایت شود.
وی گفت: اگر زمینی توسط دولت به به متقاضی یک طرح واگذار می شود نباید دارای معارضات باشد چرا که متعلق به دولت است.

در ادامه نیز مدیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه صنایع خرد در سطح شهرستان لنده نیازمند بروز کردن دستگاه های پخت نان، صنعت آبزی پروری و مجتمع گلخانه ای و سایر حوزه ها به تسهیلات ارزان قیمت هستیم.

همتی در ادامه گفت:بیش از ۵۴ نفر از فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف کشاورزی و دامپروری در سطح شهرستان لنده وجود دارد که بیشتر این افراد بیکار هستند که می توانند با راه اندازی مجتمع 13هکتاری گلخانه ای مالشیخ ضمن اشتغال سهم مهمی در امر تولید داشته باشند.
در ادامه نیز مدیر بانک سپه شهرستان لنده گفت: باتوجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری طرح های حمایتی و اشتغالزایی شهرستان به طور ویژه پرداخت خواهند شد.

در ادامه مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی امام(ره) گفت: ما برابر روال حاکم در کشور هرکجا بنیاد علوی هست نا ورود پیدا نمی کنیم ولی باتوجه به عمق محرومیت ها و پیگیری های امام جمعه و فرماندار شهرستان لنده این مهم تحقق یافت.
نادری تاکیدکرد: در بحث اشتغالزایی خرد و کلان بحث راه اندازی کارگاه ها و تعاونی ها از نقطه آغاز تا پایان بر روند اجرای طرح ها اشتغالزایی نظارت دقیق و مستمر صورت می گیرد.
وی در ادامه گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که تسهیلات کلان نمی تواند تضمینی بر اجرای 100درصدی طرح ها باشد به طور مثال در روند اجرایی یک طرح گلخانه که باید دارای استانداردهای فنی و ملی باشد این مهم رعایت نمی شود و گاها دچار مشکلات اساسی می شوند.

وی گفت: ما آمدیم در کنار دستگاه های اجرایی کارهای زمین مانده را بلند کنیم و در کنار آنان تسهیل کننده امر اشتغال باشیم.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) استان گفت: نباید کسی که تسهیلات طرح خود را از بنیاد علوی گرفته است بایید و از ستاد اجرایی دوباره تسهیلات بگیرد چرا که در رویه ما آن کسی  شایسته دریافت تسهیلات است که اهلیت کار را داشته باشد و در این حوزه فارغ از مسائل سیاسی کار خواهیم کرد.

وی گفت: نظارت ویژه بر تسهیلاتی که اعطا می شود به طور ویژه صورت می گیرد و انحرافات در این حوزه صورت نخواهد گرفت.
در ادامه نیز تعدادی از تولید کنندگان حوزه های مختلف در سطح شهرستان لنده به بیان دیدگاه و نظرات خود در راستای پیشبرد اهداف شورای اشتغال با بیان معایب و محاسن راهبردهای اشتغال پرداختند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل ستاد اجرایی شهرستان لنده گفت بحث اشتغال حضرت امام ره ادامه نیز راه اندازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی