Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با بیان اینکه ۹۷۵ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۷۳ مورد بیش از ۲۰ خانوار در آن‌ها سکونت دارند، عنوان کرد: برای کلیه روستاها با جمعیت بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و تصریح کرد: ۶۸ هزار و ۶۵۱ واحد روستایی که ۷۸ درصد از اماکن روستایی استان را تشکیل می‌دهند سند دریافت کرده اند.

ریاحی با اشاره به اینکه روند مطالعات و تهیه طرح هادی روستاهای دارای بافت تاریخی متفاوت است، اعلام کرد: طرح هادی روستاهایی همچون «یاسه چای» و «سر آقاسید» با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستای «سر آقا سید» نیازمند همکاری بین دستگاهی است، افزود: به دلیل نبود جاده مناسب دسترسی به این روستا، ارسال مصالح ساختمانی به شدت گران خواهد بود به همین منظور باید پیش از اجرای طرح هادی در روستای «سرآقا سید» مسیر دسترسی اصلاح شود.

مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار برای بهسازی و اصلاح معابر روستایی، افزود: تا کنون ۳۰ درصد از معابر روستایی چهارمحال و بختیاری بهسازی و اصلاح شده است.

ریاحی با بیان اینکه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم سازی می‌شود، مطرح کرد: در حال حاضر ۵۲ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

وی از مقاوم سازی صد در صدی منازل روستایی چهارمحال و بختیاری تا سال ۱۴۱۰ خبر داد و اظهار کرد: خدمات ارائه شده بنیاد مسکن به مناطق روستایی موجب ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستاهای استان شده است.

کد خبر 5466230

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری سرآقاسید طرح هادی روستایی ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی هنر ماه مبارك رمضان گرد و خاک چهارمحال و بختیاری طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری