Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص بخش‌های ورزش، جوانان و فنی عمرانی این اداره‌کل توضیحاتی ارائه داد.

حمید بنی‌تمیم امروز ۲۴ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که در ورزش و جوانان خوزستان روحیه اجرایی داریم، اظهار کرد: در یک سال گذشته در بخش ورزش ۱۳۹ هزار ورزشکار سازمان‌یافته، ۲۵۰ نفر دعوت شده به تیم‌ملی، ۶۰ نفر برگزیده تیم‌ملی، ۱۷ میزبانی اردوی تیم‌ملی در دو بخش آقایان و بانوان، ۴۲ تیم در لیگ برتر رشته‌های مختلف، ۸۶ تیم در لیگ یک و ۲۹ تیم در لیگ دسته دو کشور داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ۵۰۰ هیات فعال شهرستانی و ۲۱۰ باشگاه در خوزستان

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در بخش همگانی نیز به جرأت می‌گویم که تقریباً ۲۹ شهرستان استان خوزستان همایش پیاده‌روی و برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند که در بخش جوایز کمک مالی به این هیات داشتیم. ضمن این‌که در دو، سه مورد از این همایشات، استاندار خوزستان نیز شخصا حضور داشت. همچنین در حال حاضر ۴۶ هیات ورزشی فعال، ۵۰۰ هیات ورزشی شهرستانی، هزار و ۲۱۰ باشگاه ورزشی و ۱۷۲ خانه ورزشی در سطح استان داریم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به انجام ۳۴ میزبانی کشوری و بین‌المللی در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰، گفت: این میزبانی‌ها در رشته‌هایی از جمله کشتی، سوارکاری و هندبال بود. ضمن این‌که اردوهای تیم‌ملی در رشته‌های چون دوچرخه‌سواری، ورزش جانبازان و معلولان و ناشنوایان را در استان میزبانی کردیم.

وی همچنین بیان کرد: در بخش بانوان ۵۹ خانم رئیس در هیات‌های شهرستانی مشغول به فعالیت هستند و ۵ نفر نیز شاغل در طرح‌های ملی فعالیت دارند.

نیاز اعتبار ۷۵۳ میلیارد تومانی برای اتمام ۴۱۰  اعتبار پروژه در استان

بنی‌تمیم با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، گفت: ۴۱۰ پروژه عمرانی در استان خوزستان وجود دارد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۵۳۵ میلیارد تومان روی کاغد بود که ۱۸۰ میلیارد تومان برای این تعداد پروژه تخصیص اعتبار داشتیم، در حالی که اعتبار موردنیاز برای اتمام آن‌ها، ۷۵۳ میلیارد تومان است. همچنین ۱۴ پروژه از ۴۱۰ پرورژه ورزشی را خیلی زود می‌توان به بهره‌برداری رساند. به طور مثال در بازدیدی که از هویزه داشتیم متوجه شدیم، سه سالن ورزشی در این شهرستان به خاطر انشعاب آب و برق هنوز به اتمام نرسیده‌اند و یک سال و نیم رها شده بودند، در حالی که نیازمند هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی بودند.

قول دولت به تامین مالی ۶۰ پروژه ورزشی در خوزستان

وی ادامه داد: ۲۳ مناقصه در راستای پروژه‌های ورزشی در سه ماه حضور من انجام شد که اتمام خیلی از این پروژه‌ها موجب نشاط و امیدواری بین جوان خواهد شد. در حال حاضر تعداد پروژه‌های ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان ۶۰ مورد است که دولت نیز از محل اعتبارات نفت و سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل آن‌ها قول تأمین اعتبار داده است.

از بین رفتن تجهیزات تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی

بنی‌تمیم با بیان این‌که به دستگاه ورزش ایراداتی گرفته می‌شود در حالی که ایرادات مطرح شده مربوط به مواردی است که به آن‌ها اشاره داشتم، افزود: درخواست‌ها به‌حق است اما تأمین منابع مالی سخت است که از تمام مسئولان از جمله استاندار خوزستان خواهش می‌کنیم کمک کرده تا شرایط بهتری را در زمینه پروژه‌های عمرانی فراهیم کنیم. البته در این یکی، دو سال به خاطر کرونا و همچنین بی‌توجهی مستأجران اماکن ورزشی، خیلی از تجهیزات از کار افتاده‌اند که تعداد آن‌ها قابل توجه است و اگر فکری به حال آن‌ها نکنیم باعث نارضایتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۵ پروژه با اعتبای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان داریم که از محل تأمین و تجهیز است و ۶۰ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیز داریم که جهت تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدوارم این مبلغ با تلاش خود ما و حمایت استاندار خوزستان و سایر مسئولان، جذب شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۸۷ سمن در استان خوزستان وجود دارد که اعتبارات اختصاص یافته به آن‌ها در سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان بوده است. ضمن این‌که در سال جاری آیین تجلیل از سمن‌های فعال برگزار شد و قرار است از این به بعد سه‌شنبه‌ هر هفته نشستی ویژه با جوانان داشته باشیم تا به دغدغه این قشر بپردازیم.

وی با اشاره به تهیه اقلام و تجهیزات اهدایی به شهرستان‌ها در سه ماه حضورش در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با محوریت توجه به مناطق محروم، عنوان کرد: این عدد قابل توجه است  و باید یگویم مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بین هیات‌های استانی و شهرستان‌ها توزیع شد.

بدهی ۴۵۰ میلیون تومانی برق ورزشگاه تعطیل غدیر

بنی‌تمیم با اشاره به اقدامات کلیدی و مطالبه عمومی جامعه ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت زمین چمن پروژه ملی استادیوم غدیر اهواز در دستور کار قرار گرفت که جزو دغدغه‌های اصلی جامعه ورزش و به ویژه فوتبال بود. متاسفانه در پی سیل چند سال گذشته، بخشی از تاسیسات این ورزشگاه زیر آب رفته بد. همچنین ورزشگاه ۴۵۰ میلیون تومان بدهی برق داشت که ما توانستیم بدهی را پرداخت و برق ورزشگاه را وصل کنیم و تأسیسات ورزشگاه راه‌اندازی شد. برای اولین بار نیز با پرداخت حق و حقوق کارگران دیگر شاهد تحصن این کارگران ورزشگاه نبودیم. زمین چمن هم به استقلال خوزستان سپرده شد و در مرحله بازسازی قرار دارد و قرار است اوایل خردادماه به بهره‌برداری برسد. همچنین دکل نور آن راه افتاد و ورزشگاه مشکل نور ندارد. همچنین باید بگویم بدهی برق ورزشگاه مربوط به قبل است و حتی اگر فعالیتی هم در مجموعه‌ای نباشد، قبوض برق صادر می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی و تعمیر استادیوم ورزشگاه تختی اهواز، عنوان کرد: در خاک این زمین ۱۰ تا ۱۱ نوع بذر کاشته شده بود که پس از کارهای کارشناسی تصمیم بر این شد که خاک برداشته شود و ما سعی کردیم اصولی کار کنیم. اکنون هم خاک خریداری شده و اگر مورد تایید آزمایشگاه باشد، خاکریزی و سپس کاشت بذر انجام می‌شود.

توضیحی درخصوص تعویق در افتتاح زمین چمن مصنوعی خرمشهر

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین تکمیل روشنایی استادیوم ورزشی شهرستان‌های شوشتر، هندیجان و رامهرمز، اتمام زمین چمن مصنوعی خرمشهر با عنوان تنها زمین چمن با ابعاد استاندارد از جمله اقدامات در دستور کار است. همچنین قرار بود ۲۲ بهمن‌ماه زمین چمن مصنوعی خرمشهر راه‌اندازی شود اما در بازدیدی که داشتیم متوجه شدیم یک قوس در میان زمین چمن است و به همین دلیل افتتاح آن به تعویق افتاد و بعد هم من متوجه شدم اعتباری برای فنس و نور این زمین چمن وجود ندارد و هنوز هم تخصیصی برای فنس و نور و همچنین محوطه‌سازی آن نیست. به همین دلیل این مورد از بحث افتتاحیه‌ها خارج شد تا انشاءالله در سال جاری بتوانیم اعتباری برای آن پیش‌بینی کنیم. این پروژه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

همکاری پارک علم و فناوری با اداره‌کل ورزش خوزستان

 وی همچنین بیان کرد: قرار است پارک علم و فناوری درباره سه دغدغه اصلی به ما کمک کند؛ ایجاد اشتغال با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در دستگاه ورزش وجود دارد، مدنظر است تا ضمن افزایش سرانه ورزشی، بتوانیم برای جوانان جویای شغل با محوریت قهرمانان ورزشی و نخبگان، ایجاد اشتغال داشته باشیم. همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در چرخه اقتصادی ورزش به ویژه تولید تجهیزات ورزشی مورد نظر است. در بخش عمرانی هم به کمک پارک علم و فناوری جهت بهینه‌کردن ساخت و سازها نیاز داریم.

نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند

وی همچنین درباره نامشخص بودن چگونگی فعالیت هیات‌های ورزشی مربوط به منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه وجود دارد که تمامی بخش‌های اجرایی و مدیریتی این بخش به منطقه آزاد سپرده شده و در حال حاضر تغییری در این زمینه صورت نگرفته است و ملاک ما همین تفاهم‌نامه خواهد بود. البته دستگاه‌ نظارتی مصر است که منطقه آزاد حتما مستقل عمل کند. البته اگر هم کمکی نیاز بوده ما نتوانسته‌ایم بی‌تفاوت بمانیم. اگر وضعیت به ثبات برسد نشستی با مسئولان مربوطه خواهیم داشت و قرار است تصمیمی گرفته شود اما بازهم تاکید می‌کنم ملاک خود منطقه آزاد است.

در ورزش بانوان با کسی تعارف نداریم

بنی‌تمیم در پاسخ به این سؤال که در دوران مدیریت شما قرار است چه تحولی در ورزش بانوان ایجاد شود، آن هم بخشی که طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: از معاونت بانوان اداره کل خواسته‌ام که در تمامی بخش‌ها با قاطعیت و قدرت ورود کند و هیچ تعارفی در این بخش نداریم و قرار ما این است که نایب‌رییسان هیات‌ها در خصوص بخش بانوان هیات‌ها خودشان تصمیم بگیرند. همچنین از روزی که آمدم درصد ابلاغ اعتباری مالی به هیات‌های ورزشی متعلق به بانوان را مشخص کردیم. اعتبارات قابل توجهی برای ورزش بانوان رسیده است و شک نکنید در سال جاری برنامه‌های خاص بانوان را خواهیم داشت و این بخش برای ما جزو مهمترین‌ها است. اعتقاد من این است اگر مادری در خانواده بتواند اهمیت ورزش را به خانواده خود منتقل کند بهترین پایه برای شکل‌گیری ورزش خواهد بود.

اصلاح در هیات‌های ورزشی ضعیف به معنای تغییر در افراد نیست

وی با بیان اینکه من به ثبات مدیریتی اعتقاد دارم، افزود: این ثبات می‌تواند اثرگذاری مثبت داشته باشد. ضمن اینکه از روزی که آمدم عنوان کردم به دنبال ارزیابی همکاران‌مان در هیات‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها هستیم و نتایج این ارزیابی‌ها رسانه‌ای خواهد شد و اگر هیاتی یا رئیس شهرستانی ضعیف باشد، به فکر اصلاح خواهیم بود و این اصلاح به معنای تغییر افراد نیست و ممکن است روش‌ها را اصلاح کنیم.

توضیحی درباره ابطال کارت مربیگری بانوان ماهشهری

بنی‌تمیم درباره ابطال کارت مربیگری دو تن از مربیان ماهشهری پس از اجرای جامپینگ فیتنس بانوان در فضای آزاد و انتشار فیلم مربوطه در فضای مجازی، گفت: این مربیان مثل دختران و خواهران من هستند و اگر در جایی اتفاقی بیفتد و باعث سوءاستفاده شود باید مدیریت صورت بگیرد و معتقدم باید در این بخش بهتر از این مدیریت کنیم و تلاش می‌کنیم این قضیه ختم به خیر شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان حمید بنی تمیم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هیات های ورزشی میلیارد تومان میلیون تومان شهرستان ها منطقه آزاد قابل توجه پروژه ها زمین چمن بنی تمیم هیات ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!

مهدی تاج درباره وضعیت این روزهای فوتبال ایران صحبت کرد.

طرفداری | مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه دیروز اعضای فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش در مورد ناهنجاری‌های اخیر فوتبال ایران صحبت گفت:

ما مکلفیم و دنبال این هستیم که بانوان در ورزشگاه‌ها بازی‌ها را از نزدیک ببینید، اما نه به هر قیمتی. در نامه وزیر ورزش به من هم، ایشان این مسئولیت را متوجه باشگاه‌ها دانستند که البته‌ ای اف سی، فیفا و قانون هم همین را می‌گوید که باشگاه‌ها باید خودشان از هوادارانشان پذیرایی و حضانت کنند. ما هم به باشگاه‌ها نامه زدیم که اگر آمادگی لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را ندارند، این کار را نکنید.  در بازی پرسپولیس و سپاهان یک فردی بی احترامی کرد که به شدت با او برخورد شد و کمیته ارکان قضایی فدراسیون او را ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد.  

او ادامه داد:

اقدامی جدی در حال برنامه ریزی است، با ثبت احوال هم صحبت شده و وزارت کشور هم به دنبال عملی کردن این موضوع است که از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش بنشیند و اساسنامه آن در کانون هواداران در حال تصویب است که هر باشگاهی باید کانون هواداران داشته باشد. این اساسنامه در حال اصلاح در شورای امنیت کشور است و لیگ آینده اگر این مولفه‌ها را نداشته باشد، ما لیگ را آغاز نخواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • حمایت اوسمار از هواداران زن پرسپولیس (عکس)
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی