Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:54:03 GMT

بایدها و نبایدهای وعده سحری در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۱۶۲

بایدها و نبایدهای وعده سحری در ماه رمضان

خوردن وعده سحری بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد، همچنین خوردن این وعده برای افراد لاغر ضروری است، زیرا گرسنگی زیاد باعث گرمی بدن می شود و معده را مجبور می کند که رطوبات واخلاط مفید بدن را هضم کرده که مزاج بدن را رو به خشکی و موجب بروز عوارض و بیماری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک ؛ با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید در سحر غذاهایی حاوی فیبر مصرف شود که به کندی و دیرهضم باشند، زیرا غذاهای دیرهضم معمولاً هشت ساعت در دستگاه گوارش باقی می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم سه الی چهار ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که غذاهای دیرهضم شامل حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد،‌ غلات برنج با پوست که کربوهیدرات ها نامیده می شوند، هستند.

برای جلوگیری از ضعف در روز، حتماً در وعده غذایی سحر از نان سبوس دار استفاده کنید، زیرا سبوس، دارای فیبر است که از یبوست و چاقی پیشگیری می‌کند و چون غلات سبوس‌دار بیشتر از غلات تصفیه‌ شده در دستگاه گوارش می‌مانند و آب را جذب می کنند، لذا احساس سیری بیشتری به فرد می‌دهند.

هرگز در وعده سحری از گوشت های با طبیعت سرد مانند ماهی استفاده نکنید، زیرا مصرف این نوع مواد غذایی باعث ضعف فراوان در ایام روز خواهد شد.

لازم به توجه است که خوردن ماست در کنار هرگونه ماده غذایی دارای گوشت قرمز یا سفید ممنوع است، زیرا گوشت، ماست را فاسد و روده ها را دچار اختلال می کند، همچنین کلسیم موجود در ماست مانع جذب آهن موجود در گوشت می شود.

به هیچ وجه در ایام سحر از نوشیدنی هایی همچون نوشابه استفاده نکنید، علاوه بر این بعد از اتمام غذا مقدار کمی نمک طبیعی استفاده کنید، تا به هضم و جذب غذا کمک کند.

خوردن چای زیاد در سحر به دلیل ادرار آور بودند، آب بدن و همچنین نمک های معدنی مورد نیاز بدن را در طول روز دفع می کند.

در حد امکان از خوردن خوراکی های پرچرب، به خصوص در وعده سحر خودداری شود، زیرا باعث عطش و تشنگی زیاد طی روز می شود، در صورتی که در این وعده غذای چرب مصرف کردید، بعد از آن کمی سرکه در آب مخلوط کنید و بنوشید تا به گوارش بهتر خوراک کمک کند.

یادداشتی از حجت الاسلام محمد شمسایی، معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وعده سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد

به گزارش ورزش سه، الاتحاد در هفته بیست و نهم لیگ حرفه‌ای عربستان در دیدار مقابل الشباب با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد. این شکست باعث شد این تیم فرصت صعود به رده سوم را از دست بدهد و به رده پنجم سقوط کند.

مارسلو گایاردو، سرمربی تیم الاتحاد، در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه در پاسخ به انتقاداتی که به ترکیب تیمش وارد می‌شد، گفت: من تصمیماتم را آنالیز می‌کنم و در هر مسابقه با توجه به ویژگی‌ بازیکنانی که در اختیار داریم، ترکیب را مشخص می‌کنم. فکر می‌کنم با شرایطی که داریم، این بهترین ترکیب است.

او ادامه داد: من ناامیدی همه را درک می‌کنم. وقتی آرام شویم، می‌توانیم بازی را بهتر آنالیز کنیم. باید فصل را به پایان برسانیم و سپس شرایط را به طور کلی تحلیل کنیم‌. در پایان فصل به راحتی می‌توانیم در مورد شرایطی که پشت سر گذاشتیم، صحبت کنیم. در حال حاضر هیچ توجیهی وجود ندارد. ما در مرحله ناامیدی هستیم اما باید فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.

او درباره دلیل غیبت کریم بنزما توضیح داد: کریم بنزما درد داشت و برای این بازی در دسترس نبود. او در مسابقه قبلی ما به صورت کامل بازی کرد و درد داشت.

گایاردو در پایان گفت: غیبت کانته یکی از مشکلاتی است که ما از آن رنج می‌بریم. باید وضعیت او را به صورت روزانه دنبال کنیم تا شرایطش مشخص شود.

دیگر خبرها

  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد