Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی دو سالن نمایش سازمان سینمایی به نام زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید سیدمرتضی آوینی نام‌گذاری شدند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید این سالن‌ها در جمع مدیران و همکاران سینمایی طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم ملاقلی پور نماد سینماگر متعهد، عدالت جو و تصویرگر حماسه‌های این سرزمین و  شهید آوینی چراغ راه هنر و سینمای انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه دهه از پرواز آسمانی، سید شهدای اهل قلم می‌گذرد و امروز، بیش از گذشته توجه به آرا، افکار، اندیشه‌ها و تجربیات او ضروری به نظر می‌رسد. 
به گفته وی، شهید آوینی، هنرمند متولد شده در دامان پاک انقلاب اسلامی بود، پیشرو و در عین حال وفادار به آرمان‌ها و امیدوار به رویش و بالندگی نسلی که انقلاب اسلامی را درک کرده بود. 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زمانه ما، روزگار تبلیغات و هوچی‌گری رسانه‌هایی است که حقیقت را به هزار ترفند معامله و مصالح را قربانی منافع می‌کنند. خاطرنشان ساخت:  در این هیاهوی پر زرق و برق، سینماگرانی چون زنده یاد رسول ملاقلی پور و سید مرتضی آوینی می‌توانند تراز حرکت بر مسیر روشنگری و الگوی هنرمند متعهد و انقلابی باشند. خدا را شاکریم که از عزیزان، گنجینه‌ای باشکوه باقی مانده است.

وی با اشاره به روز هنر انقلاب یادآور شد: روز هنر انقلاب اسلامی، روزی فرخنده و اشاره‌ای به پیوند دیرینه نظام  با فرهنگ و هنر است. انقلاب اسلامی، محل رویش هنرمندان بسیاری بود. زنان و مردان بزرگواری که در ساحت هنر، حماسه آفریدند و لحظات پرشکوه تاریخ چهل ساله این سرزمین و مردمان قهرمانش را ثبت کردند. سینماگران در این میانه، سهمی به سزا داشتند و چهره‌های چون ملاقلی پور و شهید آوینی نگین‌های درخشان سینمای دفاع مقدس به مثابه ناب ترین دستاورد این جهاد چهل ساله هستند.

خزاعی عنوان کرد: زنده یاد ملاقلی پور و شهید آوینی به مثابه چراغ راه هستند و  نیاز است در گام دوم انقلاب، مسیر حرکت به سمت سینمای انقلابی، پاک و متعالی را با اراده مضاعف بپیماییم. بازشناسی شخصیت، افکار و اندیشه‌های شهید بزرگوار آوینی و مشی و منش زنده یاد ملاقلی پور، همراه ما در این مسیر است. 

به گفته وی، این نامگذاری به نام‌های زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید آوینی در واقع،  ادای احترام به سینماگرانی است که خلاقیت، جسارت، نوآوری، خلوص، تعهد و شور انقلابی از ویژگی‌های آثار آنها است.
بنابراین گزارش: سالن نمایش فیلم سازمان سینمایی به یاد و نام هنرمند فقید رسول ملاقلی پور و سالن‌ جلسات  تخصصی و نمایش فیلم به نام شهید سیدمرتضی آوینی نامگذاری و مزین گردیده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران هفته هنر انقلاب اسلامی سینمای ایران شهید آوینی رسول ملا قلی پور محمد خزاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران هفته هنر انقلاب اسلامی سینمای ایران انقلاب اسلامی ایران هفته هنر انقلاب اسلامی سینمای ایران شهید آوینی رسول ملا قلی پور محمد خزاعی ملاقلی پور و شهید رسول ملاقلی پور سازمان سینمایی انقلاب اسلامی هنر انقلاب شهید آوینی زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»