Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:12:55 GMT

ناتوانی دولت بایدن در اجرای تحریم‌های نفتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۶۶۲

ناتوانی دولت بایدن در اجرای تحریم‌های نفتی ایران

پایگاه خبری آمریکایی واشنگتن فری بیکن با پرداختن به توان ایران در خنثی‌سازی اثر تحریم‌های نفتی و اقتصادی آمریکا علیه ایران، در گزارشی نوشت: «ناوگان مخفی» کشتی‌های ایرانی از سال ۲۰۲۱، محموله‌های نفتی به ارزش حداقل ۲۲ میلیارد دلار به چین انتقال داده‌ و درآمد زیادی را برای ایران فراهم کرده‌اند. این موضوع باعث شده است مسئله ناتوانی دولت جو بایدن در اجرایی کردن تحریم‌ها مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن فری بیکن نوشت: ایران فقط در سه ماه اول سال ۲۰۲۲  هر روز به طور میانگین، ۸۲۹ هزار و ۲۶۰ بشکه نفت به چین فرستاده است، طبق آمار جدید ارائه شده توسط گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»(UANI) ، گروهی که مسیر نفت‌کش‌های ایران را رصد می‌کند، مقدار کلی 337 میلیون و 882 هزار و 520 بشکه نفت به ارزش معادل حدودا ۲۲ میلیارد دلار از زمان روی کار آمدن جو بایدن به پکن رسیده‌اند.

در ادامه گزارش این پایگاه خبری آمده است: بنا بر گفته گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ناوگان [نفت‌کش‌های] ایران متشکل از ۱۸۲ کشتی با مالکیت و پرچم خارجی، بدون کوچک‌ترین مداخله آمریکا عملیات انتقال نفت را انجام می‌دهند. این نفت‌کش‌ها به دلیل این که معمولا با خاموش کردن مسیریاب‌ها و رد گم‌کنی در دریا تردد می‌کنند، به «ناوگان مخفی» تهران معروفند.

این گزارش می‌افزاید: بازار سیاه تجارت نفت ایران در دولت بایدن رونق گرفته و موجب مطرح شدن این گمانه زنی شده است که آمریکا به منظور حسن نیت نشان دادن به تهران به عنوان بخشی از تلاش‌ها در راستای امضای توافق هسته‌ای احیا شده، چشمانش را روی اجرای تحریم‌ها می‌بندد.

در بخش دیگری از گزارش واشنگتن فری بیکن ادعا شده است، اطلاعاتی که از این نفت‌کش‌ها و مالکانشان موجود است، نشان دهنده در کار بودن شبکه‌ پیچیده‌ و مرتبطی از شرکت‌های سوری است که کار شناسایی اشخاص مسئول این اقدام و چگونگی به کار بستن تحریم‌ها در این زمینه را برای مقامات آمریکایی سخت می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: تحریم های نفتی ایران دولت بایدن نفت کش ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان این که وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقاء شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی اظهار داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان این که هم اکنون این سامانه در مدار قرار گرفته است، افزود: اکنون اطلاعات مربوط به وضعیت شیر‌های کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سامانه می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران