Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است.حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۶۷ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان عضو این موسسه که از دوم دی تا اول بهمن ۱۴۰۰ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: این مبلغ شامل واریزی عضو، واریزی دولت برای اعضا و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که به حساب ۲۵۲۹ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شده است.

جواد نوری با اشاره به اینکه این مبلغ که روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ واریز شد، همه دریافتی فرهنگیان مذکور نیست، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نیز پس از برگزاری مجمع عمومی منتهی به تاریخ مزبور و تصویب صورت‌های مالی و تسهیم سود بین اعضا، به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته نیز ۵۵۲ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب ۳۳۱۱ نفر از فرهنگیان بازنشسته دیماه ۱۴۰۰، واریز شده بود.

نوری با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به تعهدات خود در قبال اعضاء پایبند است، گفت: سهم‌الشرکه اعضا در کمتر از سه ماه پس از بازنشستگی و سود سال مالی نیز پس از برگزاری مجامع سالانه شرکت‌ها و موسسه، تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود قابل تقسیم، به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۷ درصد از فرهنگیان، عضو موسسه هستند؛ بنابراین سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند می‌توانند در اسرع وقت نسبت به عضویت در موسسه اقدام نمایند تا از سودآوری آتی این مجموعه بهره‌مند شوند.

جواد نوری با تاکید بر اینکه اعضای فعلی موسسه می‌توانند نسبت به افزایش حق عضویت خود حداکثر تا ۵ درصد اقدام کنند، تصریح کرد: فرهنگیانی که در شرف بازنشستگی قرار دارند نیز با مراجعه با نمایندگی‌های استانی موسسه در سراسر کشور و پر کردن فرم استمرار عضویت در موسسه، می‌توانند از سودآوری چشمگیر سال‌های آتی برخوردار شوند.

حقوق بازنشستگان 

علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران  به ماجرای «افزایش حقوق بازنشستگان و "ویرگول"» پرداخت و گفت: بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ۱۰ درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده و نوشته شده «صندوق تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تأمین اجتماعی نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اشتباه تایپی، تأمین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ۱۰ درصد درنظر گرفته است، اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را جهت اصلاح این موضوع به مجلس ارسال کرده است.

دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تکلیف حقوق بازنشستگان تا پایان فروردین‌ماه جاری مشخص شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش ۵۷٫۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هیچ مانعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران وجود ندارد.

رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هیچ مانعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران وجود ندارد و کانون عالی تلاش می کند عین مصوبات شورای عالی کار برای همه سطوح انجام شود. 

وی افزود: این افزایش حقوق با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان 1401 کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان افزایش حقوق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!

فاطمه باباخانی، مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد.

مهر شمس آفرید یک موسسه مردم نهاد برای توانمندسازی زنان آسیب دیده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانواده زنان و کودکان فعالیت می‌کند. روز گذشته پیش مدیرعامل این موسسه در شبکه ایکس در مورد احتمال تعطیلی خانه امن موسسه با فشارهای بیرونی نوشت و در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از جزییات آن گفت.

شرق نوشت:باباخانی تشریح کرد: « دیروز صبح بدون اطلاع قبلی حدود ۸-۹ نفر از بهزیستی برای بازرسی آمدند. البته گفت‌وگوها محترمانه اما بیشتر شبیه جلسه بازجویی بود و می‌خواستند چگونگی تامین مالی موسسه را بررسی کنند. همه اسناد و مدارک مالی موسسه موجود بود که در اختیارشان قرار داده‌شد. بعد از آن گفتند که می‌خواهیم از خانه امن بازدید کنیم که همگی به سمت محل خانه امن رفتیم. تا رسیدیم دیدم که اورژانس اجتماعی دم در است. فکر کردم کیس (زنان آسیب‌دیده) جدید آورده‌اند. وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم که می‌خواهند همه زنانی که در خانه امن هستند را ببرند و به محل اورژانس اجتماعی انتقال دهند.»

او ادامه داد: «گفتند دستور داریم که این زنان را منتقل کنیم ولی نه حکم و نه دستور مکتوبی به من ابلاغ نشد. ما نه تخلفی داشتیم و نه پیش از این ابلاغی در این خصوص صورت گرفته بود. من همراه با باقی زنان به طبقه بالا که محل اسکان مرکز است آمدیم و درها را قفل کردیم. تاکید کردم تا زمانی که به صورت قانونی به من ابلاغ صورت نگیرد، اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از این زنان را با خود ببرید. این زنان آسیب‌دیده که اسباب‌بازی ما و شما نیستند که امروز اینجا را تعطیل کنید و همه را علی‌رغم میل‌شان به اورژانس اجتماعی منتقل کنید. اسباب‌بازی نیستند که بگویم اینجا تعطیل شد و همه بروید در محل اورژانس اجتماعی که مثل یک قفس است برای این زن‌ها کافی است از تجربه آنها بشنوید. از کارکنان شنیدم که صورت جلسه کرده‌اند که چون توان مالی اداره خانه امن برای ما وجود ندارد، می‌خواهند کیس‌ها را به محل اورژانس اجتماعی تحویل دهند. این در حالی است که ما مشکل مالی داریم ولی با اعتبار شخصی خودم و اعتقاد قلبی همچنان موسسه و خانه امن را سر پا نگه داشته‌ایم.»

مدیرعامل موسسه مهر شمس آفرید همچنین توضیح داد: « این حرف‌ها بهانه است. مدیر کل بهزیستی استان از مدت‌ها قبل تهدید کرده‌بود که موسسه و خانه امن را تعطیل خواهند کرد. تمام زنان اسکان داده شده با حکم قضایی اینجا حضور دارند. بنابراین مسئولیت‌شان با من است. دخترها از ترس در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند. آن هم زنانی که آسیب دیده و تحت خشونت بوده و به ما پناه آورده‌اند. بنابراین تا پروسه اداری طی نشود و بهزیستی کشور در جریان نباشد نمی‌توانند خانه امن ما را پلمب کرده و زنان را منتقل کنند.»

خانه مهر شمس آفرید از سال ۹۹ تاسیس و پس از یک سال خانه امن زیر نظر موسسه نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باباخانی می‌گوید فشارها در این دو سه سال وجود داشته و رفته رفته شدت گرفت اما در یک سال اخیر وضعیت بدی را تجربه‌کرده‌اند

مدیرعامل این موسسه توضیح داد: «مدت‌ها نمی‌گذاشتند مجمع سالانه برگزار کنیم تا بالاخره آبان امسال با برگزاری مجمع عمومی موافقت کردند. رفتارهای توهین‌آمیز بسیاری هم در این مدت شاهد بودم که با رواداری رفتار کردم. اما هر چه سکوت و مدارا کردم تاثیری نداشت اما امروز از حق خودم، کارکنانم و زنان آسیب‌دیده نمی‌گذرم. با هر شکل از یورش غیرقانونی و خارج از ضابطه که امروز برای مرکز اتفاق افتاد مخالفم و سبب بر هم زدن نظم مرکز و ایجاد وحشت برای پرسنل و کیس‌ها شد. و یقینا تا جایی که امکان داشته باشد مطالبه گری‌ام را درباره رفتارهای رعب‌انگیز و غیرقانونی ادامه خواهم داد.»

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده