Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:06:48 GMT

صدور۸۵۰۰ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۷۵۵

صدور۸۵۰۰ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی

جلایر گفت: طی یک سال گذشته هشت هزار و ۵۱۵ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی در این استان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور جلایر در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: اداره کل استاندارد آذربایجان غربی در راستای نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت کرده و در صورت انطباق کالاها با استانداردهای ملی، برای آنها مجوز صادرات و واردات صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع گواهی‌های صادر شده ۷ هزار و ۴۰۰ گواهی مربوط به ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی، یک هزار و ۱۱۵ گواهی نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی بوده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: که از نظر تعداد گواهی‌های صادره، اداره کل استاندارد آذربایجان غربی رتبه چهارم را در بین ادارات کل استانی سطح کشور را دارا می‌باشد.

جلایر خاطر نشان کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی می‌باشد.

گفتنی است  آذربایجان غربی با دارا بودن ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی رسمی و همسایگی با ۳ کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارای شرایط خاص از منظر واردات و صادرات کالاها می‌باشد که در همین راستا اداره کل استاندارد آذربایجان غربی مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود ضمن حضور در تمامی گمرکات نسبت به تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کل استاندارد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی