Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی به پایان رسید که امانوئل ماکرون و مارین لوپن به دور دوم راه یافتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازلنترنوت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از حزب "جمهوری به پیش" با کسب آرای 27.84 درصد واجدان شرایط و مارین لوپن از حزب "جبهه ملی" با 23.15 درصد به دور دوم انتخابات که در 24 آوریل (4 اردیبهشت) برگزار می‌شود، راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در رده سوم، ژان لوک ملانشون از حزب "فرانسه تسلیم‌ناپذیر" 21.95 درصد آرا را به خود اختصاص داد. اریک زمور نیز از حزب "تسخیر مجدد" با 7.07 درصد رای چهارم شد.
والری پکرس ( جمهوری خواهان) 4.78 درصد، یانیک ژادو ( سبزها) 4.63 درصد، ژان لاسال ( مقاوت کنیم) 3.13 درصد، فابین روسل (حزب کومونیست) 2.28 درصد، نیکولا دوپون انیان (فرانسه برخیز) 2.06 درصد، ان ایدالگو (حزب سوسیالیست) 1.75 درصد، فیلیپ پوتو (حزب جدید ضد سرمایه داری) 0.77 درصد و ناتالی آرتو (مبارزه کارگران) 0.56 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
در دور دوم هر چیزی ممکن است. نظرسنجی ایپسس سوپرا استریا که دیشب یکشنبه انجام شد، ماکرون با 54 درصد در مقابل 46 درصد مارین لوپن، برنده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد بود. شرکت الاب رقابتی شانه به شانه برای این دو رقیب در نظر گرفته است با 52 در صد در مقابل 48 درصد.
در این دور از انتخابات فرانسه نزدیک به 75 درصد واجدان شرایط رای دهی شرکت کردند.

 ادامه کاهش فاصله میان مکرون و لو پن
 حدود 10 روز مانده تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نظرسنجی ها نشان می دهد که فاصله بین امانوئل مکرون و مارین لو پن دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات همچنان در حال کمتر شدن است.
 لو پن نامزد راستگرا در رقابت انتخاباتی فاصله خود را پیش از برگزاری دور دوم به مکرون نزدیک می کند.
نظرسنجی شرکت تحقیقاتی «اپینیون وی» در روز سه شنبه نشان داد که لو پن فاصله کمی را با مکرون دارد، در حالیکه رئیس جمهوری فعلی فرانسه همچنان با 54 درصد آرا احتمالا پیروز انتخابات خواهد شد.
به این ترتیب رقابت این دو نسبت به سال 2017 نزدیک تر خواهد بود. در آن سال مکرون با 66.1 درصد آرا در برابر رای 33.9 درصدی رقیب به پیروزی رسیده بود.
در انتخاباتی که روز یکشنبه دور نخست ‌آن برگزار شد، مکرون با کسب 27.8 درصد آرا در جایگاه نخست دور اول انتخابات ایستاد و مارین لو پن نیز با 23.1 درصد آرا پیروزی گذشته را تکرار کرد.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز  24 آوریل (4 اردیبهشت) پیش‌بینی شده است، دو نامزد که بیشترین رای را در دور نخست آورده باشند به رقابت می‌پردازند.
ارزیابی های نظرسنجی شرکت «اپینیون وی» که از طریق رادیو کلاسیک و روزنامه اکو منتشر شد، انتظار کاهش میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری امسال را دارد بدین صورت که میزان مشارکت از 74.56 درصد در سال 2017 که پایین‌ترین میزان از سال 1969 بود، به 70 درصد کاهش خواهد یافت.

 مکرون برنده دور دوم انتخابات فرانسه خواهد بود
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در ساعاتی پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از پیشتازی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فعلی حکایت دارد. دور اول این انتخابات روز گذشته برگزار شد و دور دوم نیز روز چهارم اردیبهشت برگزار می شود.
به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با تایید نظرسنجی‌هایی که پیشتر صورت گرفته بود، نشان داد که مکرون با مارین لو پن نامزد حزب راست تندور «مجمع ملی» در دور دوم رقابت خواهد کرد.
نخستین نظرسنجی های صورت گرفته در شب گذشته حکایت از آن دارد که مکرون با کسب 51 تا 54 درصد آرا در برابر لو پن (46تا 49 درصد آرا) به پیروزی خواهد رسید.
به این ترتیب رقابت این دو نسبت به سال 2017 نزدیک تر خواهد بود. در آن سال مکرون با 66.1 درصد آرا در برابر رای 33.9 درصدی رقیب به پیروزی رسیده بود.
در انتخاباتی که دیروز دور نخست ‌آن برگزار شد، مکرون با کسب 27.6 درصد آرا در جایگاه نخست دور اول انتخابات ایستاد و مارین لو پن نیز با 23.41 درصد آرا پیروزی گذشته را تکرار کرد.
به طور مشخص، نظرسنجی موسسه ایفوپ-فیدوسیال، برای رسانه‌های رادیو تلویزیون های TF1 و LCI ، نشریه «پاری مچ» و رادیو جنوب پیروزی مکرون را با کسب 51 درصد آرا در برابر 49 درصد رای لو پن نشان می دهد.
دو موسسه دیگر شامل «سوپرا- استریا» برای تلویزیون فرانسه، رادیو فرانسه، روزنامه لو پاریزین، شبکه تلویزیونی LCP و نیز موسسه آپنیون وی برای شبکه‌های خبری  CNews و  Europe1 پیروزی مکرون را با کسب 54 درصد آرا در برابر نامزد حزب مجمع ملی (46 درصد) پیش‌بینی می کنند.
موسسه نظرسنجی ایفوپ نیز با ارائه جزئیات بیشتر پیش بینی کرده که 35 درصد از آرای والری پکرس نامزد جمهوری خواهی که از مکرون حمایت کرده به آرای رئیس جمهوری فعلی اضافه شود و همین میزان رای نیز به آرای لو پن افزوده شود. 30 درصد از هواداران پکرس نیز رای سفید در صندوق انداخته و یا در انتخابات شرکت نمی کنند.
این نظرسنجی همچنین در مورد آرای ژان لوک ملانشون نامزد حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر که با توجه به میزان بالای آن در دور دوم بیش از سایر نامزدها تاثیرگذار است، پیش بینی کرد: 33 درصد آرای او به نفع مکرون خواهد بود و 23 درصد به نفع لو پن. این گزارش 44 درصد آرای ملانشون را در دور دوم انتخابات سفید و یا از آن رای دهندگان غایب می داند.
بر همین اساس پیش بینی می شود که سه چهارم آرای اریک زمور از حزب راست افراطی «تسخیر مجدد» از ان مارین لو پن شود تنها چهار درصد هواداران او به مکرون رای دهند.
نظرسنجی موسسه ایفوپ یکشنبه شب در ساعت 20 و یک دقیقه تا 21 دقیقا یک ساعت پس از اعلام رسمی نتایج دور نخست انتخابات صورت گرفته است. در این نظرسنجی نظر 964 نفر از جامعه‌آماری یک هزار و 4 فرانسوی بالای 18 سال که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند، مورد سوال قرار گرفتند.
جامعه آماری نظرسنجی موسسه اپنیون وی و ایپسوس نیز که هر دو دیشب نظرسنجی را انجام داده اند، به ترتیب یک هزار و 739 و یک هزار 172 نفر بوده است.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز  24 آوریل (4 اردیبهشت) پیش‌بینی شده است، دو نامزد که بیشترین رای را در دور نخست آورده باشند به رقابت می‌پردازند.

ملانشون؛ پدیده دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
 «ژان لوک ملانشون» سیاستمدار کهنه‌کار فرانسوی با کسب آرایی نزدیک به دومین نامزد برنده دور نخست و با جلب آرای جوانان شگفتی‌ساز اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد.
 دور نخست انتخابات فرانسه روز یکشنبه (10 آوریل/ 21 فروردین) برگزار شد و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و مارین لو پن نامزد حزب راستگرای افراطی «مجمع ‌ملی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند. جایگاه سوم با اختلاف کمی نسبت به جایگاه دوم، در اختیار ژان لوک ملانشون قرار گرفت.
هرچند که راهیابی لو پن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند هشدار در مورد قدرت‌گرفتن اندیشه‌های راست تندرو امسال نیز همانند سال 2017 خبرساز شد و طبقه سیاسی را تحت تاثیر خود قرار داد، اما نتوانست بر افزایش قابل توجه هوادران ملانشون و نیز واکنش گسترده آنها به نتیجه انتخابات سرپوش بگذارد.
افزایش محبوبیت ملانشون یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری خود را نشان داد و او برای نخستین بار جای نامزد حزب جمهوری‌خواه (والری پکرس) را در نظرسنجی‌ها گرفت. آنچه که در ادامه او را تبدیل به پدیده این انتخابات کرد افزایش قابل توجه آرایش در مقایسه با آخرین نظرسنجی‌ها و نزدیکی او به نامزد راست‌تندرو (مارین لو پن با کسب 23 درصد آرا) بود. ملانشون با کسب 21.95 درصد آرا در صورتی که فابیان روسل نامزد حزب کمونیست (2.3 درصد آرا) به نفع او در انتخابات شرکت نمی‌کرد می‌توانست به جای لو پن در دور دوم انتخابات به رویارویی با مکرون برود.

تجمع های اعتراضی در شهرهای فرانسه پس از انتخابات ریاست جمهوری
پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در شهرهای لیون و رن چند صد نفر با برگزاری تجمعی اعتراض خود را ابراز کردند.
به گزارش فرانس انفو، فرانسه روز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. در شهر لیون، یک حوزه رای‌گیری و چند پنجره در نزدیکی شهرداری منطقه یک توسط صد نفر در حین شمارش آراء شکسته شد. معترضان فریاد می‌زدند: نه لوپن! نه ماکرون!
در مرکز شهر رن فرانسه، بعد از اعلام نتایج، ششصد نفر گرد هم آمدند تا اعتراض خود را اعلام کنند. آنها شیشه تعدادی از مغازه‌های اطراف را شکسته و سطل‌های زباله را به آتش کشیده و فریاد زدند: ماکرون-لوپن، در دور دوم رای نخواهم داد. این دو از جناح راست افراطی هستند.
براساس نتایج، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با پیشتازی شکننده «امانوئل ماکرون» - رئیس‌جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد. در این انتخابات ‍12 کاندیدا به رقابت پرداختند و در نهایت دو نامزد ریاست‌جمهوری با بیشترین رأی به دور دوم انتخابات راه یافتند. رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه در دور دوم بار دیگر با سیاستمدار راست‌گرا - «مارین لوپن» - رقابت خواهد کرد. ماکرون یک بار در سال 2017 موفق به شکست لوپن شده بود. با شمارش 97 درصد از آراء، امانوئل ماکرون کمی بیش از 27 درصد و خانم لوپن نیز حدود 24 درصد از آرای شمارش‌شده را از آن خود کردند.













منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات فرانسه مکرون لوپن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دور دوم انتخابات ژان لوک ملانشون امانوئل ماکرون رئیس جمهوری راه یافتند مارین لوپن درصد آرا دور اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!

به گزارش همشهری آنلاین امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در یک بازی خیریه در پاریس، مقابل الحاجی دیوف، ستاره اسبق تیم ملی سنگال و چندین ستاره اسبق دنیای فوتبال به میدان رفت.

در جریان این بازی، دیوف در یک صحنه «لایی» ظریفی به مکرون زد و رییس جمهور فرانسه که به نظر خود را تحقیرشده می‌دید، مجبور شد با خطا روی مرد ۴۳ ساله سنگالی، انتقام بگیرد!

مالک ترائوره، مجری و خبرنگار فرانسوی با بازنشر ویدئوی لحظه عبور توپ از بین پاهای مکرون نوشت: الحاجی، توصیه می‌کنم امشب در فرانسه نمانی!

در این بازی اسطوره‌های دیگری همچون آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال، ویلفرد امباپه پدر کیلیان امباپه، ادن هازارد ستاره سابق تیم ملی بلژیک، مارسل دسایی ستاره فرانسوی و قهرمان جام جهانی، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، دیدیه دروگبا، مهاجم اسبق چلسی و همچنین ساموئل اتوئو، ستاره اسبق تیم ملی و رییس کنونی فدراسیون کامرون حضور نیز داشتند.

این دیدار خیریه با هدف بهبود سطح رفاه جوامع کم‌برخوردار برگزار شد و در مجموع ۵۷ هزار و ۵۰۰ یورو نیز برای کمک به کودکان بیمار جمع‌آوری شد.

کد خبر 847178 برچسب‌ها ویژه ورزشی فرانسه

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام