Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:52:00 GMT

۲۹۲ روستای کردستان از اینترنت بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۴۲۰۰

۲۹۲ روستای کردستان از اینترنت بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرام حیدری سرپرست ارتباطات و فناوری استان کردستان ظهر امروز در جلسه شورای استان در سنندج، اظهارکرد: وزیر ارتباطات قول مساعد داده دسترسی روستاهای استان به اینترنت و زیرساختهای ارتقا تکنولوژی از tg به forg  را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست توسعه اینترنت روستاهای استان نیاز به ۴۵۱ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: امیدواریم اعتبارات مورد نیاز توسعه اینترنت ۱۸۱روستای باقیمانده استان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چهار اپراتور فعال در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری متعهد شده امکان دسترسی برخی روستاها از اینترنت در قالب پوشش تلفن همراه و تغییر سیم کارت را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه  یک هزار و ۳۱۰ روستای استان تعداد ۲۹۹ روستا دسترسی به اینترنت ندارند گفت: وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری در راستای تعهدات خود و پوشش اینترنت در روستاها و جاده ها سالانه در قالب پروژه های مختلف ۴۰ الی ۵۰ سایت راه اندازی و اجرا کرده است.

وی یادآورشد: در این راستا اعتبارات اجرایی این پروژه  ۳،۵ برابر شده و این روستاها از اینترنت بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت جزو اولویت های دولت سیزدهم قرار دارد تصریح کرد: در سال های گذشته بر اساس تعداد خانوار اینترنت در روستاها ارتقا پیدا می کرد اما امسال بعد خانوار حذف شده است.

به گفته وی، از تعداد هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ۲۹۲ روستا به اینترنت دسترسی ندارند.

وی افزود: گرچه تعداد ۵۳۴ روستای استان کردستان از اینترنت یا ADSL بهره مندند اما کم و بیش مشکلاتی در این زمینه وجود دارد‌.

حیدری با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها و تجهیزات ADSL از سوی شرکت مخابرات پی گیری می شود، تامین پهنای باند اینترنت تا پایان اسفند سالجاری را جزو وظایف این شرکت عنوان کرد.

وی همچنین پوشش و توسعه تلفن ثابت را جزو وظایف شرکت مخابرات دانست و گفت: پوشش تلفن همراه و اینترنت در چند سال اخیر گسترش پیدا کرده است.

وی یادآورشد: اداره کل ارتباطات استان پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاها و جاده ها را پایش می کند و‌ سرویس دهی اینترنت به آنها هر ساله در قالب پروژه ها تعریف می شود.

حیدری توسعه ارتباطات فیبر بین استانی و بین روستایی را جزو وظایف ارتباطات، اطلاعات و فناوری دانست و گفت: نظارت بر پروژه ها جزو وظایف وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری است.

وی همچنین تامین و‌ توسعه زیرساخت های شهری را بعهده دولت و‌ توسعه در مناطق روستایی را بعهده وزارت ارتباطات و اطلاعات دانست.

وی افزود: دولت موظف است اعتبارات مورد نیاز  دسترسی عمومی به تلفن همراه و تلفن ثابت را در قالب پروژه های عام المنفعه تامین کند.

به گفته وی، در راستای پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاها و جاده ها ۳،۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی  توسعه اینترنت در روستاها را ضروری دانست و توسعه فیبر نوری در روستاهای استان در مسیر  حسن آباد_ تنگی سر را جزو پروژه های سال جاری عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۰۰ کیلومتر پروژه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه اورامان از روستاهای گردشگرپذیر استان و یک مناطق توریستی محسوب می شود اظهارکرد: ارتقا ADSL و پوشش اینترنت باکیفیت در اورامان از پروژه های ویژه امسال است.

 حیدری یادآورشد: روستاهایی که انتقال سایت آن بدرستی انجام نگرفته در قالب پروژه فیبر روستایی تامین می شود، همچنین ارتقا ۳۶ پروژه تلفن ثابت به  فرجی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسیر مریوان پوشش اینترنتی مناسبی ندارد گفت: پوشش جاده ای از جمله مریوان ـ بانه در لیست برنامه های ارتباطات و فناوری قرار دارد.

وی بر اولویت بندی پوشش اینترنتی روستاها تاکید کرد و خواستار گزارش شورای اسلامی در زمینه روستاهای اولویت دار و نیازمند اینترنت در استان شد.

وی با تاکید بر راه اندازی سایت توس نوذر سنندج گفت: پروژه های شهری مریوان، سنندج، سقز، دهگلان باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در برخی سایت ها به دلیل تشعشات احساس نگرانی می کنند تصریح کرد: راه اندازی سایت ها منجر به نگرانی و ایجاد خطر برای مردم نخواهد شد.

در ادامه رحمان طالبی عضو شورای سروآباد گفت: اکثر روستاهای این شهرستان فاقد اینترنت و حتی تلفن ثابت هستند.

وی احداث سایت فرجی در مناطق گردشگری مانند اورامان را ضروری برشمرد و گفت: اکثر روستاهای سروآباد فاقد پوشش اینترنت و تلفن ثابت هستند.

عضو شورای دیواندره نیز اظهارکرد: اکثر شهرستان های دیواندره با مشکل آنتن دهی در حوزه اینترنت مواجه هستند.

محمد خانی یادآورشد: چند روستای دیواندره آنتن تلفن همراه ندارند و در بخش مرکزی نیز تعدادی از روستاها تلفن ثابت ندارند و ۱۴ روستا در بخش سارال تلفن همراه ندارند.

به گفته وی، چند دکل در دیواندره احداث شده اما تاکنون راه اندازی نشده است.

نماینده سقز نیز گفت:  تمام روستاهای سقز بویژه حوزه سرشیو و امام با مشکل آنتندهی مواجه اند و پوشش اینترنتی ندارند.

در این جلسه هر کدام از نمایندگان شهرستان های استان از ضعیف بودن سیستم های ارتباطی تلفن ثابت و تلفن همراه و برخوردار نبودن پوشش اینترنتی در روستاها انتقاد کردند و خواستار رسیدگی و رفع مشکلات ارتباطی این روستاها شدند.

رئیس شورای استان کردستان با اشاره به لغو‌ شدن جلسه شورا با مرادی مدیرکل راه و شهرسازی ، هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات حوزه مسکن در شهرستان ها عنوان کرد.
رضایی از عدم حضور مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه شورای استان انتقاد کرد و گفت: مدیری که برای نمایندگان مردم وقت ندارد چگونه می تواند به مردم خدمت کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت سیم کارت شورای شهر اینترنت در روستاها پوشش تلفن همراه اطلاعات و فناوری وزارت ارتباطات پوشش اینترنتی قالب پروژه پوشش اینترنت راه اندازی تلفن ثابت جزو وظایف پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی در خصوص مأموریت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری اظهار داشت: رصد فناوری و شناسایی زیست‌بوم، فرهنگ‌سازی و ترویج سواد فناوری، حمایت از نخبگان پژوهشگر و سرآمدان فناور، توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و نوظهور و تجاری‌سازی و بازاریابی از جمله ماموریت هایی است که این ستاد در دستور کار خود دارد.

وی همچنین، توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات، توسعه اتصال‌پذیری با اولویت هوشمندسازی صنایع و تقویت زیرساخت امنیت سایبری شبکه و صنعتی را از اهداف راهبردی این ستاد برشمرد.

به گفته او، دانشگاهیان و پژوهشگران، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، صنایع، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، عموم افراد جامعه از مخاطبان این ستاد محسوب می شوند.

کرباسی در ادامه در تبیین فعالیت‌های ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در سال گذشته اقدام به انتشار هفت فراخوان کرد که از آن جمله می توان به فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی (یکی با پژوهشگاه ارتباطات و یکی هم با همراه اول)، فراخوان پروژه‌های تحقیقاتی- طرح‌های پژوهشی و پسادکتری (بنیاد علم)، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه (نوآفرین)، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه تجهیزات رادیویی (ترنج)، فراخوان مشترک با شرکت ایرانسل، فراخوان‌ حمایت از طرح‌های فناورانه و ... کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات همچنین به پروژه‌های پرچم‌دار این ستاد در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: این پروژه های پرچم دار بر محصولات مورد نیاز گلوگاهی کشور تمرکز دارند و هدف از طرح این پروژه ها را حل مشکلات کشور در بحث فناوری دانست.

وی در این راستا، پروژه اینترنت کوانتومی، فناوری دسترسی رادیویی باز(Open RAN) و Fablab IOT و FSO را از جمله این پروژه های پرچم دار برشمرد.

کرباسی در خصوص حمایت های ستاد هم گفت: ستاد در بحث تبصره ۱۸، ۷۲ طرح دریافت و ۱۱ طرح را به مبلغ ۲۷/۵ میلیارد تومان مورد حمایت قرار داده و خارج از تبصره ۱۸، ۱۸ طرح دریافت و ۱۴ طرح به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفته اند.

به گفته او، در حوزه تجاری‌سازی و بازاریابی هم ستاد برنامه هایی را در دستور کار خود داشته است.

وی شرکت در گردهمایی شرکت‌های فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه‌ای در مشهد، شرکت در رویداد ملی نکست و امضا ۱۳ تفاهم نامه و توافق نامه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد. همچنین، همکاری در تجهیز دو آزمایشگاه تخصصی در حوزه ۵G و IOT با همراه اول و شرکت ایرانسل از دیگر اقدامات این ستاد در سال ۱۴۰۲ است.

کرباسی خاطرنشان کرد: حدود ۳۳ میلیارد تومان از محل بودجه ستاد به تفکیک ۱۱ درصد به فرهنگ سازی و ترویج سواد فناوری، ۲۱ درصد حمایت از نخبگان و ۶۸ درصد توسعه فناوری و همچنین ۴۹ میلیارد تومان هم از نهادهای دیگر در قالب اعتبار مالیاتی و تفاهم‌نامه‌ها جذب شد که به تفکیک۱ درصد به فرهنگ سازی و ترویج سواد فناوری، ۳۷ درصد به حمایت از نخبگان و ۶۲ درصد به توسعه فناوری اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌هایی همچون اینترنت اشیا و هوشمندسازی، ارتباطات نسل جدید، ماهواره و سنجش از راه دور و امنیت سایبری به عنوان یکی از اقدامات این ستاد در سالی که گذشت یاد کرد.

بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایشگاه‌های تخصصی در راستای رصد، شناسایی و ترویج امید در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از دیگر برنامه‌هایی است که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به این آنها اشاره کرد و در این راستا، بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی و مرکز نوآوری و شرکت‌های دانش‎‌بنیان مستقر در دانشگاه علم و صنعت، مجموعه‌های شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش‌بنیان شهر اصفهان، هلدینگ گرین‌وب و کارخانه نوآوری خراسان رضوی و بررسی مسائل فناورانه بخش رادیویی نسل پنجم ارتباطی در نشستی با شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد.

به گفته کرباسی، حضور ستاد در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال، کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی، چهاردهمین نمایشگاه فناوری‌ نانو ۱۴۰۲ و بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۱۴۰۲ از دیگر فعالیت های نمایشگاهی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات است.

وی ادامه داد: برگزاری سه دوره رویداد کاشتن برای آینده با عناوین «دنیای شگفت‌انگیز ارتباطات از ژرفای کوانتوم تا ماورای ماهواره‌ها»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و هوش مصنوعی» و «ایران هوشمند و متصل» و حمایت‌های مالی از نهادها و دانشجویان با موضوعاتی همچون نخستین هکاتون همراه اول ۵G ، دومین هکاتون همراه اول IOT، دوم هکاتون ۵G ، برگزاری اولین دوره ASMMasters و مسابقه طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی Qsat (کیوست) و برگزاری دو دوره‌ آموزشی «امنیت سایبری» و «آشنایی‌ با فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده با عنوان اتصال‌پذیری و ارتباطات نسل جدید» از دیگر رویدادها و مسابقات و دوره های آموزشی است که این ستاد در سال گذشته به انجام رسانده است.

کد خبر 6093094 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است