Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، صبح امروز نشستی به منظور تجلیل از اقدامات نوع‌دوستانه خیران و نیکوکاران سلامت با حضور ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، جمعی از مدیران ستادی و همچنین مسئولان مجامع خیرین و مشارکت‌های مردمی سلامت در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از همراهی و مساعدت‌های خیران و نیکوکاران سلامت در استان، اظهار کرد: خیران و نوع دوستان حوزه سلامت طی سال‌های اخیر به‌ویژه در بحران کرونا در بخش‌های بهداشت و درمان کمک های قابل توجهی به مردم ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان سالاری با اذعان به اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، نظام سلامت گیلان همچنان با کم و کاستی‌هایی روبرو است، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات و موانع بخش‌های بهداشت و درمان استان گیلان می‌تواند با بهره‌گیری درست و بهینه از ظرفیت خیران مرتفع شود.

وی به  وجود آیات و روایات اسلامی متعدد در خصوص تأکید بر کار خیر و نیکوکارانه اشاره کرد و گفت: باید به موضوع خیرین فعالانه نگریسته شود و با سرعت و شتاب قابل قبولی همراه با خیران و نیکوکاران حوزه سلامت حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمک‌های نیکوکاران گیلانی مقیم خارج و همچنین خیران خارجی غیربومی، بیان کرد: در بحران کرونا علاوه بر خیران داخلی، نیکوکاران خارجی نیز به حوزه سلامت استان کمک کردند که باید سازوکارهای شناسایی آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

سالاری همچنین  به اقدامات خیرین سلامت در سایر دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی و  زنجان با مساعدت خیرین، اقدامات قابل‌توجهی را در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مردم فراهم کرده‌اند که شایسته تقدیر هستند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان هنوز از ظرفیت خیران بدرستی بهره‌ گیری نشده، گفت: باید از ظرفیت خیران و تجارب دانشگاه‌های موفق در جذب و هزینه کرد منابع، به‌درستی استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت گسیل توجهات خیران سلامت در سرمایه‌گذاری از طرح‌های دانش‌بنیانی جوانان در بخش سلامت نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین شعار امسال که مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است، تلفیق ایده و طرح‌های نوآورانه جوانان نخبه با منابع مالی خیران و سرمایه‌های نیکوکاران، می توان با تشکیل هسته، واحد و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت رفع نیازهای دارویی و تجهیزاتی حرکت کرد و علاوه بر بی‌نیاز کردن کشور، در توسعه اقتصادی و ارزآوری گام های مؤثری را برداشت.

 

گفتنی است در پایان نشست امروز، از خیران و نیکوکاران عرصه بهداشت و درمان استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سالاری خیران خیران سلامت علوم پزشکی گیلان علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خیران و نیکوکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد