Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@10:42:01 GMT

فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۴۲۵۵

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان برای مقابله با فرار مالیاتی و پیشگیری از فساد است و فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، داوود منظور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها برای ریشه کن کردن انواع فساد متمرکز شده و برنامه‌های متعددی نیز در این زمینه به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی از ۱۰۰۷ فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا هستند، حدود ۴۰۰ نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود ۶۰۰ نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند، افزود: در این لیست افرادی هستند که در یک سال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته‌اند و ما در سال جدید بنا داریم با تمرکز بر داده‌های اقتصادی از قبیل تراکنش‌های بانکی، بخش قابل توجهی از فرار‌های مالیاتی را شناسایی کنیم.

منظور در این جلسه هم اندیشی در مورد برنامه‌های سال جدید ضمن تبیین ظرفیت‌های قانونی موجود برای برخورد با فرار مالیاتی، مانند قانون پایانه‌های فروشگاهی و فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی گفت: یکی از رویکرد‌های اساسی نظام مالیاتی که مطالبه جدی از این سازمان نیز هست، بحث مبارزه با فرار مالیاتی است و ما تلاش داریم که این رویکرد به یکی از محور‌های اصلی در برنامه‌ها و اقدامات سازمان تبدیل شود.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی به دیگر برنامه‌های نظام مالیاتی برای تحقق درآمد‌های مالیاتی امسال اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری درصدد است تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف قانونی، از جمله مالیات خانه‌های خالی، مالیات خودرو‌ها و خانه‌های لوکس، مالیات سازندگان و بساز و بفروش‌ها و مالیات مستغلات، بخش مهمی از درآمد‌های پیش بینی شده را محقق سازد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی با بخش‌های منظم اقتصاد که اظهارنامه می‌دهند و کتمان درآمد ندارند، تعامل خوبی دارد اظهار داشت: امسال پیشنهاد شده نرخ مالیات بخش‌های تولیدی ۵ واحد درصد کاهش یابد که این اقدام به تحرک و رونق تولید کمک شایان توجهی می‌نماید.

منظور افزود: یکی دیگر از رویکرد‌های مهم نظام مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید است و سازمان امور مالیاتی در سال جدید بخش‌های غیر رسمی اقتصاد را با جدیت رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۲۴ فروردین، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی امور مالیاتی وزارت اقتصاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی امور مالیاتی وزارت اقتصاد سازمان امور مالیاتی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد