Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:در قانون جدید، ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قانون جدید اصلاح شد. در قانون جدید مصادیق و جزئیات موضوع قاچاق ارز تعیین شد.

در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث منشأ ارز که مبنای تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی است، اشاره شده و مشکلات ناشی از تصمیم‌گیری در سامانه تجارت برای واردات کشور به حداقل ممکن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در فضای مجازی عرضه کالای قاچاق جرم‌انگاری نمی‌شود. در قانون جدید هرگونه خریدوفروش در بستر فضای مجازی از طریق پیام‌رسان‌ها، شبکه اجتماعی و ... نیز مدنظر قرارگرفته است.

تکلیف کالاهای ضبط‌شده که قاچاق بودند از طریق صادرات، امحاء، فروش داخلی حتی به‌کارگیری روش‌هایی برای عرضه در بازار سرمایه مشخص می‌شود. یکی از راهکارها برای استفاده از بازار سرمایه راه‌اندازی رینگ صادراتی در این بازار است.

پیش‌ازاین در برخی از موارد موضوع امحاء کالاهای قاچاق مطرح می‌شد که باید به این نکته دقت کرد که اگر کالایی قابل بازگشت به خارج از کشور است، امحاء آن معنا ندارد و تدابیر ویژه منابع آن را به کشور بازگرداند. یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، بورس کالا و رینگ صادراتی است که بتوان تمامی اموال قاچاق که مشمول قانون شدند را بتوان صادر کرده و از تولید ملی حمایت کرد زیرا در برخی موارد پس از کشف کالای قاچاق و واگذاری آن در بازار موجب ضرر به تولید می‌شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: پورابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود