Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: طرح تثبیت مرغ لاین بابلکنار به عنوان مظهر صنعت طیور کشور در وزارت جهاد کشاورزی تصویب شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، حسن دماوندی نژاد در بازدید از مجتمع مرغ لاین بابلکنار افزود: طرح تثبیت آرین در وزارت جهاد تصویب شد تا بتوان با پژوهش‌ها و بهره گیری از تکنسیکن‌های برجسته صنعت طیور در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزود: این مجتمع نباید درگیر مسایل روز و شتاب‌زدگی مدیریتی باشد و باید کاملا در آرامش مدیریت شود.

وی ادامه داد: کسانی که پایه‌گذاری این مجموعه را صورت دادند باید قدردان زحمات آنان باشیم چرا که می‌توان از این مجتمع بهره گیری کامل کرد و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

دماوندی‌نژاد گفت: در مدیریت لاین آرین استاندارد علمی و فنی باید تعریف شود و اگر امروز این مجموعه سرپا مانده با کمک و همراهی دست اندرکاران دلسوز این مجتمع است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اظهار کرد: سال ۷۲ اولین گله وارد این مجتمع شد و می‌توان بهتر از قبل این مجتمع را احیا کنیم و گسترش دهیم و زیرساخت‌های طیور در مجتمع لاین ایجاب می‌کند وقت بیشتری صرف این مجموعه کنیم و این مجتمع در اعتلای خود قرار گیرد و همانند دهه ۷۰ در زمره هفت کشور برتر جهان قرار بگیریم.

دماوندی نژاد ارزش سرمایه گذاری در صنعت دام کشور را ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

مجتمع مرغ لاین بابلکنار موسوم به «آرین» از سال ۶۹ با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی جنگلی مازندران در شهرستان بابل راه اندازی شد تا بتواند مرغ‌های لاین، اجداد و مادر گوشتی و تخمگذار کشور را تامین کند.

این مجتمع پس از سال‌های سکون و سکوت در سال ۹۸ با تخصیص ۱۶میلیارد تومان اعتبار در مسیر احیاء قرار گرفت و و مسوولیت پیشبرد امور فنی و پژوهشی آن بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

لاین به جمعیتی از موجودات گفته می‌شود که بتوانند با همدیگر زندگی کنند و کلیه صفات ژنتیکی خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند. لاین می‌تواند در همه حیوانات وجود داشته باشد و هر نژادی می‌تواند یک لاین داشته باشد.

ایران هشتمین کشور در جهان پس از آمریکا، انگلیس، برزیل، هلند، هند، آلمان و فرانسه است که دارای مرغ لاین به نام آرین است.

مرغ لاین یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مرغ مادر در کشور است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع شده است. این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار قطعه مرغ اجداد و یک میلیون قطعه مرغ مادر و ظرفیت تولید جوجه گوشتی رتبه هشتم تولید جهانی را دارد.

هم اکنون علاوه بر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، پنج واحد مرغ اجداد، ۱۸۴ واحد مرغ مادر، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۳۵ واحد مرغ تخمگذار، ۳۷ واحد کارخانه جوجه کشی، ۴۴ کارخانه تولید دان و ۱۷ کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است.

در حال حاضر نژاد لاین «راس» مربوط به انگلیس، «هوبارد» مربوط به فرانسه و لاین «کاپ» نژاد مرغ آمریکایی است.

سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران سالانه ۲۴ کیلوگرم و در جهان ۱۲ کیلوگرم است و این نشان می‌دهد که صنعت پرورش طیور در کشور ما نقش مهمی در تغذیه جامعه دارد و به عبارتی جایگزین گوشت قرمز، ماهی و بعضی دیگر از پروتئین‌های مورد نیاز مصرف کنندگان است.

استان مازندران با تولید سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن مرغ ۱۱درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.


/ایرنا

برچسب ها: طرح تثبیت مرغ لاین ، وزارت جهاد کشاورزی ، مرغ لاین بابلکنار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RAD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغ لاین بابلکنار مرغ لاین بابلکنار جهاد کشاورزی وزارت جهاد طرح تثبیت واحد مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین