Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@08:18:07 GMT

لوکا مودریچ، هنرمند مستطیل سبز

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۴۹۶۹

لوکا مودریچ، هنرمند مستطیل سبز

فوتبال مثل یک هنر است و لوکا مودریچ از هنرمندانی است که زیبایی را به مخاطب القا می‌کند

فوتبال چیست؟ ورزشی که 22 نفر به دنبال توپ می‌دوند؟ در ظاهر درست است؛ از دید بسیاری از مردم دنیا، فوتبال چنین تعریفی دارد. با این حال، امثال لوکا مودریچ ها هستند که به فوتبال معنی می‌بخشند و باعث می‌شوند فوتبال، یک توپ بازی بیهوده و بی‌هدف نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری | فوتبال فراتر از یک رقابت است و جنبه‌های متنوعش باعث شده این ورزش در جهان، محبوب‌ترین باشد. فوتبال شاید از بیرون یک بازی و سرگرمی به نظر برسد اما همین سرگرمی را می‌توانیم یک نمونه‌ی کوچک شده زندگی بدانیم. در این نمونه‌ی کوچک شده از زندگی، جوانبی چون عشق، نفرت، احساسات، وفاداری، شادی، هیجان، انگیزه و حتی ناامیدی را می‌توان دید و حسش کرد. فوتبال را می‌توانیم یکی از انواع هنر توصیف کنیم؛ ذاتِ هنر، زیبایی و خلاقیت است و یک عاشق فوتبال، بارها و بارها زیبایی‌های آن را لمس کرده است. پیرپائولو پازولینی، کارگردان سرشناس ایتالیایی، هنر را این‌گونه توصیف کرده است:

هنر یک وسیله است تا یک ایده ذهنیِ بسیار ویژه که حداقل ده نفر از آن اطلاع نداشته باشند را به تصویر بکشد.  

 بارها شده در تماشای فوتبال، اعتراض کرده‌اید که چرا فلان بازیکن اشتباه کرده یا حرکت مدنظر شما را انجام نداده است. مشخصا فوتبال فقط به قدرتِ بدنی وابسته نیست و فوتبال را می‌توانیم «بازی ذهن» بدانیم. هر فوتبالیستی که ذهن پویا و خلاق‌تری داشته باشد، می‌تواند ایده‌هایش را بهتر و کامل‌تر در زمین پیاده کند. اساسا هنر را می‌توان وسیله‌ای در راستای لذت و نوازش روح توصیف کرد. همان‌طور که از گوش دادن به یک موسیقی زیبا لذت می‌بریم و از دیدن یک فیلم سینمایی فوق‌العاده، احساسی وصف‌نشدنی پیدا می‌کنیم، تماشای زیبایی‌های فوتبال نیز می‌تواند جلادهنده‌ی روح باشد. فوتبال می‌تواند مثل یک هنر اجرا شود؛ هدف غایی هنر، لذت بردن مخاطب است و فوتبال می‌تواند این لذت را به هوادار القا کند. امثال آندره‌آ پیرلو، آندرس اینیستا، رونالدینیو و لوکا مودریچ، هنرمندان برجسته آن به شمار می‌روند که با پیاده کردن ایده‌های ذهنی خود در مستطیل سبز، زیبایی‌های لطیف فوتبال را به شما منتقل می‌کنند.

پاس گل تماشایی لوکا مودریچ در بازی با چلسی  

 

در بازی دیشب رئال مادرید و چلسی، تیم کارلو آنچلوتی می‌توانست به شیوه‌‌های دیگری هم به گل برسد؛ ضربه سر، یک بغل پای ساده یا حتی گل به خودی. با این حال، لوکا مودریچ در بهترین موقع ممکن ثابت کرد یک هنرمند است و با پاس بیرون پای تماشایی‌اش به نجات تیمش شتافت. خلاقیت و توانایی ارسال چنین پاس زیبایی که روح هواداران رئال مادرید را نوازش داد، چیزی است که باعث می‌شود این استادِ کروات به فوتبالیست متفاوتی از سایر فوتبالیست‌های معمولی تبدیل شود. هنر علاوه بر زیبایی، بارها و بارها در تاریخ باعث نجات جوامع و ارتقای آن‌ها هم شده است. پاس دیدنی لوکا مودریچ، نه‌تنها از نظر زیبایی‌شناسی یک اثر هنری به شمار می‌رفت، بلکه توانست رئال مادرید را از فاجعه‌ای بزرگ بِرَهاند و فرصت رشد و قدرت‌مند شدن دوباره را به گروهش بدهد. از این رو می‌توانیم بگوییم مودریچ، یک هنرمند واقعی است. 

طرح باشگاه رئال مادرید از پاس گل لوکا مودریچ مقابل چلسی؛ اثری هنری که تماشاگران برای دیدن آن صف بسته‌اند

اخبار داغ 

اولین واکنش علی دایی به ماجرای باز کردن کرواتش در قطر تاریخچه ظهور گربه های سیاه در تاریخ پرسپولیس | از راه آهن و وحدت تا آلومینیوم اراک امیرحسین حسین زاده قربانی جدید فضای مجازی واکنش اهالی فوتبال به دیدار رئال مادرید و چلسی؛ لیگ قهرمانان شما را نا امید نمی کند! واکنش طعنه آمیز ویارئال به حذف بایرن مونیخ: به لیگ کشاورزان خوش آمدید!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئال مادرید لوکا مودریچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای اخلاق، نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «آرامش در سکوت» که شامل آثار مهسا خان‌احمدی است، از جمعه هفتم اردیبهشت در نگارخانه کلک خیال برپا می‌شود.

مهسا خان‌احمدی متولد ۱۳۶۳ و کارشناس رشته تصویرسازی و فارغ‌التحصیل کاردانی رشته گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از سال ۸۰ تاکنون در فعالیت‌ها و مسابقات هنری شرکت کرده است. وی از کودکی از نعمت شنوایی و تکلم بی‌بهره بوده ولی امروز با افتخار به عنوان جوان برتر ایرانی بر سکوی افتخار ایستاده است. وی موفقیت‌های بسیاری در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد از جمله حضور در مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه‌ای افراد دارای معلولیت (ابیلمپیک) که مهسا خان‌احمدی به عنوان نماینده ایران در آن شرکت کرد. همچنین شرکت در بیش از ۸۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرها و کشورهای محتلف از جمله بیست و هفتمین دوره مسابقات نقاشی ناشنوایان جهانی در میلان ایتالیا و دریافت لوح تقدیر و شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از جمله فعالیت‌های خان‌احمدی است.

در این نمایشگاه ۲۱ اثر هنری در ابعاد متفاوت با موضوع تعالی انسانی و تکنیک رنگ روغن و اکرلیک به نمایش گذاشته شده است.

«آرامش در سکوت» ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ افتتاح و به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۲۰ در نگارخانه کلک خیال آماده بازدید علاقمندان است. نگارخانه کلک خیال در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار، طبقه دوم واقع است.

کد خبر 6088374

دیگر خبرها

  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!
  • جان اوبی میکل: دی بروین با فاصله از مودریچ بهتر است
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی