Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:49:05 GMT

مناطق آزادیک فرصت است نه تهدید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۳۴۹

مناطق آزادیک فرصت است نه تهدید

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در امضای تفاهم نامه ای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:‌ مناطق آزادیک فرصت برای نظام می دانیم نه تهدید.

 

به گزارش ایران اکونومیست، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: با برخوردهای غیرمنطقی و احساسی، مشوقات قانونی مناطق آزاد دچار خدشه شده است و سرمایه گذاران کمتر برای سرمایه گذاری در این مناطق رغبت نشان می دهند که در تلاشیم بتوانیم مسیر مناطق آزاد را به ریل گذاری قوانین مترقی موجود برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید محمد همچنین اظهار داشت: اطمینان خاطر می دهم که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همه مناطق آن، با رویکرد حرفه ای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ و همراه است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم با اشاره به این موضوع که در مقطعی از گذشته، برای مناطق آزاد یک بدنامی ایجاد شده بود که مناطق آزاد، مبادی اصلی ورود قاچاق به کشور هستند اما هر کسی که اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشد، می داند که قاچاق از مناطق آزاد بسیار اندک و جرئی است.
علی مؤیدی خرم آبادی، ادامه داد: با مطالعات دقیقی که انجام دادیم، به قطعیت می گویم که قاچاق در مناطق آزاد، به هیچ عنوان موضوعیت خاصی ندارد و ما مناطق آزاد را نه تنها تهدید نمی دانیم، بلکه آن را یک فرصت برای نظام قلمداد می کنیم.
مؤیدی خرم آبادی گفت: واقعیت این است که در بحث قاچاق مشکلی با مناطق آزاد وجود ندارد و طرح مسئله قاچاق در مناطق آزاد، یک شائبه و سیاه نمایی است که باید در جهت رفع این شائبه همت کنیم و ما معتقدیم که مناطق آزاد، باید همانند بسیاری از کشورهای جهان، نقش مثبت و به سزایی در اقتصاد کشور ما نیز داشته باشد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه با عنوان «برنامه جامع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم» در چهارچوب اسناد بالادستی و شامل راهبردها، اقدامات اساسی و برنامه های اجرایی مانند: کاهش بسترها و گلوگاه های شکل گیری تخلفات و قاچاق کالا و ارز، ارتقای زیر ساخت های مدیریتی و حقوقی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، شفاف سازی و بهبود فرآیندهای گمرکی و تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رصدپذیر نمودن و شفاف سازی گردش کالا در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و غیره به همراه ساز و کار پایش و نظارت به امضای طرفین رسید.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: مناطق ، ستاد ، قاچاق ، قاچاق کالا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مناطق ستاد قاچاق قاچاق کالا مناطق آزاد تجاری قاچاق کالا و ارز ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد