Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:16:25 GMT

پای ملخ مراکشی به استان فارس باز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۳۵۰

پای ملخ مراکشی به استان فارس باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی با اشاره به اینکه کانون کوبی و جلوگیری از هجوم این آفت به سایر مزارع از شامگاه بیست و سوم فروردین ماه شروع شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 2 هزار هکتار صورت گیرد.

به گفته وی؛ آفت مذکور ملخ بومی است که به احتمال زیاد به علت رطوبت مناسب کف دریاچه به صورت دوره ای طغیان کرده و به علت خشکی مراتع، به سمت مزارع هجوم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با تاکید بر اینکه کشاورزان در سایر شهرستان ها در صورت مشاهده حشرات بالغ و پوره سنین مختلف ملخ مراکشی در اسرع وقت به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند، ابراز کرد: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان های درگیر ارسال می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ ها در دستور کار این مدیریت قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: ملخ مراکشی کازرون جاوید عباسی جهادکشاورزی ملخ مراکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود