Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:56:56 GMT

اشتغال پایدار و مولّد در زندان‌ها کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۳۷۰

اشتغال پایدار و مولّد در زندان‌ها کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان زندان‌ها به‌منظور توسعه اشتغال حداکثری و تهیه دستورالعمل آن در زندان‌ها، اولین جلسه از سلسله‌نشست‌های هم‌اندیشی خود را امشب در استان گیلان و با حضور گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی، مسئولان و گروه‌های مردمی و خیرین برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضائی و تأکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را به اجرا می‌گذارد.

این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‎آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته و قرار است اولین جلسه از نشست‌های تخصصی خود را امشب، ۲۴ فروردین‌ماه به‌منظور تدوین دستورالعمل اجرایی آن در زندان‌های استان گیلان کلید بزند.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، معاونین این نهاد و همچنین جمعی از مسئولان استان به همراه نمایندگانی از گروه‌های مردمی، خیرین و فعالان بخش خصوصی اقتصاد در این جلسه حضور خواهند داشت و به کنکاش و بررسی موضوعات مرتبط می‌پردازند.

گفتنی است؛ سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضائی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقا وضعیت زندان‌ها به کار گیرد. بر این اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که به عنوان طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند.

جامعه این طرح نیز شامل زندان‌های بسته و آزاد و همچنین زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان خواهد بود. قرار است با این طرح مددجویان مراکز نه فقط در دوران حبس بلکه با حرفه‌آموزی بتوانند پس از دوران خروج نیز زمینه اشتغال مستمر خود را تأمین نمایند.

در این راستا اولین جلسات پیگیری و تدوین دستورالعمل طرح «بامداد» با حضور مسئولین مرتبط امشب در استان گیلان به انجام می‌رسد و حاضرین اعضای شورای ملی طرح اشتغال سازمان زندان‌ها را تشکیل می‌دهند و سایر ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط استانی نیز اعضا کمیته طرح بامداد خواهند بود.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضائی، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، عباسی استاندار استان گیلان، حجت‌الاسلام حاج‌آقا خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس و غیره در این نشست حضور دارند.

کد خبر 5466550

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها اشتغال زایی بنیاد برکت شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پلیس راهور شهرداری علیرضا زاکانی بهزیستی ترافیک سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی شهردار تهران سازمان زندان ها استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه