Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@13:20:36 GMT

اموال بلوکه شده حسنی مبارک آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۴۴۹

اموال بلوکه شده حسنی مبارک آزاد شد

 به نقل از النشره، دادستان‌های سوئیسی اعلام کردند که ۴۰۰ میلیون فرانک (۴۲۹ میلیون دلار) اموال بلوکه شده حسنی مبارک و اطرافیانش را آزاد کردند.

این اموال به عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با پول‌شویی و جرایم سازمان‌دهی شده مرتبط با حلقه نزدیکان حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر به مدت ۱۱ سال بلوکه شده بودند و به دلیل کمبود شواهد کافی برای اعلام جرم آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات دریافت شده در همکاری با مقامات مصری برای تقویت اتهاماتی که در آغاز بهار عربی مطرح شده بودند کافی نبوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نبود شواهد کافی برای جرایم احتمالی انجام گرفته در مصر نمی‌توان ثابت کرد که اموال بلوکه شده در سوئد از منبع غیرقانونی نشات گرفته است و براساس اطلاعات موجود نمی‌توان اتهامات پولشویی را تایید کرد.

۱۴ نفر از جمله علاء و جمال - فرزندان حسنی مبارک - از مظنونین این پرونده بودند. علاوه بر این اشخاص اموال ۲۸ شخص و ۴۵ نهاد دیگر نیز توقیف شده بود.

دفتر دادستانی سوئیس اعلام کرد که "آخرین بخش تحقیقات سوئیس تنها بر روی ۵ نفر تمرکز داشته" اما هویت این افراد مشخص نشده است.

تمامی مظنونین اصلی از موقعیت اقتصادی و دولتی حائز اهمیتی برخوردار بوده‌اند.

بیش از ۲۱۰ میلیون فرانک (۲۲۴ میلیون دلار) در مراحل اولیه تحقیقات آزاد شده بود./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه و فرهنگ از عوامل تولید برنامه‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیمای خوزستان تقدیر شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله پخش زنده محافل قرآنی، ترتیل خوانی قرآن کریم و ضبط و پخش ۲۰۰ جلسه محفل قرآنی خانگی انجام شده است.

داریوش دبیقی با اشاره به تولید مجموعه تصویری آوای نور در شبکه خوزستان افزود: این مجموعه یکی از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار درماه مبارک رمضان بود که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری نماینده ولی فقیه استان در جهت تولید برنامه‌های ماه رمضان ادامه داد: یکی از نمونه‌های مؤثر در تولید برنامه سازی ماه رمضان هماهنگی اثر گذار اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای تولید برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 6092192

دیگر خبرها

  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)