Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@20:04:37 GMT

دومین محموله بزرگ شیشه در هفته جاری کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۴۵۵

دومین محموله بزرگ شیشه در هفته جاری کشف شد

معاون گمرک گفت : دومین محموله بزرگ مواد مخدر در هفته جاری توسط گمرک کشف شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی گمرک، معاون گمرک گفت : دومین محموله بزرگ مواد مخدر در هفته جاری توسط گمرک کشف شد ، این محموله که به صورت حرفه ای  در کف کامیون کانتینر بر افغانستانی جا سازی شده بود ، توسط همکاران گمرک  میلک استان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ در راستای اقدامات عملیاتی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعلام هشدار در خصوص بالارفتن احتمال جاسازی های حرفه ای موادمخدر با در نظر گرفتن رشد روز افزون تولید مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در افغانستان، تقویت گمرکات مرزهای شرقی در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: ظهر امروز، مامورین گمرک میلک به کامیون کانتینربر به رانندگی تبعه افغانستانی مشکوک شده  و با شگردهای تخصصی متوجه جاسازی بسیار حرفه ای در کف کامیون و در کف کانتینر خالی می شوند و پس از آشکارسازی قسمت جاساز شده، مقدار 60کیلو و 900 گرم ماده مخدر شیشه از این کامیون کشف می شود.

معاون حقوقی گمرک اظهار داشت:  پس از هماهنگی با دادستان و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و کامیون مربوطه  به ضابط قضایی آن حوزه تحویل شد.

زبیدی  در ادامه گفت: در سال های اخیر حجم تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در کشور افغانستان افزایش چشم گیری یافته که کشف 580 کیلوگرم شیشه  در دو روز قبل در گمرک ماهیرود استان خراسان جنوبی و کشفیات سایر ارگان های مقابله ای نیز بیانگر این امر است .

معاون حقوقی و نظارت گمرک  در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاه های ایکس ری و سگ های مواد یاب اعلام کرد: دولت سیزدهم برای مبارزه با قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر با جدیت اقدام می کند. بر همین اساس ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و ان شاالله در صورت به کارگیری نیروهای متخصص، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب تری حاصل خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: معاون حقوقی و نظارت گمرک ، فریده زبیدی ، کشف شیشه ، گمرک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشف شیشه گمرک معاون حقوقی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سیگار قاچاق در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️، سرهنگ حسین عجم  گفت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان میامی حین گشت زنی هدفمند در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.
وی به بازید بار خودرو و کشف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق اشاره کرد و گفت: تمامی سیگار‌ها ساخت کشور آمریکا بود که کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ عجم از توقیف خودرو و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد و افزود: پرونده تشکیل و همراه متهمان به مراجع قانونی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی