Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@04:36:07 GMT

جزئیات دیدار وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۵۸۳

جزئیات دیدار وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده عصر امروز (چهارشنبه) ۲۴ فروردین ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و پس از آن با وی بر سر یک میز به گفت‌وگو نشست.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل دولت در عراق گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان از همتای خود دعوت کرد که به تهران بیاید و احتمال دارد در یکی از روزهای پایانی این هفته وزیر خارجه عراق به تهران بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز تاریخ قطعی نیست ولی این برنامه در دستورکار است.

وی ادامه داد: در داخل عراق تلاش می‌کنیم نقش تسهیل کننده داشته باشیم با همه طرف‌ها گفت‌وگو کرده و تلاش می‌کنیم در فضای دموکراتیک و مردمسالارانه انتقال قدرت به خوبی انجام شود.

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق ۱۹ فروردین ماه سالجاری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو و ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

دو طرف همچنین ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند. در همین چارچوب، امیرعبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فؤاد حسین قرار گرفت.

گفتنی است وزرای خارجه ایران و عراق ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرده بود که این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد. 

فؤاد حسین دوم دی ماه سال گذشته نیز سفری به تهران داشت و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 669696 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبدالهیان ایران و عراق وزیر امور خارجه خارجه عراق فؤاد حسین گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل، وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین هم‌چنین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان