Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@17:56:14 GMT

مجمع شپنا ۱۴۰۱ | افزایش سرمایه شپنا چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۵۸۹

به گزارش بورس تابناک، مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) با حضور ۷۳ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای نیکو همت برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

جزییات طرح‌های سرمایه گذاری شرکت

طرح تصفیه گازوییل-یوتیلیتی و افسایت و تکمیل مخازن با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز و سرمایه گذاری ۵۴۵ میلیون یورو-۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شود. سو خالص پروژه در صورت راه اندازی ۲۶۳ میلیون دلار خواهد بود. سود این پروژه ۵.۹ همت بوده و ارزش افزوده ۷ دلار به ازای هر بشکه ایجاد خواهد شد و بعد از ۴ سال این پروژه به نقطه سر به سر خواهد رسید.

طرح واحد بنزین سازی در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده و بعد از ۲ سال و ۳ ماه به نقطه سر به سر رسیده و به سود سازی رسید.

پروژه جلوگیری از تولید محصولات سنگین و تولید محصولات سبکتر با تغییر خوراک واحد‌های غلظت شکن از نفت خان به ته ماند برج وکیوم، رفع تنگنا‌های عملیاتی و کاهش نفت خام ورودی با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز و سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورو در سال آینده به نقطه سر به سر خواهد رسید.

پروژه کاهش گوگرد موجود در ته ماند برج‌های تقطیر با توجه به ارتقای استاندارد مربوط به فرآورده‌های سنگین در آینده نزدیک با سرمایه گذاری ۶۴۲ میلیون یورو – ۱۶.۱۲۸ میلیارد ریال. راه اندازی این پروژه در سال ۱۴۰۴ خواهد بود و تا کنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته است. به ازای راه اندازی این پروژه ۲۱۴ میلیون دلار شرکت سودآوری خواهد داشت.

خرید زمین در چابهار و در کنار اسکله

مجموع سرمایه گذاری‌های شرکت در سال جاری ۴۸۸ میلیون یورو - ۳.۴ همت سرمایه گذاری خواهد شد.

سوالات مطرح شده در مجمع

در خصوص پروژه تصفیه نفت و گاز عنوان شد این پروژه در حال پیش راه اندازی بوده و تست‌های مختلفی در این واحد انجام شده است. لوبچک آخرین مرحله آمادگی برای راه اندازی بوده و کنترل مرکزی تا ۱۵ اردیبهشت راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر شرکت ۷۰ مگاوات برق شهری داشته و بحث آب و هوا نیز مرتفع شده است. به توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در شهریور ماه خوراک به این طرح تزریق خواهد شد.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۳۹.۴۷۴ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۰.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۳۶.۲۲ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز یازدهم رمضان مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شپنا ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز یازدهم رمضان میلیارد ریال سرمایه گذاری میلیون یورو راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی