Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دبیر انجمن علمی حقوق و علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات با هدف ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان رشته حقوق و تقویت قدرت استدلال و دفاع آنها در ارائه لوایح شفاهی و کتبی حقوقی برگزار می‌شود و ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم میان دانشجویان نیز از دیگر اهداف این مسابقات است که با هدایت و همراهی گروه حقوق این دانشگاه‌ها طراحی و طی چند مرحله توسط انجمن علمی گروه حقوق و دبیرخانه مربوطه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسام عرفانیان نظرپور رابع با بیان اینکه اولین دوره از مسابقات بین دانشگاهی دادگاه شبیه‌سازی شده (موت کورت) خراسان رضوی در پنج مرحله در حال برگزاری است، افزود: مرحله اول این دوره از رقابت، با برگزاری همایش آموزشی برای ۶۹ دانشجوی شرکت کننده در قالب ۲۳ تیم سه نفره از دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی، فردوسی، امام رضا(ع) آموزش عالی خراسان در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.
وی ادامه داد: مرحله دوم این دوره مسابقه، به میزبانی دانشگاه آموزش عالی خراسان برگزار شد که از ۲۳ تیم، هشت تیم به عنوان برگزیده انتخاب شدند و به مرحله بعدی راه یافتند. 
مسوول سومین مرحله از اولین دوره مسابقات بین دانشگاهی دادگاه شبیه‌سازی شده (موت کورت) خراسان رضوی گفت: برگزاری سومین مرحله این دوره از مسابقات امروز و فردا پنجشنبه در ساعات ۱۳ تا ۱۹ طی چهار مسابقه با حضور ۲۴ دانشجوی شرکت کننده در قالب هشت تیم شامل ۲ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از واحد مشهد و گلبهار، ۲ تیم از دانشگاه فردوسی مشهد، سه تیم از دانشگاه امام رضا(ع) و یک تیم از دانشگاه آموزش عالی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گفته وی امروز در ۲ مسابقه تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، فردوسی و امام رضا(ع) و فردا نیز در ۲ مسابقه تیم‌های دانشگاه آزاد واحد گلبهار، آموزش عالی خراسان رضوی، فردوسی و امام رضا(ع) به رقابت می‌پردازند.
عرفانیان افزود: از میان تیم‌های شرکت کننده، چهار تیم به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد و در چهارمین مرحله و دور نیمه نهایی این دور از مسابقات به میزبانی دانشگاه امام رضا(ع) به مسابقه می‌پردازند که از بین آن‌ها ۲ تیم انتخاب می شوند و به مرحله پنجم و فینال این دور از مسابقات با میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، راه می‌یابند.
وی ادامه داد: داوری این دور از مسابقات را هفت تن از قضات شامل قضات کیفری یک ویژه قتل و تجدید نظر استان خراسان رضوی و همچنین بازپرس قتل عمد مشهد، بر عهده دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در سومین مرحله از اولین دوره مسابقات بین دانشگاهی دادگاه شبیه‌سازی شده (موت کورت) خراسان رضوی که به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و با حضور مسوولان، استادان، هیات داوران و جمعی از دانشجویان برگزار شد، تیم‌های شرکت‌کننده ضمن ارائه لوایح دفاعی کتبی خود به محضر دادگاه، به عنوان وکیل شکات یا متهم، به دفاع شفاهی و پاسخ به سوالات هیات هفت نفره قضات پرداختند و در نهایت از چهار تیم شرکت کننده ۲ تیم‌، توسط هیات قضات به عنوان تیم‌های برتر معرفی شدند.


دادگاه تمرینی یا دادگاه شبیه‌سازی شده (Moot court) ‎ فعالیتی دانشجویی است که در آن شرکت‌کنندگان تلاش می‌کنند فرایند یک دادگاه واقعی را از طریق نوشتن لایحه و دفاعیه و ارائه حضوری این لوایح در برابر قضات یا هیات داوران اجرا کنند. شبیه‌سازی دادگاه‌ها یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های دانشکده‌های حقوق محسوب می‌شود که در سطح ملی و بین‌المللی برگزار و اجرا می‌شود.
اولین دادگاه نمادین یا دادگاه شبیه سازی شده (موت کورت) با موضوع قتل را دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ با عنوان "دادگاه نمادین محاکمه عاملان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" توسط گروه حقوق و با حضور دانشجویان مقطع کارشناسی رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی این دانشگاه در مشهد برگزار کرد.

برچسب‌ها مشهد شکایت قاضی دانشگاه آزاد اسلامی وکیل دادگستری دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد شکایت قاضی مشهد شکایت قاضی دانشگاه آزاد اسلامی وکیل دادگستری دانشگاه فردوسی مشهد مسابقات بین دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش عالی خراسان تیم از دانشگاه خراسان رضوی شرکت کننده امام رضا ع موت کورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد