Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا این بیماری در سال ۲۰۱۶ باعث ایجاد یک چالش جهانی شد و هزاران نوزاد پس از ابتلای مادرانشان به این بیماری در دوران بارداری دچار آسیب مغزی شدند.

کارشناسان آمریکایی در این مقاله اظهار داشتند که جهان باید منتظر جهش های جدید ویروس زیکا باشد و بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که این ویروس می تواند به راحتی انتقال یابد و انواع جدیدی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این گونه‌های جدید ممکن است در انتقال ویروس حتی در کشورهایی که در برابر شیوع قبلی زیکا مصونیت ایجاد کرده‌ بودند، موثر باشند.

کارشناسان خاطرنشان کردند: این یافته‌ها اگرچه در مرحله تئوریست اما قابل توجه است و یادآوری می‌کند که ویروس‌هایی غیر از کووید-۱۹ نیز می‌توانند تهدید کننده باشند.

ویروس زیکا از طریق نیش پشه های آلوده "آئدس" (Aedes) منتقل می شود. این حشرات در سراسر قاره آمریکا (به جز کانادا و شیلی که آب و هوای بسیار سردی دارند) و همچنین در سراسر آسیا یافت می شوند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در حالیکه برای اکثر مردم زیکا یک بیماری خفیف بدون عوارض ماندگار است، می تواند پیامدهای فاجعه باری برای جنین داشته باشد. اگر مادر در دوران بارداری به ویروس مبتلا شود، ممکن است به جنین در حال رشد آسیب وارد شده و باعث میکروسفالی شود و بافت مغز آسیب ببیند.

کد خبر 669703 برچسب‌ها سلامت نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

در اطلاعیه روز دوشنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید