Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان زندان‌ها به‌منظور توسعه اشتغال حداکثری و تهیه دستورالعمل آن در زندان‌ها، اولین جلسه از سلسله‌نشست‌های هم‌اندیشی خودرا امشب در استان گیلان وبا حضور گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی، مسئولان و گروه‌های مردمی و خیرین برگزار می‌کند. خبرگزاری میزان – طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تأکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیزتدوین راهکار‌های لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها طرح «بامداد» را به اجرا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‎آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته و قرار است اولین جلسه از نشست‌های تخصصی خود را امشب، ۲۴ فروردین‌ماه به‌منظور تدوین دستورالعمل اجرایی آن در زندان‌های استان گیلان کلید بزند.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، معاونین این نهاد و همچنین جمعی از مسئولان استان به همراه نمایندگانی از گروه‌های مردمی، خیرین و فعالان بخش خصوصی اقتصاد دراین جلسه حضور خواهند داشت و به کنکاش و بررسی موضوعات مرتبط می‌پردازند.

گفتنی است؛ سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکار‌های لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد. براین اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که بعنوان طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند.

جامعه این طرح نیز شامل زندان‎های بسته و آزاد و همچنین زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان خواهد بود. قرار است با این طرح مددجویان مراکز نه فقط در دوران حبس بلکه با حرفه‌آموزی بتوانند پس از دوران خروج نیز زمینه اشتغال مستمر خود را تأمین نمایند.

در این راستا اولین جلسات پیگیری و تدوین دستورالعمل طرح «بامداد» با حضور مسئولین مرتبط امشب در استان گیلان به انجام می‌رسد و حاضرین اعضای شورای ملی طرح اشتغال سازمان زندان‌ها را تشکیل می‌دهند و سایر ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط استانی نیز اعضا کمیته طرح بامداد خواهند بود.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، عباسی استاندار استان گیلان، حجت‌الاسلام حاج‌آقا خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس و ... در این نشست حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اجرای طرح بامداد برای کمک به زندانیان/ اشتغال پایدار و مولّد در زندان‌ها کلید می‌خورد

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس سازمان زندان ها کارآفرین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان ها کارآفرین سازمان زندان ها استان گیلان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود

معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، یک مقام ارشد سازمان ملل درباره حمله زمینی به این شهر هشدار داد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بامداد چهارشنبه گفت: «جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله زمینی به رفح اجتناب کند».

گریفیتس اظهار داشت: «تهاجم زمینی به رفح منجر به مرگ بیشتر صدها هزار نفری خواهد شد که از قحطی و گورهای دسته جمعی فرار می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین افزود: «ما در مسابقه‌ای برای جلوگیری از گرسنگی و مرگ هستیم و اگر گروگان‌های باقیمانده آزاد نشوند، بازنده خواهیم شد».

بامداد چهارشنبه همچنین رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 749575

دیگر خبرها

  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند