Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ضیافت افطار هنرمندان استان کرمان با حضور جمعی از مدیران استانی ازجمله علی زینی‌وند استاندار همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در باغ‌موزه وزیری کرمان برگزار شد.

خانواده فرهنگ و هنر کرمان در حالی مهمان حوزه هنری استان کرمان در ضیافت افطار بودند که از هنرمندان جوان برتر در حوزه‌های مختلف ازجمله انیمیشن، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و فیلم‌سازی و هنرهای دیجیتال و نوین تجلیل به‌عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین همچنین محمدتقی دامردان شاعر افغان مقیم کرمان شعر خود درباره آقا امام رضا (ع) را خوانش کرد و همچنین از کتاب نمایشنامه‌نویسان کرمان با عنوان «من پسرتان هستم» رونمایی شد.

هنرمندان پیشکسوت؛ میراث معنوی کرمان 

رئیس حوزه هنری استان کرمان اظهار داشت: خوشحالیم توانستیم، این ضیافت افطار را با حضور اهالی فرهنگ و هنر بعد از دو سال سخت و کرونایی باز هم با محدودیت‌ها برگزار کنیم.

مجتبی اسدی ادامه داد: هنرمندان پیشکسوت ما میراث فرهنگی و معنوی شهر کرمان هستند و جمعی از آنها در ضیافت افطار هم حضور دارند.

وی خواستار حمایت مدیران از فضای فرهنگ و هنر استان کرمان شد و خاطرنشان کرد: اگر شرایط شیوع کرونا بهتر شود و فضا بیشتر باز شود، می‌توانیم، فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به ساخت پردیس سینمایی ادامه داد: زیرساخت سینمایی کرمان را با مرمت و بازسازی سینما نور کرمان ارتقا می‌دهیم.

لزوم ورود هنرمندان به حوزه مُد اسلامی و تولیدمحتوای ایرانی‌اسلامی

استاندار کرمان نیز در سخنانی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشحالیم بعد از بیش از دو سال این محافل صمیمی و دوست‌داشتنی تشکیل می‌شود و شما هنرمندان در این فضای جذاب در ماه رمضان دور هم جمع شده‌اید.

علی زینی‌وند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در اجرای دستورالعمل‌های ایرانی - اسلامی و تدابیر و منشوری که مقام معظم رهبری در حوزه هنر تدوین کرده‌اند در کرمان به عنوان یک استان کهن و هویت‌ساز ایفا کنیم.

وی از نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: باید دانش را در حوزه هنر ورود بدهیم و در حوزه‌هایی مانند تولید اسباب‌بازی ورود کنیم که به‌ظاهر جدی نیستند اما در متن خودشان بر نسل آینده ما تاثیر می‌گذارند.

استاندار کرمان همچنین خواستار ورود هنرمندان به بحث مُد اسلامی، تولید اسباب‌بازی متناسب با فرهنگ ما و تولید محتوای دفاع مقدس متناسب با نسل جدید شد. 

انتهای پیام/80019

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث معنوی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد مرد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: عمل پیوند عضو صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ انجام و کبد محروم امیر حسین ربیعی ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد ربیعی چهار روز قبل بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانوی اهداکننده عضو نیز جهت ترمیم به سه بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به متقاضیان پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، از تلاش‌های مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تشکر کرد.

کد خبر 748028

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی