Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:52:26 GMT

بافت قدیم دزفول به دلیل مشکل فاضلاب در معرض خطر جدی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۶۱۱۷

بافت قدیم دزفول به دلیل مشکل فاضلاب در معرض خطر جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن پرآور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای شهر دزفول که با حضور مدیر آبفای منطقه دزفول برگزار شد، اظهار کرد: بعد از طرح موضوع کمبود و افت فشار آب در برخی مناطق دزفول و انعکاس مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها، یک کار سنگین و ارزشمند توسط آبفا در مدت زمان کوتاهی انجام شد.

وی افزود: رفع این مشکل نیازمند صرف مدت زمان و اعتبار زیادی بود اما با ایثار، کوشش و تلاش شبانه روزی و بی وقفه مجموعه آب و فاضلاب دزفول در کمترین زمان ممکن ۴ چاه وارد مدار شدند که این تلاش پرسنل آبفا با زبان روزه جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه اکنون مشکل منطقه زیباشهر و جنوب شهر دزفول تا حد زیادی برطرف شده است، عنوان کرد: روز گذشته یک چاه در منطقه جنوب شهر در مدار قرار گرفته و چاه دوم ظرف چند روز آینده وارد مدار می‌شود.

پرآور گفت: از سوی شورای شهر دزفول از همه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه تلاشگر آبفا منطقه دزفول قدردانی می‌کنیم و اگر ما در شورای شهر مطالبه گری می‌کنیم به این دلیل است که نماینده مردم هستیم و در واقع ما مطالبات مردم را منعکس می‌کنیم، پس مطالبه ما نباید موجب دل نگرانی و کدورت شود.

وی ادامه داد: اکنون که مجموعه آبفای دزفول این مشکل بزرگ را با تمام توان برطرف کرده است، انتظار داریم که آبفای استان نیز حمایت جدی را از آبفای دزفول داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه سال کم بارانی داشته‌ایم و نزول برف در بالادست نیز به حداقل رسیده است، اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا شرایط سختی پیش روی ما خواهد بود؛ لذا همه ما مسئولان مکلف هستیم که فرهنگ استفاده بهینه از آب را در جامعه نهادینه کنیم و مردم را به سمت و سوی رعایت این امر مهم بکشانیم.

پرآور با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب دزفول ۲۰ سال است که راکد مانده است، افزود: انتظار داریم همانگونه که در شهرهای اهواز، آبادان خرمشهر از طریق ماده ۵۶ برای ساماندهی فاضلاب هزینه می‌شود در زمینه تأمین اعتبار برای ساماندهی این طرح در دزفول نیز توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وی در ادامه مشکل فاضلاب در بافت قدیم را یک زنگ خطر جدی برای نابودی این بافت برشمرد و گفت: بافت قدیم دزفول دارای سابقه کهن معماری است اما به دلیل نداشتن سیستم فاضلاب بسیاری از آثار آن در حال از بین رفتن است به طوری که همواره شاهد ریزش و تخریب آثار و بناهای مختلف در این بافت به دلیل مشکلات فاضلاب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: احیای این آثار به دلیل نداشتن اعتبار از توان ما خارج است اما اگر مشکل فاضلاب بافت قدیم برطرف شود دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

پرآور با اشاره به ورود فاضلاب از ۸ نقطه به رودخانه دز گفت: فقط دو نقطه از این معضل برطرف شده و ۶ نقطه دیگر باقی مانده است؛ لذا تقاضا داریم آبفای استان به این مطالبات مردم رسیدگی کند و ضمن اینکه این مطالبات را در جلسه‌ای که بهمن ماه سال گذشته در فرمانداری دزفول با مدیرکل آبفا خوزستان برگزار شد، مطرح کرده‌ایم و مدیرکل آبفا خوزستان نیز قول مساعدت داد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با قدردانی از رسانه‌هایی که پیگیر مطالبات مردم هستند، گفت: دنیای امروزی دنیای رسانه است و با شرایطی که یک رسانه ایجاد می‌کند، یک موضوع که نیازمند صرف زمان چند ماهه است ظرف چند روز برطرف می‌شود؛ پس ما نباید از اثر بخشی زیاد رسانه در جامعه غفلت کنیم بلکه باید از این ظرفیت به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به خوبی بهره مند شویم.

کد خبر 5466583

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول شورای شهر دزفول آثار تاریخی آب و فاضلاب شهری ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی انقلاب اسلامی هنر مشهد ماه مبارك رمضان گرد و خاک جام جهانی 2022 قطر مطالبات مردم شهر دزفول بافت قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که دغدغه مهم و اصلی شهروندان محله جوادیه سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. ۱۰ تا ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری