Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:46:05 GMT

اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب در غرب مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۶۲۶۲

اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ نوشهر درباره اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی در استان مازندران، از اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی تا پایان سال خبر داد.

وی افزود: اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی با استفاده از ظرفیت ۳۶۰ نفر تا پایان سال جاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه نوشهر بیان کرد: از زمانی که این طرح سراسری و ملی برابر دستور ریاست سازمان به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ابلاغ شد طبق دستورالعمل اقدامات صورت گرفت.

این مسوول اضافه کرد: شناسایی گلوگاه‌های حساس و تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌های چوب و دپوها براساس لیست انجام شد، استقرار نظارت و ایست بازرسی ثابت نیز صورت گرفت.

مرادی صادق، ناامن کردن عرصه‌های جنگلی برای قاچاقچیان و متخلفین از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: همچنین تعامل با سیستم قضایی و نیروهای امنیتی مهمترین دستاوردمان بوده است؛ چرا که از سیستم امنیت غرب استان بهره گرفتیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی نوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هدف‌مان این است که عرصه را برای تمامی متخلفان تنگ و تنگ‌تر کنیم، چرا که جنگل‌های هیرکانی ما تحت تاثیر سواستفاده سوداگران و افراد سوجو قرار گرفته که برخورد با آنها ضرورت دارد.

این مسوول اضافه کرد: با اجرای طرح قاچاق چوب توانستیم تمامی بانک اطلاعاتی متخلفان و قاچاقچیان را به‌روز کنیم، عده‌ای از قبل دارای پرونده قضایی بودند که متاسفانه به‌دلیل اینکه در حوزه قاچاق چوب بحث تعزیرات هنوز جرم محسوب نمی‌شود بنده از مسوولان امر در سطح کلان کشور می‌خواهم تا این تخلف را به‌صورت جرم‌انگاری تلقی کنیم.

مرادی صادق با اشاره به اینکه بحث پیشگیری هدف اول اجرای این طرح است، گفت: اگر در حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم خود به خود با بحث قطع درخت در سطح کلان مواجه نخواهیم شد، البته تاکنون کشفیات و بازتاب خوبی داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مرادی صادق قاچاق چوب کشفیات جنگل های هیرکانی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت