Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان با بیان این که اوکراین سفر رئیس‌جمهوری آلمان به کی‌یف را نپذیرفته است، درباره اقدام دولت اوکراین در لغو سفر از پیش اعلام شده فرانک والتر اشتان‌مایر به کی‌یف ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو RBB آلمان اعلام کرد که تصمیم کی‌یف برای مخالفت با سفر فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان، به اوکراین را «گیج‌کننده» خواند و گفت که رئیس‌جمهوری آلمان دوست داشت به اوکراین سفر کند و «اگر مورد استقبال قرار می‌گرفت، خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شولتس افزود: من قبل از شروع حمله نظامی روسیه در اوکراین به کی‌یف رفته بودم و قصد ندارم در آینده نزدیک به اوکراین سفر کنم. از ابتدای جنگ اوکراین با زلنسکی در ارتباط مستمر هستم.

وی از وجود هماهنگی بین خود و زلنسکی تمجید کرد و گفت: بعید است که رئیس‌جمهوری را پیدا کرد که چنین تماس‌ها و ارتباطات فشرده‌ای با من داشته باشد.

دیروز هم روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرد که رئیس‌جمهور «فرانک والتر اشتاین‌مایر» قصد دارد تا در آینده نزدیک از کی‌یف بازدید کند اما طرف اوکراینی تمایل خود را برای میزبانی و ملاقات با او را اعلام نمی‌کند.

این روزنامه آلمانی به نقل از منابع وابسته به دولت اوکراین نوشت که رئیس جمهور آلمان قصد دارد به زودی به اوکراین سفر کند اما کی‌یف به دلیل راضی‌نبودن از نقش سابق فرانک والتر اشتاین‌مایر در برقراری روابط آلمان با روسیه هنوز آمادگی خود برای استقبال از وی را اعلام نکرده است.

رئیس جمهور آلمان به دلیل مواضع همدلانه با مسکو و خوش‌بینی نسبت به روابط با روسیه با انتقادهای سختی روبه‌رو است و سرانجام هفته گذشته به انتقادهای روزافزون به خاطر پافشاری بر تعامل با روسیه در سال‌های گذشته واکنش نشان داد.

اشتاین‌مایر گفت که او خطاهای سیاسی را مرتکب شده است که از خط لوله گاز روسیه به اروپا (شمال ۲) حمایت کرده بود.

وی که زمانی رئیس دفتر گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و در دو دولت مرکل وزیر خارجه آلمان بود، برای نخستین‌ بار اذعان کرد در سیاست‌های مرتبط با روسیه دچار خطاهایی شده است.

اشتاین‌مایر در برلین تحت فشارها و انتقاد سخت از او به دلیل برقراری روابط دوستانه آلمان با روسیه، اعلام کرد که حمایت او از پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» یک اشتباه آشکار بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اوکراین ، آلمان ، اولاف شولتس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین آلمان اولاف شولتس رئیس جمهوری آلمان اشتاین مایر اوکراین سفر فرانک والتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند

رئیس جمهور چین قرار است امروز (یکشنبه) در سفری بی سابقه به فرانسه برود و با ماکرون درباره کاهش عدم موازنه تجاری و اوکراین صحبت کند.

به گزارش ایسنا، هیچکدام از دو هدف تاثیر گذاری چین بر روسیه برای توقف جنگ اوکراین و کاهش عدم توازن تجاری بین فرانسه و پکن در جریان سفر دو روزه شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به پاریس به آسانی حاصل نمی‌شود؛ چون او در برهه‌ای از تشدید تنش‌های تجاری بین اروپا و چین به این سفر می‌رود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه حامی یک بررسی از سوی اتحادیه اروپا در حوزه صادرات خودروهای برقی چینی است و در ژانویه سال جاری میلادی، پکن نیز تحقیقاتی را درباره واردات یکسری کالاهای ساخت اروپا به ویژه فرانسه انجام داد که بیشتر اقدامی تلافی جویانه دیده می‌شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه درباره سفر رئیس جمهور چین به فرانسه که نخستین بار پس از پنج سال است، گفت: «ما باید مقام‌های چینی را به سمت دادن تضمین‌های بیشتر درباره مسائل تجاری سوق بدهیم.»

رئیس جمهور چین ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ وارد پاریس می‌شود. دیدارهای رسمی او شامل مذاکرات مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی می‌شود.

اختلاف نظرها بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ویژه بین فرانسه و آلمان توانمندی آنها را در تاثیرگذاری بر چین تضعیف کرده است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با توجه به تعهدات قبلی قرار نیست به دیدار و نشست بین روسای جمهور چین و فرانسه ملحق شود.

یکی دیگر از مشاوران ارشد گروه «Rhodium Group» و از مقام‌های نزدیک به روابط چین و اتحادیه اروپا گفت: «اگر سران اروپایی پیام‌های مختلفی به رئیس جمهور چین ارسال کنند، شانس ما برای تاثیرگذاری کم می‌شود.»

مقام‌های مربوطه همچنین اعلام کردند، فرانسه همچنین به دنبال راهی به سوی بازار چین برای محصولات کشاورزی خود و حل مسائل مربوط به نگرانی‌های مربوط به حقوق مالکیت معنوی صنعت لوازم آرایشی فرانسوی است.

در این نشست همچنین قرار است درباره جنگ اوکراین و تاثیرگذاری چین بر روسیه برای توقف این جنگ نیز صحبت شود.

یکی از مشاوران الیزه نیز گفت: «چین از شرکای اصلی روسیه است و هدف ما استفاده از اهرم‌های فشار پکن و تاثیرگذاری‌اش بر روسیه و کمک به مشارکت در حل بحران و درگیری اوکراین است.»

یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه نیز گفت: «اگر چین به دنبال تعمیق روابط با شرکای اروپایی است، باید به نقطه نظرات و دیدگاه‌های ما گوش دهد و به صورت جدی آنها را اجرایی کند.»

شی جین‌پینگ سه شنبه بعدازظهر پاریس را به مقصد صربستان و مجارستان ترک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت