Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در دومین جلسه هماهنگی جشن ملی برداشت توت فرنگی گفت: جشن ملی توت فرنگی که امسال در هفته آخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود باید به عنوان یک مراسم ملی در کشور مطرح و هر ساله در این تاریخ  برگزار شود.

پیمان اسکندری گفت: جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان در سنندج با هدف شناسایی و معرفی پتانسیل‌های استان کردستان به منظور توسعه این محصول انجام خواهد شد و باید با تمام توان از برند توت فرنگی کردستان حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: سالانه در کشور ۹۶ هزار تن توت فرنگی تولید می‌شود که کشاورزان استان کردستان سالانه  ۶۰ هزار تن توت فرنگی یعنی بیش از ۶۲ درصد توت فرنگی کشور راتامین می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این رویداد با برگزاری سمینار‌های تخصصی، جشنواره ها، گردشگری کشاورزی، معرفی ارقام جدید، دعوت از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران و نیز درگیر کردن تمام بخش‌های دولتی و تشکل‌های بخش کشاورزی استان سعی در تثبیت و ارتقا  و معرفی برند توت فرنگی کردستان خواهیم کرد.

اسکندری گفت: با توجه به ماندگاری کم محصول توت فرنگی و مشکلات نگه داری محصول، ما از سرمایه گذاران و تجار در جهت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز صادرات این محصول حمایت خواهیم کرد.

او گفت:با هماهنگی که با شورای شهر سندج و شهرداری صورت گرفته محیط شهر سنندج متناسب با این رویداد فضا سازی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان می گوید: با توجه به شرایط مناسب بازار و قیمت مناسب آن می‌توان تولید توت فرتگی را در تمام فصول سال انجام  داد.

اسکندری می گوید: کشت قراردادی محصول توت فرنگی  راه حل اساسی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان است و باید تشکل‌های بخش کشاورزی در این حیطه ورود پیدا کنند و ما نیز ببه جد ازآن‌ها حمایت خواهیم کرد.

او گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای جذب گردشگر به استان است و انتظار داریم اداره کل میراث فرنگی و گردشگری استان و نیز بخش‌های خصوصی در این رویداد  مهم مجموعه اتاق بازرگانی سنندج و جهاد کشاورزی استان را حمایت کنند تا به در بهترین نحو ممکن جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی توت فرنگی توت فرنگی کردستان جهاد کشاورزی جشن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: قاچاق ۳۷ قطعه کبک وحشی به کشور عراق با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک‌ها، با اخذ حکم قضائی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی کرده است، افزود: محیط‌بانان افزون بر این کبک‌ها، ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده‌اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی می‌شوند.

حمیدی اضافه کرد: کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

کد خبر 748646

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی