Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

بهرام ستاری دستنایی در آیین رونمایی از کتاب کهنه سرباز و فیلم مستند اسکندر که به همت حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت پاسداشت دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوران دفاع مقدس تاریخی ماندگار در انقلاب است، آن دوران گنجینه‌ای ارزشمند برای  همه نسل‌هاست و بهره. مندی از این گنجینه نیاز جامعه امروز و آینده است.

وی تصریح کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان با ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی رزمندگان در جبهه‌های جنگ در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و درس مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند.

وی عنوان کرد: بی شک رشادت مردان سلحشور دوران دفاع مقدس در عرصه تاریخ ایران و جنگ تحمیلی را در آینده نویسندگان  به سطور خواهند کشید و یادگار خواهند ماند.

ستاری تصریح کرد: گفتمان دفاع مقدس به‌عنوان یکی‌از ارزشمندترین گفتمان‌هایی است که در درون آن ابرمردهایی وارد عرصه دفاع و جهاد شدند و امروز به عنوان یادگاران دفاع مقدس مورد تکریم و احترام همه ما قرار می‌گیرند و این گفتمان به یادماندنی، ستودنی و شنیدنی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: امیر بیرانوند با همه مشقات دوران زندگی کودکی‌اش دلاورمردهایی آفرید که امروز ما بر این دلاورمردی‌ها می‌بالیم و این دلاورمردی‌ها برای ما یک اسطوره و برای آیندگان الگوست.

وی افزود: آیندگان اگر می‌خواهند زندگی عزت‌مند داشته و عزت‌مند زندگی کنند باید به مردان دوران دفاع مقدس تأسی بجویند که الگویی برای جامعه عزت‌مند هستند و نمونه آن اسکندر قهرمان است.

ستاری با اشاره به اهمیت پاس‌داری از گنجینه‌های دفاع مقدس، افزود: اسکندر قهرمان ما که می‌تواند تداعی‌کننده همه مردانِ مرد دوران دفاع مقدس باشد و به عنوان یک الگو که چراغ راه جوانان در دفاع از مرز و  بوم خود باشد. آنجا که دشمنان چشم طمع به آب و خاک دوخته‌اند و به زعم کورکورانه خود فکر کرده‌اند ایران خالی از مردان دفاع‌ است، چنین ابرمردهایی وارد عرصه شدند تا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خاک نوامیس ما را پاس بدارند؛ امروز پاس داشتن این رشادت‌ها یعنی برگشت به دوران دفاع مقدس که ما عزتمان را از دوران دفاع مقدس داریم.

وی اظهار کرد: با وجود همه برنامه‌هایی که داشتم اولویت را شرکت در این برنامه دانستم و برای تکریم احترام در این جلسه حضور یافتم و امروز زیبنده همه ماست دست و پای این ابرمردها را ببوسیم و بر این بوسه افتخار کنیم.

ستاری با اشاره به قرار گرفتن در هفته هنر انقلاب، افزود: هنر انقلاب اسلامی است که چنین مردهایی به جامعه تقدیم می‌کند و هنر انقلاب اسلامی به نام شهید آوینی میسور شده است.

معاون استاندار لرستان، گفت: هنری ماندگار است که با عشق و شهود باشد و با ارزش‌های دینی آمیخته شده باشد و این هنر شهید آوینی بود که هنر انقلاب اسلامی را ستودنی کرد و برای ما به ارمغان آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی هنر انقلاب ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم