Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، کارشناسان اقتصادی در دولت آلمان بر این اعتقاد هستند که در صورت قطع واردات گاز طبیعی روسیه، این کشور در رکود اقتصادی شدید فرو خواهد رفت.

بر اساس گزارش پنج موسسه اقتصادی آلمان، در صورت بروز چنین شوکی، این کشور طی دو سال آینده ۲۲۰ میلیارد یورو از تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند در صورت تداوم این وضعیت تولید ناخالص داخلی آلمان در سال‌های آینده کاهش محسوسی خواهد داشت.

استفان کوتس، مدیر تحقیقات موسسه اقتصاد جهانی کیل و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: کاهش گاز روسیه تاثیر منفی شدیدی بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت.

چند روز پیش دولت‌های اروپایی برای ممنوعیت تدریجی واردات محصولات نفتی و زغال سنگ از روسیه به توافق رسیدند. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی دولت آلمان در سال ۲۰۲۰ آلمان ۴۶درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد کرد.

اتحادیه اروپا قصد دارد واردات گاز روسیه را تا ۶۶ درصد در سال جاری کاهش داده و تا سال ۲۰۲۷ به طور کامل وابستگی خود را به روسیه قطع کند.

هفته گذشته، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان گفت: این کشور در سریع ترین زمان ممکن به سمت حذف وابستگی به محصولات نفتی روسیه حرکت می‌کند.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا آلمان روسیه اتحادیه اروپا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است