Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی‌ها حجم خرید گندم امسال در این استان به ۱۴۰ هزار تن در سطح ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان برسد.

«عباس ارشدی» در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره وضعیت خرید تضمینی گندم افزود: اکنون خرید گندم از استان‌های جنوبی همچون خوزستان، بوشهر، سیستان  و بلوچستان، فارس و جنوب  کرمان شروع شده است، اما خرید گندم در استان تهران طبق روال گذشته هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی از نیمه اول خردادماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سال گذشته خرید گندم استان تهران به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در نیمه دوم خردادماه انجام شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار داشت: امسال ۱۱ مرکز خرید، ذخیره و فروش گندم و دانه‌های روغنی در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، ملارد، شهریار و شهر قدس آماده‌سازی شده که با آغاز خرید، نیروها در این مراکز مستقر می‌شوند، البته دو مرکز را تخصصی برای خرید دانه‌های روغنی در ورامین اختصاص داده‌ایم.

پول کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت خرید و ذخیره‌سازی این مراکز نزدیک ۴۰۰ هزار تن و بیش از میزان خرید استان تهران است، تصریح کرد: بنابراین کشاورزان به هر میزان گندم را بفروشند، دولت آمادگی خرید دارد و همانند سال‌های گذشته پول‌شان محاسبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

ارشدی اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی در سراسر کشور میزان خرید گندم استان تهران ۱۰۰ هزار تن بوده است.

پیش‌بینی خرید دانه‌های روغنی استان تهران بالغ بر ۳۲۰۰ تن 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۲۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی به‌طور عمده کلزا خریداری شد که نسبت به سال ماقبل خود نزدیک ۴۰ درصد افزایش خرید داشتیم.

به گفته وی، امسال خرید دانه‌های روغنی بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

تلاش دولت برای اطمینان از رسیدن یارانه به مردم است

ارشدی درباره بحث کارتی شدن عرضه نان ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت اعتبار بالایی را به بخش گندم و آرد اختصاص داده است، بنابراین برای اینکه به‌طور قطع این یارانه به دست مردم برسد با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های مختلف و ایجاد شرایط و ضوابطی تلاش دارد تا این موضوع به بهترین و مطمئن‌ترین شکل انجام شود.

وی گفت: هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص به استان تهران ابلاغ نشده است، اما این عملیات ممکن است در برخی از استان‌ها به‌عنوان پایلوت اجرایی شود. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، گندم ، سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سید جواد ساداتی نژاد دانه های روغنی استان تهران خرید گندم سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده