Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:59:09 GMT

شب در تهران کجا بریم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۷۰۸۷

شب در تهران کجا بریم؟

تهران کلان‌شهری مملو از شلوغی و ترافیک محسوب می‌شود که جاذبه‌های گردشگری متنوع و متعددی را در خود جای داده است. بسیاری از پایتخت‌نشینان به‌دلیل مشغله کاری یا در تابستان به‌خاطر گرمای هوا ترجیح می‌دهند که در طول شب به جاهای دیدنی تهران سر بزنند و در کنار خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری کنند. علاوه بر پارک‌ها و سینماها که انتخاب بسیاری از تهرانی‌ها برای شب‌گردی هستند؛ مراکز خرید معرکه‌ای در گوشه‌وکنار شهر فعالیت می‌کنند که در فهرست گشت‌وگذار شبانه در پایتخت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه‌های این شهر بزرگ و دیدنی را به شما معرفی کنیم.

مراکز خرید تهران

بی‌شک یکی از بهترین نقاط تهران برای شب‌گردی، مراکز خرید متعدد و متنوعی هستند که امکانات و تفریحات زیادی را در خود جای داده‌اند. در این میان می‌توان به بازار بزرگ ایران یا ایران مال اشاره کرد که از لوازم و دکوراسیون منزل تا کفش و محصولات چرمی، جواهرات، محصولات زیبایی و سلامت، پوشاک و... در آن به فروش می‌رسد. ضمن اینکه پردیس سینمایی، رستوران و فود کورت، شهربازی و مجموعه ورزشی نیز در این مرکز خرید برای رفاه بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید پالادیوم در زعفرانیه می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد که به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید تهران، اجناس لوکس و گران‌قیمتی از برندهای معروف را عرضه می‌کند. هایپرمارکت، کافه و رستوران، خانه کودک و... سایر بخش‌های آن را تشکیل می‌دهند.

مرکز خرید تیراژه در غرب پایتخت نیز می‌تواند در برنامه‌ تهرانگردی شما گنجانده شود. این مرکز خرید پنج طبقه شامل فروشگاه‌های پوشاک، بدلیجات، لوازم آرایشی بهداشتی، گل‌های تزیینی و غیره می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها در کنار خرید، به‌ طبقه سوم می‌روند؛ جایی که سرزمین عجایب با بازی‌ها و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز قرار دارد.

پارک های تهران

پارک‌های بزرگ و کوچک زیادی در محلات مختلف تهران وجود دارند که انتخاب خوبی برای پیاده‌روی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در طول شب هستند.

از جمله پارک های معروف تهران می‌توان به پارک ملت، پارک جمشیدیه، پارک قیطریه، پارک نیاوران، پارک طالقانی، پارک گفتگو، پارک نهج‌البلاغه، پارک آب و آتش و... اشاره کرد. پارک‌های جنگلی از پارک جنگلی لویزان تا سرخه حصار و پارک جنگلی یاس گزینه‌های دیگر پیش روی شما برای اوقات فراغت و استشمام هوای تازه در طول شب هستند.

برج میلاد

برج میلاد که نماد پایتخت محسوب می‌شود، مقصدی ایدئال برای تهرانگردی در شب است؛ به‌خصوص در جشن‌ها و مناسبت‌های شاد که برج غرق در نور و زیبایی می‌شود. بسیاری از افراد به گردش در بخش‌های پایین برج و محوطه آن می‌پردازند که به رایگان امکان‌پذیر است. با این حال، استفاده از تفریحات برج میلاد نظیر اتاق فرار انیگما، سینما ایکس بعدی، زیپ‌لاین و... مستلزم پرداخت هزینه است.

علاوه بر رستوران گردان برج میلاد که انتخاب خوبی برای چشیدن طعم غذاهای ناب و درجه یک محسوب می‌شود؛ کافه‌ها و رستوران‌های دیگری نیز در این برج فعالیت می‌کنند که پایان‌بخش خوبی برای شبی خاطره‌انگیز هستند.

بام تهران

بام تهران یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر در طول شب به حساب می‌آید که در بالاترین نقطه از خیابان ولنجک قرار دارد و به‌خاطر نزدیکی به کوه‌های توچال، از آب و هوای نسبتا خوبی برخودار است. در اینجا می‌توانید چشم‌اندازی خیره‌کننده از پایتخت را به نظاره بنشینید یا با تفریحاتی همچون زیپ لاین، سینمای پنج بعدی، بانجی جامپینگ، سورتمه و... خود را سرگرم کنید. وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف نیز به شما این امکان را می‌دهند تا از یک وعده غذای دلچسب لذت ببرید.

دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس که با نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور با امکاناتی همچون آلاچیق، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه و سرویس بهداشتی، میزبان پایتخت‌نشینان در طول شب است. تماشای دریاچه زیر نورهای رنگارنگ ساختمان‌های اطراف و آرامش محیط قطعا حس و حال خوبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمن اینکه امکان قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری و استفاده از سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، سافاری پارک وحشت و غیره نیز برای شما مهیا است.

بام لند

اگر گذرتان به دریاچه چیتگر افتاد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از بام‌لند نیز دیدن کنید. در صورتی که اهل خرید و گردش در مجتمع‌های تجاری باشید، این مرکز خرید لوکس با فروشگاه‌های مختلف از برندهای معروف را از دست نمی‌دهید. در کنار خرید می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های آن دلی از عزا درآورید و از چشم‌انداز دریاچه چیتگر حین صرف غذا لذت ببرید.

دربند

با وجودی که بسیاری از افراد با هدف کوهنوردی راهی دربند می‌شوند؛ محیط فوق‌العاده آن پاتوق خوبی برای پایتخت‌نشینان است تا ساعات پایانی شب را در میان دکه‌های خوراکی‌های هوس‌برانگیز پرسه بزنند و از هوای خوب و طبیعت آن لذت ببرند. بخشی از جذابیت دربند به چراغ‌های رستوران‌ها و مغازه‌های آن مربوط می‌شود که شبی نورانی برای بازدیدکنندگان می‌سازند.

پل طبیعت

پل طبیعت در طول شب بی‌نهایت دیدنی و زیبا است؛ به‌ویژه زمانی که چراغ‌های پل با تاریکی هوا روشن می‌شوند. این پل سه طبقه که پارک‌های آب و آتش و طالقانی را به‌ یکدیگر متصل می‌کند؛ نه‌تنها محلی ایدئال برای عکاسی و سلفی است؛ بلکه چشم‌اندازی متفاوت از پایتخت را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز روی پل فعال هستند که در صورت تمایل می‌توانید غذای خوشمزه‌ای در آن‌ها نوش جان کنید.

شهربازی های تهران

شهربازی‌های سرپوشیده و روباز زیادی در پایتخت مشغول به کار هستند که انتخابی عالی برای تفریح بسیاری از خانواده‌ها محسوب می‌شوند. یکی از معروف‌ترین شهربازی های تهران، شهربازی ژوپیتر نام دارد که بازی‌ها مختلفی از قبیل چرخ و فلک، ویدئو گیم، سفینه فضایی، آیس بال، فایر بال، ایرهاکی، لوپریشن گاست، اسپایدر بات و... را برای تفریح بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. حضور در شهربازی چمران و همین طور سرزمین شادی یا شهربازی فان لند نیز می‌تواند تجربه متفاوتی را برایتان رقم بزند.

پارک ارم از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور با سه شهربازی است که دستتان را برای انتخاب انواع سرگرمی باز می‌گذارد. رالی کودک، یوروبانجی، اسکیت هوایی، سورتمه، جایرسوئینگ، آکروجت، کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، آبشار، ترن هوایی خانواده و عینک سه بعدی تنها گوشه‌ای از تفریحات این مجموعه هستند. گروهی از بازدیدکنندگان نیز برای قایق‌سواری و ماهیگیری در دریاچه پارک ارم و پیک‌نیک به این شهربازی سر می‌زنند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها پارک ارم پارک جنگلی لویزان شهر تهران پارک ملت پارک نیاوران پارک جمشیدیه دریاچه چیتگر کوهنوردی برج میلاد تهران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارک ارم پارک جنگلی لویزان شهر تهران پارک ارم پارک جنگلی لویزان شهر تهران پارک ملت پارک نیاوران پارک جمشیدیه دریاچه چیتگر کوهنوردی برج میلاد تهران خلیج فارس دریاچه چیتگر مراکز خرید رستوران ها مرکز خرید برج میلاد طول شب کافه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران برخی حواشی درباره قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودرو‌های برقی تأمین کنند و قرارداد‌های خرید خودرو‌های برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودرو‌های برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!