Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  این روسای جمهور با قطار به پایتخت اوکراین رفتند و قبل از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مناطقی در اطراف کی‌یف‌ دیدار کردند که صدها غیرنظامی کشته‌شده پس از عقب‌نشینی روسیه در آن پیدا شده بود. مسکو مسئولیت این مرگ‌ها را نپذیرفته است و اتهامات درباره ارتکاب جنایات جنگی بوسیله نیروهایش را به عنوان اخبار جعلی انکار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان در یک کنفرانس خبری در کی‌یف در کنار زلنسکی و روسای جمهور حوزه بالتیک گفت: «این جنگ نیست، این تروریسم است.»

او گفت: «ما فقط درباره سربازانی که مرتکب جنایت شدند، صحبت نمی‌کنیم، بلکه افرادی که دستورها را صادر کردند- همه آنها هم باید به پیشگاه عدالت آورده شوند.»

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را بوسیله نیروهایش انکار کرده و گفته است که اتهامات اوکراین و کشورهای غربی درباره جنایت جنگی ساختگی هستند.

تقاضای برای مسئول دانستن روسیه در سخنان روسای جمهور دیگر دیدارکننده هم بازتاب داشت که گفتند قصد ترغیب جامعه بین‌المللی برای افزایش حمایت نظامی از اوکراین را در هنگام آماده شدن آن برای تشدید حمله روسیه از شرق دارند.

اگیلس لوتس، رئیس‌جمهور لتونی گفت: «وظیفه ما است که به اوکراین با همه انواع سلاح کمک کنیم.»

همتای لیتوانیایی او، گیتاناس نوسدا گفت: «آینده اوکراین در میدان نبرد تعیین خواهد شد...اوکرانی باید ببرد.»

دیدار این چهار رئیس‌جمهور از اوکراین یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت حمله مسکو به اوکراین به نسل‌کشی می‌ماند و در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وعده داد که مسکو «به طور منظم و آرام» به علمیاتش ادامه می‌دهد و به اهدافش دست می‌یابد.

پوتین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیروهایش را در آنچه «عملیات ویژه نظامی» می‌نامند برای خلع‌سلاح و «نازی‌زدایی» به درون اوکراین فرستاد اوکراین و متحدانش می‌گویند پوتین به یک جنگ تهاجمی یک‌طرفه دست زده است.

آلار کاریس، رئیس‌جمهور استونی گفت: «پوتین باید این جنگ را ببازد وگرنه صلحی در اروپا باقی نخواهد ماند.»

در همین حال، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از لغو سفر همزمان فرانک- والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف، ابراز «آزردگی» کرد. اشتاین‌-مایر گفته بود که این سفر به قصد «فرستادن پیامی قوی از اتحاد اروپایی» بود.شولتس گفت کی‌یف از دیدار اشتاین‌مایر استقبال نکرده بود.

روزنامه «بیلد» در آلمان روز سه‌شنبه گزارش کرده بود که روابط نزدیک اشتاین‌مایر با پوتین در سال‌های اخیر و سال‌ها حمایتش از خط لوله گاز «نورد استریم ۲» از روسیه به آلمان باعث شده است که زلنسکی این دیدار را رد کند.

اما زلنسکی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت که اشتاین‌مایر یا دفترش درباره دیدار از اوکراین به طور رسمی با او تماس نگرفته‌اند.

زلنسکی درباره روسای جمهور دیدارکننده گفت او از اینکه آنها «شانه به شانه اوکراین» ایستاده‌اند، سپاسگزار است.

او گفت: «این چهار رهبر این چهار ملت همیشه از ما محافظت می‌کنند، همیشه در کنار ما می‌ایستند.»

کد خبر 669744 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه - اوکراین روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین روسیه اوکراین روسیه روسای جمهور اشتاین مایر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه همیشه پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب برای روسیه سودمند نخواهد بود، گفت: موفقیت ارتش در میدان نبرد به سرعت حل مشکلات تکنولوژیکی در پشت جبهه بستگی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان این کشور تاکید کرد که موفقیت نیروهای مسلح روسیه در جبهه جنگ به سرعت حل مشکلات تکنولوژیکی بستگی دارد.

پوتین گفت: «در شرایط کنونی موفقیت در خط تماس میدان نبرد در اوکراین به این بستگی دارد که در پشت جبهه مشکلات فنی چقدر کارآمد و سریع حل و فصل شوند و طرف‌های درگیر این اقدام را تا چه اندازه فعالانه انجام دهند و این کار باید در زمان واقعی انجام شود و ما در این راستا موفق عمل کرده‌ایم.»

رئیس جمهور در خصوص تعداد پیشرفت‌های جدید در این زمینه، گفت که وزارت دفاع روسیه حتی زمان لازم برای پیگیری پیشنهادات مجتمع صنایع نظامی ملی را ندارد. او گفت: «مجتمع صنایع نظامی مردمی» هم‌اکنون با تمام توان کار می‌کند. وزارت دفاع حتی وقت ندارد پیشنهاداتی که هر روز از سوی دست اندرکاران این حوزه ارائه می‌شود را پیگیری کند. پیشنهادهای جدید هر روز تولد یافته و ارائه می‌شوند.

به گفته او، فناوری‌های هوش مصنوعی، به ویژه در تولید تجهیزات بدون سرنشین، یکی از مهمترین صنایع در حال توسعه در کشور را نشان می دهد.

پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب همیشه به نفع ما نیست

ولادیمیر پوتین در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه همچنین تاکید کرد که  پاسخ متقارن دادن به تحریم‌های کشورهای غربی، یعنی «پاسخ دادن به ممنوعیت با اعمال ممنوعیت متقابل» همیشه برای روسیه سودمند نیست.

او گفت: «ما باید ببینیم چه کاری به نفع کشور ماست و چه کاری برای کل اقتصاد مضر خواهد بود. ممنوعیت‌ها گاهی اوقات برای بر جای خود نشاندن کسانی که ما را منع می‌کنند مفید است، ولی گاهی اوقات اگر بخواهیم چیزی را برای بازار خود فراهم کنیم، چنین ممنوعیتی صلاح نیست. بنابراین با دقت در این زمینه باید تصمیم گرفت.»

رئیس جمهور روسیه همچنین از پیشنهاد ایجاد یک مرکز هماهنگی برای توسعه روابط تجاری روسیه در بازارهای جدید حمایت کرده و یادآور شد که ایجاد یک مرکز تجاری از جمله در کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی منطقی است.

ولادیمیر پوتین در نشست شب گذشته خود تایید کرد که در ماه مه سال جاری میلادی به چین سفر خواهد کرد. چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از فراهم سازی اقدامات برای سفر پوتین به چین خبر داده بود. 

روز چهارشنبه جفری پیات، معاون وزیر انرژی ایالات متحده از اعمال تحریم های جدیدی علیه بخش انرژی روسیه خبر داد و یادآور شد که هدف آنها ارائه دهندگان خدمات و شرکت‌هایی است که در تهیه مواد و فناوری برای پروژه‌های انرژی آینده روسیه مشارکت دارند.

آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کنددعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوبپوتین: غرب در صدد انتقام‌گیری از روسیه است

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!