Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:50:59 GMT

تولید دارویی که نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی را نصف می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۷۲۴۳

تولید دارویی که نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی را نصف می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، داروی «سابیزابولین»، میزان مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ را که اکسیژن مکمل دریافت می‌کردند و در معرض خطر بالای بیماری‌های ریوی و مرگ بودند، به نصف کاهش داد.

دکتر «میچل اشتاینر»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این مطالعه نشان دهنده نقطه عطف مهمی در مبارزه جهانی علیه کووید ۱۹ است، زیرا سابیزابولین اولین دارویی است که از نظر بالینی و آماری کاهش معنی داری در مرگ و میر در بیماران بستری شده در بیمارستان مبتلا به کووید ۱۹ متوسط تا شدید نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما قویاً معتقدیم که سابیزابولین، با خواص ضدویروسی و ضدالتهابی دوگانه‌اش که اثربخشی و نتایج ایمنی مثبتی را در مطالعه فاز ۳ کووید ۱۹ نشان داد، می‌تواند برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ متوسط تا شدید بستری که به درمان خوراکی نیاز دارند، مناسب باشد.»

به گفته محققان، این گزینه درمانی ممکن است به زودی در دسترس قرار گیرد، بنابراین می‌تواند برای زمانی که موج مهم بالینی بعدی عفونت کووید فرا می‌رسد آماده باشد.

در میان شرکت کنندگان در کارآزمایی ۹۸ نفر دارو را دریافت کردند و به ۵۲ نفر علاوه بر مراقبت‌های منظم، دارونما داده شد. حدود نیمی از کسانی که دارونما دریافت کردند در عرض ۶۰ روز جان خود را از دست دادند. در مقابل، ۲۰٪ از کسانی که به مدت ۲۱ روز سابیزابولین دریافت کردند، فوت کردند و ۸۰٪ زنده ماندند، با وجودیکه همه به شدت بیمار بودند.

این دارو به شکل قرص ۹ میلی گرمی که یک بار در روز مصرف می‌شد داده می‌شد.

سابیزابولین در حرکت ویروس کرونا از طریق میکروتوبول های موجود در سلول‌ها تداخل ایجاد می‌کند.

کد خبر 5466701

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا کووید 19 آمار کرونا سرخک ماه رمضان 1401 سازمان بیمه سلامت رژیم غذایی واکسیناسیون آلودگی هوا سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روزه داری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر