Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

زمان ثبت درخواست وام‌های ضروری و ویژه دکتری

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی ضروری و ویژه دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.


مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان  با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی گفت: ثبت نام سه وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن که از اوایل بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده، تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و دانشجویان متقاضی مهلت دارند برای دریافت این ۳ وام در زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند.

 


اعتراضات دانشجویان به نبود خوابگاه‌های خودگردان


کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی این روز‌ها باعث اعتراضات دانشجویان نوبت دوم و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها شده که نتوانستند فضای مناسبی را برای اسکان خود فراهم کنند.

 دانشگاه‌ها پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بالاخره در ابتدای سال جاری بازگشائی شد و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۴ فروردین مراکز آموزش عالی آموزش حضوری را از سرگرفتند.

با توجه به بخشنامه ابلاغی از سوی دولت دانشگاه‌ها باید در کمترین زمان ممکن محیط دانشگاه از کلاس‌های درس تا خوابگاه‌ها را برای حضور دانشجویان آماده سازی می‌کردند که برخی از این فضا‌ها آماده حضور دانشجویان شد، اما برخی دیگر مانند خوابگاه‌های دانشجویی چالش جدی را ایجاد کرده است.

 

 

ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دکترای دانشگاه علوم پزشکی تهران


شرایط و نحوه ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی ویژه دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی، تخصص و فوق تخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد.

اداره رفاه و تعاون معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرایط و نحوه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی را ویژه دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی، تخصص و فوق تخصص اعلام کرد.

زیبا فولادی رییس اداره رفاه و تعاون دانشجویان در این خصوص گفت: طبق ابلاغ صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طبق دستورالعمل اجرایی صندوق، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پرتال دانشجویی به نشانی https://portal.srd.ir درخواست خود را ثبت کرده و تا تایید شدن درخواست از طریق پرتال پیگیر وضعیت درخواست خود باشند.

 

 

مهلت ثبت درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی تا ۳۱ اردیبهشت


مهلت ثبت درخواست در سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور برای نیمسال اول ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

 انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ صرفا بر اساس سامانه انجام می‌گیرد و تمامی دانشجویان باید برای ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال و میهمانی بر اساس بازه‌های زمانی و به صورت اینترنتی اقدام کنند.

رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال و میهمانی دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اعلام شده با رعایت موضوعات مورد تاکید در بخشنامه شماره ۵۰۰/۴۱۸۵/ د تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ و شرایط مصوب مطابق آئین نامه‌های آموزشی در شورای عالی برنامه ریزی در رشته مقاطع مختلف انجام می‌شود.

بر اساس زمانبندی اعلام شده فرصت ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم از شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

 

منابع بخش معارفی مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اعلام شد


اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منابع بخش معارفی مرحله ملی سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان را اعلام کرد.

اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی منابع بخش معارفی سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور را اعلام کرد.

آزمون بخش معارفی شامل ۷ رشته (آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، احکام و پرسمان معارفی) و ۲ رشته کتبی از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت (ع) در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. نحوه و زمان دقیق برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌شود.

 


اعطای بورسیه تحصیلی چین به دانشجویان


سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: مهلت ثبت نام بورسیه تحصیلی کشور چین تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

 بر اساس اطلاعیه سازمان امور دانشجویان، بورسیه تحصیلی کشور چین به دانشجویان اعطا می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است، بورسیه تحصیلی کشور چین ۲۰۲۲ در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های MBA , MPA خواهد بود که دانشجویان متقاضی می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

باید برای هیئات مختص به خواهران در دانشگاه، فکری اندیشیده شود


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما باید برای هیئات مختص به خواهران در دانشگاه کاری انجام دهیم و در این زمینه قوی شویم و هیئت‌ها برای این بخش طراحی داشته باشند و نیروی مناسب تربیت کنند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در نشست و ضیافت افطار هیئت‌های دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌ها با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان و دعا‌های وارد شده در این ماه گفت: ادعیه روز‌های ماه مبارک دارای بخش‌های ارزشمندی است که در فرازی آمده است که خدایا امروز که روزه دار هستم اگر شب آینده شب قدر من است درخواست‌هایی دارم و خواسته من این است که اسم من جزو انسان‌های خوشبخت باشد و روح من همنشین با شهدا گردد و کار‌های خوب من در عالی‌ترین مراتب قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما از این فراز متوجه می‌شویم که تمام کار‌های خوب در علیین نیست و می‌فهمیم که باید حتی اعمال خوب خود را به نحوی جلو ببریم که در اعلی مرتبه خودش قرار گیرد و بعد از آن مهم‌ترین درخواست حشر با شهدا در قیامت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام های دانشجویی خوابگاه دانشجویی نقل و انتقال دانشجویان جشنواره قرآن دانشجویان انتقال و میهمانی دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان بورسیه تحصیلی ثبت درخواست قرآن و عترت بخش معارفی دانشگاه ها علوم پزشکی خوابگاه ها مهلت ثبت اعلام شد ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا